• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

افغانستان باید دارای یک حکومت مردمی و فراگیر باشد

  • کد خبر : 17342
  • 24 آبان 1400 - 13:40
افغانستان باید دارای یک حکومت مردمی و فراگیر باشد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که افغانستان باید دارای یک حکومت مردمی و فراگیر باشد و از همه قومیت ها، گروه ها و مذاهب در آن حاضر باشند، گفت: مسلما افراطی‌گری و تکفیر راه حل هیچ یکی از ملت های اسلامی نیست و راه حل […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که افغانستان باید دارای یک حکومت مردمی و فراگیر باشد و از همه قومیت ها، گروه ها و مذاهب در آن حاضر باشند، گفت: مسلما افراطی‌گری و تکفیر راه حل هیچ یکی از ملت های اسلامی نیست و راه حل افغانستان هم نخواهد بود و داعش که برخواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی هست، تلاش می‌کند که این امنیت را مخدوش کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان گفت:
ما باید در صحنه سیاسی افغانستان فعال باشیم؛ همه کسانی که می‌توانند در این عرصه اثرات مفیدی داشته باشند باید در این صحنه فعال شوند و به مردم افغانستان کمک کنند تا بتوانند در کنار آزادی که به دست آورده اند، افغانستان را دوباره بسازند؛ تا ما در همسایگی خود شاهد یک افغانستان آباد و پر از نعمت های الهی باشیم.
وی خاطرنشان کرد : ملت افغانستان موفق شدند که آمریکایی های جهان‌خوار را از افغانستان اخراج کنند و این برای ملت افغانستان یک افتخار است که با حرکت ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی توانستند دشمنان شان را پس از شوروی سابق، یک بار دیگر از کشور شان اخراج کنند و این افتخار در تاریکی تاریخ افغانستان باقی خواهند ماند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود:  ما در حال حاضر شاهد این هستیم که افغانستان در حال تدوین و باز مهندسی حکومت خودش در این سرزمین است و کسانی که بر سر قدرت هستند، از گذشته درس بگیرند و بدانند که با دیکتاتوری، ظلم و زور تسلط بر افعانستانی‌ها ممکن نیست؛ افغانستانی ها ملت غیور و پا به رکاب و حاضر در صحنه هستند و این ملت همچنان در صحنه خواهند بود تا حق و حقوق شان را استیفاء کنند.

شهریاری با تاکید بر این که افغانستان باید دارای یک حکومت مردمی و فراگیر باشد و از همه قومیت ها، گروه ها و مذاهب در آن حاضر باشند و حس مشارکت برای شان دست بدهد، گفت:  این حس مشارکت موجب ترویج عقلانیت برای رفع اختلافات خواهد شد، اگر این حس مشارکت نباشد طبیعتا ممکن دوباره آسیب های جدیدی وارد بر افغانستان شود و این عاقبت خوبی برای افغانستان جدید نیست.

وی ادامه داد: اگر هر حاکمی به دنبال این است که منافع ملی کشور افغانستان بدست بیاید و ارتقا پیدا بکند باید همه اقوام و گروه ها در آن مشارکت کنند.
حل معضلات زندگی مردم و کوچک شدن سفره مردم و نیاز های روزمره مردم مثل نیاز به آب، برق، بنزین و دیگر فرآورده های که نیاز دارند در گروی ایجاد امنیت است و امنیت کشور به وسیله خود اقوام و مردم افغانستان قابل تحصیل است.

وی با مورد خطاب قرار دادن طالبان اظهار داشت :   اکنون که طالبان حکومت موقت تشکیل داده، کوشش کند که برای ایجاد روابط اقتصادی مناسب بین همسایگان خود شان از هر گونه تنش در بین مرز ها جلوگیری شود و اجازه ندهد که داعش، تکفیری ها، تندروها و جریان های افراطی نبض کار را بدست بگیرند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین از طالبان در خواست کرد تا امنیت مردم را در مقابل تروریست ها به ارمغان بیاورند و با جریان های تروریستی مقابله کنند تا این کشور هر چه سریعتر شاهد فضای امن برای مبادلات اقتصادی مناسب با همسایگان خود شان باشد.

 وی با اشاره به مساله وحدت نیز ابراز داشت: رفع اختلافات بین الافغانی بسیار مهم است ما باید تلاش کنیم که از تنازع و درگیری دست برداریم و به همدلی و همکاری برسیم. نزاع باعث ضعف حاکمیت خواهد شد و هر گونه نزاعی مشکلات را دو چندان خواهد کرد، افغانستانی ها باید دیپلماسی شان را فعال کرده و همچنان با محوریت سازمان های بین المللی مثل سازمان ملل تلاش کنند تا مشکلات داخلی و بیرونی خود شان را حل کنند.
شهریاری بیان کرد : همچنین حاکمیت موقت طالبان باید مسئولیت پذیر باشد و پاسخگویی هر نوع امر خلاف امنیت از قبیل ترور و انفجارها باشد و سعی کند که از این نوع فجایع جلوگیری و پیشگیری کند. این را در عمل نیز نشان دهند و سعی کنند که با مردم مشارکت کنند و در مساجد و یا خانه کسانی که مورد ترور واقع می‌شوند حضور یابند و سران طالبان با حضور شان نشان دهند که مخالف این نوع رفتار ها در افغانستان هستند.

وی با بیان این که افراطی‌گری و تکفیر راه حل هیچ یکی از ملت های اسلامی نیست و راه حل افغانستان هم نخواهد بود و داعش که برخواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی هست، تلاش می‌کند که این امنیت را مخدوش کند، گفت: همسایگان افغانستان باید به مردم افغانستان و به سفره و نیازمندی های آب، برق و بنزین و دیگر فرآورده های شان کمک کنند و این امر باعث خواهد شد، آن کشور های که در حوزه کمک به مردم افغانستان فعال تر باشند محبوبتر خواهد شد.
وی با اشاره به همکاری ایران به مردم افغانستان  تاکید کرد: امید وار هستیم که دیگر کشور ها نیز همین مسیری را که کشور ایران در حال طی کردنش است طی کنند تا به رفع مظلومیت و فقر و توسعه تجارت های مرزی وبازارچه های مرزی در افغانستان کمک کنند.تا مردم افغانستان بتوانند از گرفتاری ها، رنج ها و مصیبت های که طی این دهه ها مردم افعانستان از دست ظالمان و ستمگران مثل شوروی سابق و امریکا کشیدن نجات پیدا کنند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: استحکام ارتباطات و ملاقات با علمای اهل تسنن و اهل تشیع افغانستان در دستور کار مجمع تقریب مذاهب اسلامی قرار دارد تا از این طریق بتوانیم، سطح زندگی مردم افغانستان را با کمک توسعه های علمای ارتقا بدهیم و شاهد این باشیم که حقوق همه ملت افغانستان رعایت شود و همه به عدالت رفتار کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=17342
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها