• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5
مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی

دلار کاهشی شد، یورو ثابت ماند

  • کد خبر : 6569
  • 29 مهر 1400 - 15:12
دلار کاهشی شد، یورو ثابت ماند
مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی گزارشی از نرخ ارزهای معاملاتی این بازار در آخرین روز کاری هفته ارائه کرد که بر این اساس، نرخ دلار در آخرین روز کاری هفته، کاهش اندکی داشته و نرخ یورو نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی گزارشی از نرخ ارزهای معاملاتی این بازار در آخرین روز کاری هفته ارائه کرد که بر این اساس، نرخ دلار در آخرین روز کاری هفته، کاهش اندکی داشته و نرخ یورو نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

مهدی گوهررستمی اظهار کرد: در جلسه معاملاتی پنجشنبه، اسکناس دلار کار خود را با نرخ ۲۶ هزار و ۳۸۵ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۶ هزار و ۴۸۱ تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی ۲۶ هزار و ۴۷۹ تومان به ازای هر دلار و کاهش ۰.۰۱ درصدی این نرخ نسبت به روز معاملاتی قبل را نشان می‌دهد.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی افزود: امروز نماد معاملاتی یورو کار خود را با نرخ ۳۰ هزار و ۶۵۰ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان رسید. به این ترتیب نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار، بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته ۳۰ هزار و ۶۶۰ تومان بوده است.

گوهررستمی گفت: در جلسه معاملاتی پنجشنبه (بیست و نهم مهرماه) اسکناس دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۳۸۵ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۶ هزار و ۵۲۲ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی خود به ترتیب با قیمت‌های ۳۰ هزار و ۶۲۹ تومان و ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان معامله شد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: حجم معاملات اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز پنجشنبه (بیست و نهم مهرماه)  ۶ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۲۰۰ دلار و حجم معاملات نقدی یورو ۸۵۸ هزار یورو بود.

طبق این گزارش، بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز خواهد شد و کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی، نرخ ارز را مدیریت می‌کند که نظارت بانک مرکزی بر این بازار به صورت سیستماتیک و غیرمستقیم خواهد بود.

همچنین در این بازار، ارزها به‌ صورت نقد معامله می‌شوند و نرخ‌ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و دستوری نخواهد بود که خریداران و فروشندگان با سازوکاری مانند بورس، پیش از آغاز معاملات، تقاضاهای خود را ثبت کرده و در نهایت بر اساس نزدیک‌ترین قیمت، معاملات انجام خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6569
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها