• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5

راهکار کاهش پرونده‌های قضایی با حضور نمایندگان مجلس و اژه‌ای بررسی شد

  • کد خبر : 16965
  • 23 آبان 1400 - 18:47
راهکار کاهش پرونده‌های قضایی با حضور نمایندگان مجلس و اژه‌ای بررسی شد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی خضریان» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی که در محل قوه قضائیه به میزبانی حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه ای» رییس قوه قضائیه برگزار شد به خبرنگاران گفت: نمایندگان در این نشست سازوکار رسیدگی به گزارش های کمیسیون اصل نودم مجلس و […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی خضریان» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی که در محل قوه قضائیه به میزبانی حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه ای» رییس قوه قضائیه برگزار شد به خبرنگاران گفت: نمایندگان در این نشست سازوکار رسیدگی به گزارش های کمیسیون اصل نودم مجلس و گزارش های ارجاعی مجلس به قوه قضائیه در خصوص ماده ۲۳۴ را پیگیری کرده و بر تعیین شعبه ویژه برای رسیدگی به این موارد تأکید کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست ظرفیت های مشترک نظارتی برای حل مشکلات مردم بررسی شد، افزود: با توجه به وجود ظرفیت بازرسی در کمیسیون اصل نود و سازمان بازرسی در دستگاه قضا، کمیسیون اصل نود برای افزایش همکاری با این قوه برای کاهش تعداد پرونده های مشترک اعلام آمادگی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس از رسیدگی به موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها به عنوان کار کارشناسی مشترک میان کمیسیون اصل نود و دیوان عدالت اداری در ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با همکاری قوه قضائیه مشکل تعداد بالای پرونده های قضائی را برطرف کرده و اقدامات مؤثر مشترکی در این خصوص انجام شود.

وی با تأکید بر عدالت و حکمرانی عادلانه و شاخصه های آن برای جبران عقب ماندگی ها در حوزه عدالت عنوان کرد: کمیسیون اصل نود معتقد است این امر نیاز به اقدامی فراقوه ای دارد تا شاخصه های آن احصاء شده و اقدامات مشترک و هماهنگی باید در این زمینه صورت گیرد.

خضریان با تأکید جرم انگاری عدم پاسخ برخی مسوولان دستگاه ها به مکاتبات کمیسیون اصل نود و  استجابت دعوت از سوی برخی از آنها، عنوان کرد: این موضوع مورد تأکید رییس قوه قضائیه و معاونان وی نیز قرار گرفت تا به صورت جدی تری با افراد خاطی برخورد شود تا جایگاه نظارتی کمیسیون اصل نود زیر سوال نرفته و بتواند به درستی حقوق مردم را احقاق کند.

وی در ادامه با اشاره به گزارشی رییس کمیسیون اصل نود به رییس قوه قضائیه درباره اقدامات مهم این کمیسیون از زمان آغاز به کار خود، یادآور شد: عدم اجرای برخی قوانین مثل قانون صدور چک، رسیدگی به موضوع سامانه ثبت اسناد و املاک، بورسیه ها، حقوق سربازان، خاموشی های اخیر که مورد پیگیری کمیسیون اصل نودم بود و گزارش آن تهیه و قرائت شد از مهم ترین اقدامات این کمیسیون بود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: همچنین کمیسیون اصل نود بازرسی های میدانی بسیاری برای رفع برخی مشکلات انجام داد و توانست با همکاری دستگاه قضا حقوق کارگران هفت تپه را نیز پیگیری کند که تمامی این موارد مورد توجه رییس قوه قضاییه قرار گرفت.

خضریان با اشاره به برخی اظهارات حجت الاسلام اژه ای بیان کرد: وی نکاتی در حوزه موضوعات قانونی که کمیسیون اصل نود می تواند آن را پیگیری کند را مطرح و پیشنهاداتی درباره زمانی که عدم اجرای قانون رخ می دهد ارائه کرد؛ همچنین ایشان تأکید داشت که کمیسیون اصل نود با همکاری قوه قضائیه می توانند موضوع عدالت را همه جانبه پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم مد نظر رییس دستگاه قضا این بود که هزینه دستگاه ها باید دقیق باشد و برای مدیریت کشور بر اساس نیازهای ضروری اقدام شده و از ریخت و پاش ها جلوگیری شود و با خاطیان در این خصوص برخورد لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=16965
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها