• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

حاشیه نشینان تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می گیرند/ پوشش هزینه های درمان ناباروری

  • کد خبر : 15346
  • 19 آبان 1400 - 18:41
حاشیه نشینان تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می گیرند/ پوشش هزینه های درمان ناباروری

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ایسنا/کرمان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمایل داریم در بخش فعال بیمه همگانی، حاشیه نشینان را تحت پوشش قرار بدهیم، زیرا آنها اقشار مغفولی هستند که در زمینه های خدماتی و سلامت توجه کمی به آنها می شود و دوستان در استان کرمان بیمه فعال حاشیه نشینی را […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ایسنا/کرمان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمایل داریم در بخش فعال بیمه همگانی، حاشیه نشینان را تحت پوشش قرار بدهیم، زیرا آنها اقشار مغفولی هستند که در زمینه های خدماتی و سلامت توجه کمی به آنها می شود و دوستان در استان کرمان بیمه فعال حاشیه نشینی را آغاز کرده اند.

دکتر”محمدمهدی ناصحی” شامگاه ۱۹ آبان ماه در پایان سفر یک روزه اش به کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان کرمان به ویژه بیمه سلامت در همه برنامه های مربوط به پشتیبانی از نظام سلامت جایگاه بسیار بالا و ارزشمندی در کشور دارد.

وی افزود: در نسخه نویسی الکترونیکی که دو سالی است در کشور به طور جد وارد شدیم، آغاز آن زودتر در استان کرمان بوده و همکاران این استان رتبه برتر کشوری را در این کار بسیار مهم و ملی کسب کردند و در همه ابعاد و شاخص ها رتبه ممتاز را دارند.

ناصحی تصریح کرد: در پرداخت مطالبات نسبت به همه دوران بیمه سلامت وضعیت بهتری داریم و پرداخت به روز است و مطالبات تا علی الحساب مرداد را دادیم و تا هفته آینده کامل می کنیم. ضمن اینکه در نسخه الکترونیک و پزشک خانواده روستایی در کشور به روز هستیم و این بی سابقه است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره پوشش بیمه ای داروهای کرونا بیان کرد: برخی از داروهای کووید۱۹ که تائید نشدند، از پوشش بیمه سلامت خارج شد و معتقدیم دارویی که فایده ندارد، بیمه نباید تحت تاثیر مصالح بنگاه های اقتصاد قرار بگیرد زیرا منابع نظام سامت محدود است و باید درست مدیریت شود و تاکنون همچنین هزینه سنگینی برای پوشش رمدسیویر پرداخت کرده ایم.

پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای درمان کرونا

وی افزود: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی کرونا را پرداخت و حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است.

ناصحی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: تمایل داریم در بخش فعال بیمه همگانی، حاشیه نشینان را تحت پوشش قرار بدهیم، زیرا آنها اقشار مغفولی هستند که در زمینه های خدماتی و سلامت توجه کمی به آنها می شود و دوستان در استان کرمان بیمه فعال حاشیه نشینی را آغاز کرده اند.

ناصحی ادامه داد: با توجه به شعار “هر ایرانی باید بیمه شود” آمادگی ایجاد این پوشش را در بیمه سلامت داریم تا هر فردی در حاشیه ها که بیمه ندارد، در ساختار بیمه سلامت قرار بگیرد و باید با کمک مساجد، بسیج و … اقشار محروم و بدون پوشش بیمه ای را در حاشیه ها پوشش رایگان بدهیم تا امنیت درمانی برای آنها ایجاد شود.

وی همچنین اظهار کرد: در زمینه مراحل تشخیصی و درمانی ناباروری برای بیمه شدگان بیمه سلامت در بخش دولتی و خصوصی تا سقف اعتبار ۵۰ میلیون تومان تا سه نوبت هزینه های آزمایشگاهی درمانی را پرداخت می کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه گفت: نسخه الکترونیک در کشور در حال اجراست و روز به روز پوشش این طرح بیشتر می شود و بالای ۹۰ درصد پرداخت ها در بخش بستری مربوط به نسخ الکترونیک است و ماهیانه حود ۴۸۰ میلیارد تومان نسخه الکترونیک را در کشور داریم.

پوشش ۹۸ درصدی نسخه الکترونیک در استان کرمان

وی اظهار کرد: میانگین پوشش کشوری نسخه الکترونیک ۶۵ درصد، استان کرمان بالای ۹۸ درصد، تهران ۳۳ درصد است و استان های دیگر وضعیت متفاوتی داشته و مازندران و فارس در پایین جدول قرار دارند.

ناصحی با اشاره به اینکه خدمات مازاد و پرداختی ها  برای استان هایی است که در این حوزه پیشرفت بیشتری دارند، تصریح کرد: با اجرای طرح نسخه الکترونیک، منابع سلامت ساماندهی و از هزینه های پرت و نابه جا جلوگیری شده و برنامه ریزی مناسبی با توجه به داده های سلامت می توانیم برای مردم انجام داده و عمق خدمات را بیشتر کنیم.

وی درباره زیرساخت های اینترنتی استان و کشور برای اجرای نسخه الکترونیک بیان کرد: مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که ارائه دهندگان خدمت و مردم را با مشکل مواجه می کند که پیگیری زیادی انجام و تا حد زیادی رفع شده و اکنون در شورای فناوری، ارتباطات بحث روز ماست تا هر چه زودتر این مسائل حل شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: باید ارائه خدمت به بیماری های خاص و صعب العلاج ها به گونه ای باشد که مردم دغدغه ای نداشته باشند و در بودجه امسال سعی می کنیم تبصره قانونی مناسبی بگیریم تا دستمان باز باشد به ویژه در صندوق بیمه روستایی و پیشنهاد دادیم با نسخه الکترونیک و نظام ارجاع بیماری ها را با درصد بالا که پیشنهاد ما ۱۰۰ درصد است، بتوانیم پوشش بدهیم.

وی افزود: بیمه سلامت با همکاری فراسیون سالمندی مجلس و سازمان های دغدغه مند ارائه خدمات دوره سالمندی را دنبال می کند تا ببینیم جه خدماتی را می شود در زمینه سالمندی تعریف کرد و پوشش خدمات را شروع کنیم زیرا کشور ما به سمت سالمندی پیش می رود. ضمن اینکه در بحث خدمات در منزل نیز استان کرمان گام های خوبی به ویژه در دوران کرونا برداشت و بخشی از خدمات را در منزل پوشش دادیم و بیماران معین بیمارستانی داشتند.

آغاز پوشش بیمه تکمیلی برای روستائیان

ناصحی اظهار کرد: در بعضی از استان ها از جمله کرمان بیمه تکمیلی روستاییان را آغاز کرده ایم که مبلغ دریافتی از مردم رقم پایینی است.

وی در پایان درباره بیمه اتباع خارجی گفت: با کمیساریای بین المللی و وزارت بهداشت تفاهمنامه داریم و به کسانی که معرفی می شوند خدمات می دهیم و اکنون حدود ۱۳۰ هزار نفر اتباع در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و با اختصاص منابع، ظرفیت پوشش تا یک میلیون نفر را (به شرط مراجعه)، داریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15346
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها