• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

3

زلزله در هرمزگان از فین تا قلعه قاضی و فارغان تا قشم

  • کد خبر : 16925
  • 14 نوامبر 2021 - 17:26
زلزله در هرمزگان از فین تا قلعه قاضی و فارغان تا قشم

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش ایرنا ، زمین لرزه های پی در پی در بخش فین استان هرمزگان منجر به حضور مردم در خیابان ها و بوستان ها در نقاط مختلف استان هرمزگان و استان های همجوار شده است. قدرت این زمین لرزه ها به حدی بوده که در استان های همجوار […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش ایرنا ، زمین لرزه های پی در پی در بخش فین استان هرمزگان منجر به حضور مردم در خیابان ها و بوستان ها در نقاط مختلف استان هرمزگان و استان های همجوار شده است.

قدرت این زمین لرزه ها به حدی بوده که در استان های همجوار احساس شده است و مردم از ترس به خیابان ریخته اند.

این زمین لرزه تا کنون به بخشی از دیوارهای منازل برخی از بخش های استان هرمزگان خسارت وارد کرده است.

همچنین این زمین لرزه ها منجر به قطعی برق در شهر بندرعباس شده که بنا بر اعلام کارشناس شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، تلاش برای وصل شدن برق این شهر ادامه دارد.

۲۷ مصدوم زلزله روانه بیمارستان شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت مصدومان این زلزله ، گفت: تاکنون ۲۷ نفر مصدوم به دلیل جراحت های سطحی و مشکلات تنفسی ناشی ترس و اضطراب زلزله روانه بیمارستان شدند.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: ۱۴ نفر از مصدومان از بیمارستان مرخص شدند و مابقی نیز طبق نظر پزشکان تا ساعتی دیگر ترخیص خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این زمین لرزه یک جوان ۲۷ ساله به دلیل سقوط تیر برق جان خود را از دست داد .

نوروزیان ابراز داشت: در مناطق لافت و فین که کانون زلزله بودند، هیچ مورد مصدوم و فوتی نداشته ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تمام مراکز درمانی، بیمارستان ها، نیروهای بهداشت و درمان، اورژانس در آماده باش کامل به سر می برند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت با ۶ و چهار دهم ریشتر در عصر امروز موجب ترک خوردگی ترک خوردگی دیوار برخی منازل در شهرهای تخت و شمیل بندرعباس شد.

مختار سلحشور اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر برای بررسی شرایط به محل وقوع زمین لرزه و اطراف اعزام شدند.

وی ادامه داد: بررسی و همچنان ادامه دارد و امید می رود با توجه به گزارش‌های اولیه این زمین لرزه خسارت چندانی در پی نداشته باشد.

 استاندار هرمزگان نیز گفت: با توجه به شدت زمین لرزه و پس لرزه‌ها نمی‌توان به کسی توصیه کرد در منازل بمانند و به همین جهت سالن‌های سرپوشیده برای اسکان مردم آماده شده است.

مهدی دوستی پس از بازدید مناطق زلزله زده فین بندرعباس افزود: این حق را به مردم می‌دهیم که شب را در منازل خود حضور نداشته باشند، به بخشداران هم گفته شده شرایط را برای حضور مردم در فضای باز آماده کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در روستای رضوان بخش فین شهرستان بندرعباس هستیم که کانون اصلی زمین لرزه است.

وی اضافه کرد: برلساس بررسی های میدانی خسارت‌ها بیشتر ریزش دیوارها بوده است و منازل مردم سالم بوده و تلفات جانی از این بخش گزارش نشده است.

استاندار هرمزگان افزود: نیروی انتظامی در شهر بندرعباس جهت تامین امنیت مردم در خیابان ها، پارک‌ها و محوطه‌های عمومی هستند حضور دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از پایداری وضعیت آب استان پس از زلزله ۶ و چهار دهم ریشتری در استان خبر داد.

امین قصمی در بازدید از مناطق زلزله زده سطح شهر بندرعباس با بیان اینکه تمامی اکیپ اتفاقات آبفا در سراسر استان هرمزگان به حالت آماده باش در آمده اند، افزود: تمامی تاسیسات تامین آب بندرعباس از جمله آب شیرینکن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت کامل در مدار تولید هستند و مردم نگران تامین آب شرب خود نباشند.

 به گفته وی، در برآوردهای اولیه مشخص شده که هیچ گونه آسیبی که موجب قطعی و خسارت جدی به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب باشد، گزارش نشده است و نگرانی بابت قطعی آب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: در حال حاضر کارشناسان و اکیپ های اتفاقات و امداد با حضور در محل تاسیسات شهرها و روستاهای استان استان به ویژه شهرستان های بندرعباس، قشم، بندرخمیر، میناب و بخش فین(بندرعباس) در حال بررسی حادثه احتمالی بروی تاسیسات آبفا هستند.

سخنگوی جمعیت هلال‌ احمر نیز ضمن دعوت از مردم برای حفظ آرامش و پیگیری اخبار از منابع رسمی، از ارسال اقلام امدادی برای مناطق زلزله استان هرمزگان خبر داد.

محمدحسن قوسیان مقدم  در پی وقوع زمین لرزه در استان هرمزگان به خبرنگار ایرنا گفت: اقدامات ابتدایی امداد و نجات انجام شده و چهار استان اطراف در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: اقلام امدادی برای مناطق زلزله ارسال شده است. وضعیت خوبی در انبارهای هلال احمر داریم تا رسیدگی کامل کنیم.

قوسیان مقدم ادامه داد: تخریب ۱۰۰ درصدی خیلی کمی داشتیم و ترک خوردگی منازل در روستاهای اطراف شاهد هستیم.

سخنگوی هلال احمر تصریح کرد: اسکان امدادی و چادرهای هلال احمر آماده شدند تا مردم امشب در فضای باز و پارک ها اسکان کنند.
قوسیان مقدم ادامه داد: در حال عزیمت به مناطق زلزله زده هستم تا از نزدیک بررسی های لازم انجام بشود.

 وزیر کشور در گفت وگو با استاندار، فرماندار و هلال احمر استان هرمزگان خواستار بررسی و کمک فوری به مردم مناطق زلزله‌زده این استان شد.

به گزارش ایرنا از وزرات کشور، احمد وحیدی در پی وقوع زلزله در جنوب کشور بلافاصله در گفت وگو با مسوولان استان هرمزگان در جریان آخرین وضعیت زلزله زده‌گان در این منطقه قرارگرفت.

وحیدی افزود: نیروی دریایی سپاه، هلال احمر، استانداری و ستاد بحران همه در حال آماده باش به سر می برند.

وی در مورد آخرین خسارت به این مناطق نیز افزود: تا این لحظه یک تن بر اثر سقوط تیر برق جان باخته است و تاکنون خسارت جانی دیگری گزارش نشده است.

وزیر کشور تصریح کرد: آسیب جزیی به مناطق مسکونی وارد شده و تیم هایی برای بررسی میزان خسارت به منازل روستایی اعزام شدند.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ۶.۴ ریشتری امروز (یکشنبه) در فین هرمزگان ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه نیز زلزله دیگری با قدرت ۶.۳ ریشتر این منطقه را لرزاند و پس از آن دو زلزله ۴ ریشتری در قلعه قاضی هرمزگان به وقوع پیوست که اولی در ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه و دومی در ساعت ۱۶ و ۲۲ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

مردم فین هرمزگان پس از وقوع دو زلزله با قدرت بالای ۶ ریشتر شاهد پس لرزه ۳.۹ ریشتری در ساعت ۱۶و ۴۳ دقیقه نیز بودند که موجب افزایش اضطراب شهروندان این منطقه  از هرمزگان شده است.

زمین لرزه فارغان ۳.۴ ریشتر به ثبت رسیده است و قلعه قاضی نیز اخرین بار با زلزله ۴.۵ ریشتر و فین هم با قدرتی ۳.۵ ریشتری به لرزه در آمده است.

ساعت ۱۷ و ۵۴ دقیقه و هفت ثانیه نیز گزارش شد که زلزله ای با قدرت ۴ ریشتر جزیره قشم را به لرزه در آورده است.

براساس اخرین گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، هرمزگان از وقوع اولین زمین لرزه امروز یکشنبه تا ساعت ۲۰.۱۰ دقیقه- ۲۰ بار لرزیده است .

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=16925
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها