• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

تاکید بر ارائه خدمات بهداشتی به زائران ایرانی در سوریه

  • کد خبر : 15050
  • 19 آبان 1400 - 15:41
تاکید بر ارائه خدمات بهداشتی به زائران ایرانی در سوریه

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان در این دیدار با اشاره به تهیه پروتکل های بهداشتی در موضوع زیارت با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر کشورمان و توسعه واکسیناسیون در ایران ابراز امیدواری کرد که سفرهای زیارتی به سوریه […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان در این دیدار با اشاره به تهیه پروتکل های بهداشتی در موضوع زیارت با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر کشورمان و توسعه واکسیناسیون در ایران ابراز امیدواری کرد که سفرهای زیارتی به سوریه به زودی آغاز شود.

وی افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت نیز امور بهداشتی و درمانی زائران را عهده دار است و به طور قطع موضوعات بهداشتی و درمانی مرتبط با نحوه اعزام های زائران با این مرکز هماهنگی می شود.

رشیدیان تصریح کرد: در پی آن هستیم با همکاری و کمک وزارت بهداشت سوریه درمانگاه هایی را برای خدمات رسانی به زائران ایرانی راه اندازی کنیم همانگونه که این خدمات قبلا هم در زمان اعزام زائران به سوریه انجام می گرفت.

رییس سازمان حج و زیارت به وزیر بهداشت سوریه گفت: امید است با کمک شما بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی را همزمان با شروع اعزام ها به بهترین شکل به زائران ارائه کنیم.

رشیدیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تهیه دستورالعمل های بهداشتی سفرهای زیارتی گفت: در جمهوری اسلامی ایران ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست رئیس جمهوری فعالیت می کند که این ستاد چندین کمیته دارد.

وی عنوان کرد: در قالب کمیته اماکن متبرکه با ریاست سازمان حج و زیارت که زیرمجموعه ستاد ملی مدیریت کروناست  برای حضور زائران در اماکن متبرکه کشورمان دستورالعمل هایی تهیه کرده ایم که می توانیم این پروتکل ها را برای استفاده و اجرایی کردن در حرم های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در اختیار قرار دهیم.

وزیر بهداشت سوریه نیز درادامه این دیدار تصریح کرد: در جلسه ای که با وزرای کشور و سیاحه داشته ایم به موضوع ورود زائران و گردشگران متناسب با مبنای پروتکل های بهداشتی تاکید داشته ایم.

آماده ارائه خدمات بهداشتی به زائران ایرانی هستیم

حسن غباش افزود: آماده همکاری بمنظور ارائه خدمات بهداشتی به زائران ایرانی هستیم و در این راه اهتمام خواهیم داشت.

وی با اشاره به نکات مطرح شده از سوی رییس سازمان حج و زیارت مبنی بر واکسیناسیون و تست «پی سی آر» زائران گفت : باید از ظرفیت علما هم برای رعایت موارد بهداشتی در این موضوع زیارت استفاده کرد.

وزیر بهداشت سوریه با بیان اینکه همه امکانات و ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات به زائران تدارک شده، گفت: مسأله صحت و سلامت زائران ایرانی از بدو ورود تا خروج برای ما بسیار مهم است و به آن توجه خواهیم داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت روز یکشنبه ۱۶ ابان ماه در صدر هیاتی به منظور انجام اقدامات و نهایی کردن تفاهم برای از سرگیری مجدد اعزام کاروان های زیارتی به سوریه به این کشور سفر کرده است.

وی طی این سفر چهار روزه با وزرای کشور، گردشگری، بهداشت و نیز اوقاف سوریه در دمشق پیرامون این سفرها و مباحث مختلف مربوطه بحث و تبادل نظر می کند.

رشیدیان در روز نخست این سفر با سفیر کشورمان در دمشق، وزرای اوقاف و نیز سیاحه و گردشگری سوریه و در دومین روز (سه شنبه) با وزرای کشور و بهداشت سوریه و نماینده ولی فقیه در این کشور دیدار کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15050
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها