• امروز : جمعه - ۵ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 January - 2025

اخبار ویژه

به یاد شهدای عدالت همتی: بروکراسی اداری و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران چابهار حل می‌شود دادخواستی برای خون‌های بی‌گناه شیعیان و اهل سنت ایرانی و غیرایرانی پزشکیان:با امضا و کاغذ کار درست نمی شود، باید کار کنیم/ با دنیا جنگ و دعوا نداریم ۲۷ ایرانی محبوس در ترکیه به کشور منتقل شدند دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه می‌شود ماموریت دولت به وزارت دادگستری برای همکاری قضایی با عربستان موفقیت کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری استان فارس در کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزاری مزایده فروش زمین ۳۰۰ هزار متری پرونده «کینگ مانی» بند نسوان زندان شهربابک تعطیل شد جزئیات جدید از حادثه تروریستی/ ۲۴میلیون ناوگان فرسوده در کشور مراسم بزرگداشت شهدای عدالت برگزار شد ترورها ترس و خللی در اراده قضات به وجود نمی‌آورد  قوه قضاییه در دفاع ازحقوق ملت تا پای جان قضات خود ایستاده است/جزئیات جدید ازحادثه تروریستی تاکید رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس بر تسهیلگری ارائه فرآورده های نفتی به اتحادیه های صنفی

10

دلیل اجرا نشدن طرح تاکسی هوایی از ۶ سال قبل تاکنون

  • کد خبر : 16599
  • 23 آبان 1400 - 10:59
دلیل اجرا نشدن طرح تاکسی هوایی از ۶ سال قبل تاکنون

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقتصادی نبودن طرح و تامین سوخت هواپیماها را از چالش‌های اجرای طرح تاکسی هوایی دانست. به گزارش ایسنا دکتر منوچهر منطقی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با اتحادیه سازمان‌های حمل […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقتصادی نبودن طرح و تامین سوخت هواپیماها را از چالش‌های اجرای طرح تاکسی هوایی دانست.

به گزارش ایسنا دکتر منوچهر منطقی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور برخی از پیشهادات درباره هوشمندسازی حمل و نقل عمومی را مطرح کرد و افزود: یکی از پیشنهادات این است که باتری موتور سیکلت‌ها به صورت سوآپ طراحی شود؛ به این معنا که موتورهای برقی برای شارژ، باتری موجود را ارائه و باتری جدیدی دریافت کنند. این امر هزینه‌های باتری را کاهش خواهد داد.

وی با بیان اینکه این طرح در دو پایلوت اجرایی می‌شود، یادآور شد: طرح جدید دیگر آن است که برای اتوبوس و کامیون یک پلتفرم‌ را استفاده کنیم و این توانمندی در کشور وجود دارد و مدل‌های خوبی در این زمینه توسعه داده شده است.

منطقی اضافه کرد: در حال حاضر بخش عمده خودروهای موجود در کشور تولید داخل است و بخشی از آن چینی است و می‌توان برای تولید  آنها از یک پلتفرم استفاده کرد و این پیشنهاد به وزیر کشور ارائه شده است تا از این طرح برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، تاکسی هوایی را از دیگر پیشنهادات برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عنوان کرد و گفت: پروژه تاکسی هوایی هنوز عملیاتی نشده است، ولی اجرای آن به خیلی از استان‌ها اجازه تحرکات بیشتر به ویژه در حوزه‌های خدمات اورژانسی ارائه می‌دهد.

وی توزیع سریع دارو و یا رساندن قطعات حیاتی در کارخانجات خط تولید را از زمینه‌های کاربردی تاکسی هوایی نام برد و افزود: مشکل اصلی اجرای این طرح عدم ارائه مدل اقتصادی و مقرون به صرفه است. به عنوان مثال اگر بخواهیم گارد پرواز برای یک تاکسی هوایی با ظرفیت ۹ نفره تعریف کنیم، ظرفیت مسافران آن کاهش خواهد یافت.

منطقی، طولانی بودن فرآیند اخذ مجوز برای تاکسی هوایی را از دیگر چالش‌های این طرح عنوان کرد و ادامه داد: طرحی در این زمینه به شورای عالی هواپیمایی ارسال کردیم و در صورت تصویب، این فرایند کوتاه‌تر خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل با بیان اینکه اجرای پایلوت در ۱۸ منطقه کشور تعریف و در یک منطقه که گلبهار مشهد است و در ۶ سال گذشته اجرایی شد.

وی تامین سوخت هواپیماها را از دیگر چالش‌های طرح تاکسی هوایی نام برد و گفت: هواپیماها به سوخت خاصی نیاز دارند که در این زمینه با چند مجموعه برای تولید این سوخت در حال مذاکره هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=16599
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها