• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

امام جمعه همدان: شفافیت مالی باید اولویت نخست شهرداری باشد

  • کد خبر : 6543
  • 29 مهر 1400 - 14:51
امام جمعه همدان: شفافیت مالی باید اولویت نخست شهرداری باشد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب‌الله شعبانی موثقی» روز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید همدان، افزود: در این زمینه برخورد عدالت‌آمیز مجموعه مدیریت شهری با مردم و نهادها باید به صورتی کاملا محسوس برای همگان مشهود و ملموس باشد. وی با تقدیر از خدمات شهردار […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب‌الله شعبانی موثقی» روز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید همدان، افزود: در این زمینه برخورد عدالت‌آمیز مجموعه مدیریت شهری با مردم و نهادها باید به صورتی کاملا محسوس برای همگان مشهود و ملموس باشد.

وی با تقدیر از خدمات شهردار سابق همدان، اظهار داشت: کارها و فعالیت های اجرایی مدیریت شهری در حوزه های مختلف عمرانی و خدماتی باید به صورت جدی پیگیری شود به نحوی که موضوع ضوابط شهر اسلامی در روند اجرای طرح ها و برنامه های شهرداری به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد. 

امام جمعه همدان در ادامه بر حفظ حرمت مردم و رعایت اخلاق در برخورد با ارباب رجوع به عنوان یک ضرورت در شهرداری تاکید کرد و گفت: عملکرد در این زمینه باید به گونه ای باشد که شهرداری به عنوان دستگاه پیشگام و پیشقدم در حوزه تکریم ارباب رجوع و حفظ حرمت مردم مطرح شود.

وی در ادامه بر مبارزه با فساد و توجه به شفافیت مالی به عنوان موضوعاتی مهم در مسیر فعالیت مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: دراین زمینه حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران نیز به عنوان یک اصل محوری و البته مبتنی بر کار کارشناسی برای مشارکت در فعالیت ها و اجرای پروژه های خدماتی، رفاهی و عمران شهری باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با تأکید بر اصل مبارزه با ویژه‌خواری و رانت‌خواری، اظهار داشت: باید این مسئله به عنوان یک اولویت در برنامه های شهرداری مطرح و به صورت جدی در راستای پیگشیری و ریشه کنی این معضل اقدام شود.

سرعت بخشی به فرآیند صدور پروانه ساختمانی 

معاون عمرانی استاندار همدان نیز در این آیین با بیان اینکه کسب درآمد پایدار برای شهر همدان بسیار ضروری است، گفت: در شهرهای بزرگ، فرآیند صدور پروانه ساختمانی طی ۴۸ ساعت انجام می شود که این روند متاسفانه در شهرداری همدان بسیار طولانی و زمان بر است.

«فرهاد فرزانه» از شهردار جدید همدان خواست که برای تحقق این مهم و تسریع روند صدور پروانه ساختمانی در یک ماه آینده برنامه ریزی و  اقدام عملی کند.

وی همچنین بر مشاوره با متخصصین و استفاده از نظر کارشناسان در برنامه ریزی برای اجرای طرح ها و پروژه های خدماتی و عمران شهری در مجموعه شهرداری همدان تاکید کرد.

امام جمعه همدان: شفافیت مالی باید اولویت نخست شهرداری باشد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این آیین گفت: با روی کار آمدن جریان انقلابی در قالب دولت سیزدهم، مردم بسیار به توسعه کشور و بهبود شرایط امیدوار شده اند که همه مسئولان باید برای تحقق این مهم و خدمت به مردم و موفقیت در این آزمون‌ بیش از پیش تلاش کنند.

حجت‌الاسلام «احمدحسین فلاحی» افزود: همه کارها به ویژه در حوزه مدیریت شهری باید برمبنای عدالت اجرا و انجام شود و بدانیم که مبارزه با فساد در شرایط کنونی یک اولویت و مطالبه عمومی و محوری است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان باید از فرصت‌ها برای خدمت به مردم و پیشبرد کارها براساس دیدگاه های کارشناسی استفاه کند، گفت: اجازه نداریم هیچ کاری را بدون کار کارشناسی و بررسی علمی با استفاده از بودجع عمومی در حوزه شهری انجام دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت همچنین با اشاره به اینکه کمبود آب و تنش آبی در استان بسیار جدی است، افزود: طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان به خوبی اجرا نشده و متاسفانه هنوز مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان نیز بعد از ۱۷ سال اجرایی نشده است.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی مناطق حاشیه شهر همدان، اظهار داشت: حواشی موجود در این مناطق موجب بروز مشکل و معضل شده که باید به این مسایل توجه ویژه ای شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین با تقدیر از خدمات «عباس صوفی»، «سیدمسعود حسینی» به عنوان شهردار جدید همدان معرفی شد.

وزیر کشور هفته گذشته با صدور حکمی «سیدمسعود حسینی» را به عنوان شهردار همدان منصوب کرد.

اعضای شورای شهر همدان، ۹ شهریورماه امسال با رای اکثریت خود، حسینی را به عنوان شهردار همدان انتخاب و معرفی کردند. در جلسه بررسی گزینه‌های مورد نظر برای انتخاب شهردار، حسینی با کسب ۱۰ رای از مجموع ۱۱ رای اعضای شورای اسلامی شهر همدان، به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب شد.

شهر همدان بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6543
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها