پایگاه خبری طلوع سیاست

  • امروز : یکشنبه - ۱۳ فروردین - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 2 April - 2023

اخبار ویژه

آموزش‌وپرورش: با عوامل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان برخورد می‌شود ۱۱ مرد استقلال برای دیدار حساس با ذوب‌آهن/ جانشین ستاره محبوب ساپینتو مشخص شد مصاحبه دوست صمیمی نیکا شاکرمی با یک روزنامه آلمانی / من و نیکا تا پنج صبح باهم حرف میزدیم اعلام نتایج بررسی علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه و امتیازات قانون رتبه‌بندی آمار گردشگران جزیره قشم از مرز نیم میلیون نفر فراتر رفت/رضایت ۸۰ درصدی گردشگران از سفر به جزیره افزایش ۲۳ درصدی دلار فرآوردهای نفتی!/ سیگنال افزایش دلار پایه ها؟ ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی / مهار تورم، اولویت نخست کشور است سایت خبری رویداد ۲۴ فیلتر شد رئیسی به شاه عربستان پیام داد ۱۴۴ کیلوگرم تریاک در پاکدشت کشف شد دانلود سریال پوست شیر فصل سوم قسمت ۴ چهارم پایه حقوق کارگران ۱.۱ میلیون تومان بیشتر شد «فاز دوم» پالایشگاه آبادان با حضور رئیسی افتتاح شد حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ثمره ۶ سفر خارجی و ۹ میزبانی رئیس‌جمهور برای ایران ۱۴۰۱

2

دلیل معطلی چند روزه کامیون‌ها در مرز چیست؟

  • کد خبر : 14972
  • 19 آبان 1400 - 13:36
دلیل معطلی چند روزه کامیون‌ها در مرز چیست؟

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با تغییراتی که در قواعد ورود کامیون‌ها به کشور از سال ۱۳۹۷ اعمال شده، همچنان در برخی مرزها ورود کامیون‌ها به کشور به کندی انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، سید علی حسینی با این مطلب توضیح داد: از سال ۱۳۹۷ و […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با تغییراتی که در قواعد ورود کامیون‌ها به کشور از سال ۱۳۹۷ اعمال شده، همچنان در برخی مرزها ورود کامیون‌ها به کشور به کندی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید علی حسینی با این مطلب توضیح داد: از سال ۱۳۹۷ و همزمان با بازگشت تحریم‌ها و محدودیت‌های ارزی که برای کشور به وجود آمد، دولت تصمیم گرفت محدودیت‌هایی را در مسیر واردات کالا به کشور وضع کرده و صرفا اجازه ورود کالاهایی را بدهد که به آنها نیاز قطعی وجود داشت.

وی با اشاره به پیشنهاد وارداتی وزارت صمت، بیان کرد: در همان زمان با تایید پیشنهاد وزارت صمت، ورود هر کالایی که ثبت سفارش نداشته باشد به کشور ممنوع شد و این روند تا امروز نیز ادامه داشته است. هرچند این قاعده باعث ایجاد نظارتی دقیق‌تر بر فرایند واردات شده اما در برخی حوزه‌ها کار واردات را کند می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران با اشاره به تفاوت‌هایی که در مرزهای مختلف و کالاهای وارداتی از طریق آنها وجود دارد، تشریح کرد: مرز بازرگان به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای اقتصادی ایران، اصلی ترین دروازه واردات کالا از اروپا به شمار می‌رود و معمولا کالاهایی که از اروپا به سمت ایران می‌آیند یا ماشین آلات هستند یا مواد اولیه کارخانه‌ها.

حسینی در صحبت با سایت اتاق ایران، ادامه داد: برخی از این کامیون‌ها وقتی به مرز می‌رسند، ثبت سفارش ندارند، از این رو بین پنج تا ۱۰ روز طول می‌کشد که ثبت سفارش آنها نهایی شود. تا آن زمان هم کامیون در مرز می‌ماند و هم صاحب کالا باید ۲۵۰ یورو بابت این معطلی به راننده پرداخت کند.

به گفته وی، تداوم این شرایط از سویی رسیدن مواد اولیه به واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه می‌کند، از سویی به طولانی شدن صف ورود کامیون‌ها در مرزهای کشور منجر می‌شود و از طرف دیگر برای صاحب بار نیز هزینه‌ای مضاعف به وجود می‌آورد. از این رو بخش خصوصی  معتقد است با ایجاد بستری جدید با هدف کاهش مشکلات و محدودیت‌ها، می‌توان زمان ورود این کامیون‌ها به کشور را کوتاه‌تر کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14972
 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

google-site-verification=q_cu6BbJE6iM8wcnX2-fikQV20c7-RwePv3mDNnjrVw