• امروز : جمعه - ۲۳ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 13 September - 2024

اخبار ویژه

شورای اسلامی استان فارس میزبان رییس مجمع نمایندگان استان فارس شد وزیر کشور و استراتژی متانت برپایی ۳۰۰ پایگاه جشن عاطفه‌ها در آذربایجان‌غربی قطار سریع السیر اصفهان – تهران با جدیت پیگیری می‌شود/ تاکید وزیر راه بر اتمام پروژه ابلاغ اعتبار بخش نخست پروژه جاده شیراز-کوهمره-فراشبند سفر رئیس جمهور به عراق نشان دهنده سیاست مشترک در مسائل منطقه و جهان است اظهارنظر معاون اول پزشکیان درباره قیمت بنزین بغض ناگهانی پزشکیان حین سخنرانی درباره مشکلات مردم + ویدئو وام میلیاردی عشقی پس گرفته می‌شود ۲۵ میلیون ایرانی زیر خط فقر قرار دارند | آمارهای تکان‌دهنده وزیر رفاه از گسترش فقر بعد از موج دوم تحریم‌ها روز سفر پزشکیان به عراق مشخص شد با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور؛ این جانبازان مشمول دریافت کمک معیشتی شدند + جدول ارقام پرداختی رئیس جمهور: اگر توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران علیه مردم ما جنایات می‌کردند نجفی خوشرودی معاون محمدرضا عارف شد لزوم همکاری دولت با سپاه برای اجرای پروژه‌های عمرانی به دلیل کسری بودجه | همکاری با قرارگاه خاتم، می‌تواند برای توسعه کشور مهم باشد

7

توصیه های مهم دادستان تهران برای کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع

  • کد خبر : 13534
  • 16 آبان 1400 - 9:26
توصیه های مهم دادستان تهران برای کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست تاکید بر تکریم ارباب رجوع، بازدید مستمر از زندان ها، تلاش برای تعیین تکلیف پرونده های مسن و قدیمی و… از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی دادستان تهران در جلسه بررسی عملکرد شش نواحی دادسرای تهران بود. به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

توصیه های مهم دادستان تهران برای کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع

تاکید بر تکریم ارباب رجوع، بازدید مستمر از زندان ها، تلاش برای تعیین تکلیف پرونده های مسن و قدیمی و… از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی دادستان تهران در جلسه بررسی عملکرد شش نواحی دادسرای تهران بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، القاصی در جلسه ویدئو کنفرانس بررسی عملکرد نواحی ۳۴، ۳۱، ۱۸ ،۱۶، ۱۲ و ۱۰ دادسرای تهران بر افزایش اهتمام قضات و کارکنان در رفع اطاله دادرسی و برخورد مناسب با ارباب رجوع تأکید کرد و گفت: اطاله دادرسی و کارهای معوقه و زمین مانده مربوط به مردم و مراجعبن یکی از مشکلات و مسائل اساسی و مهم است که باید برای رفع آن اقدام کرد.
وی جلب رضایت و اعتماد مردم را سرمایه قوه قضاییه دانست و با اشاره به برخی از آمارهای نگران کننده پرونده های مسن از سال های قبل افزود: طی این مدت اخیر برای کاهش موجودی پرونده ها همکاران تلاش های زیادی کردند به گونه ای که در حال حاضر آمار پرونده های مسن و معوق کاهش بسیار چشمگیری داشته است.
دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد برخی از شعبه ها اشاره کرد و افزود: وضعیت آمار عملکرد دادسراها پیش از این هم در جلسات مختلف از جمله شورای معاونین ، بررسی و تذکرات لازم ارائه شده و انتظار می رود با همت همکاران تا پایان اسفند ماه موجودی پرونده های سال قبل صفر شود.
وی با تأکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات کمیته رفع اطاله دارسی به منظور رسیدگی به پرونده های مانده ومعوق تصریح کرد: در این راستا باید پیرامون پرونده های پیچیده در کمیته رفع اطاله دادرسی تصمیم گیری شود و درصورت لزوم برای کسب نظر مشورتی موضوع به دادستانی منعکس شود.
القاصی به معاونان دادستان و قضات، بازپرسان و دادیاران دادسراهای حاضر در جلسه دستور داد بحث سرکشی و بازدید میدانی از زندان را هر دو هفته یک بار در دستور کار داشته باشند.
دادستان تهران با تأکید بر اهمیت بحث نظارت بر ضابطین، اظهار کرد: بخشی از اطاله دادرسی به عدم اجرای دستورات قضایی توسط ضابطین بر می گردد که باید با نظارت ها این موضوع نیز مرتفع شود.
این مقام عالی قضایی به قضات دادسراهای تهران دستور داد به منظور جلوگیری از وقت کشی و اطاله در کار مردم از ضمانت های اجرایی کیفری برای پیگیری دستورات قضایی در مورد دستگاه هایی که پاسخ استعلامات را دیر می دهند، استفاده کنند.
دادستان تهران از رضایت مردم و شاخص های کشوری به عنوان معیارهای مورد نظر دادستانی برای ارزیابی عملکرد دادسراها یاد کرد و افزود: طی این مدت برای رسیدن آمار پرونده های شعب از هزار پرونده به کمتر از ۳۰۰ فقره تلاش های زیادی صورت گرفته اما وضع موجود با دوشاخص مورد نظر همچنان فاصله دارد.
القاصی همچنین خواستار تلاش بیشتری در این حوزه شد و تاکید کرد: اگر اراده قوی تری وجود داشته باشد به طور حتم کارها بهتر از گذشته پیش می رود.
دادستان تهران در ادامه سخنان خود خواستار تکریم ارباب رجوع شد و تاکید کرد: برخورد ما با مردم و مراجعین باید مناسب باشد؛ چراکه هیچکدام از فریضه های الهی از خدمت به خلق الله اجر بیشتری ندارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13534
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها