• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

سردار سلیمانی: بسیج همه‌جا حضور دارد/بسیج به عنوان یک قدرت نرم تاثیرگذار بوده است

  • کد خبر : 17073
  • 24 آبان 1400 - 11:01
سردار سلیمانی: بسیج همه‌جا حضور دارد/بسیج به عنوان یک قدرت نرم تاثیرگذار بوده است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رئیس سازمان بسیج گفت: آمریکا دیگر قدرت پیاده‌سازی راهبردهای خود را ندارد و این‌ها ناشی از این است که ایران توانسته در سطح جهانی تاثیرگذار باشد و در این مسیر بسیج به عنوان یک قدرت نرم تاثیرگذار بوده است. به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی طی سخنانی در نشست […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

رئیس سازمان بسیج گفت: آمریکا دیگر قدرت پیاده‌سازی راهبردهای خود را ندارد و این‌ها ناشی از این است که ایران توانسته در سطح جهانی تاثیرگذار باشد و در این مسیر بسیج به عنوان یک قدرت نرم تاثیرگذار بوده است.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی طی سخنانی در نشست خبری با یادآوری در پیش رو بودن سالروز تشکیل بسیج در پنجم آذرماه اظهار کرد: بسیج در طول چهل سال گذشته در محور اصلی مقاومت ملی حضور داشته است. بسیج پس از فرمان امام راحل به سرعت خود را سازمان داد و در طول دفاع مقدس خوش درخشید ‌و در سال‌های بعد سایر کشورها با الگوگیری از این مکتب جبهه مقاومت را شکل دادند.

سلیمانی ادامه داد: درس‌هایی که از دوران دفاع مقدس آموختیم کمک کننده ما در سال‌های بعد از دفاع مقدس بود. امروز هم هدف ما گسترش بسیج است تا جوانان عزیز با حضور در این تشکیلات نقش‌آفرینی بیشتری در اداره جامعه داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه امسال شعار ما «بسیج پاره تن مردم است» خواهد بود، ادامه داد: برنامه‌های هفته بسیج را از ۲۹ آبان با حضور ۵۲۰۰ گروه جهادی و ۵۷۳ هزار جهادگر بسیجی رزمایش جهادی آغاز خواهیم کرد و در همین روز ۳۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان پخش و ۱۵۰۰ سری جهیزیه نیز در این روز توزیع خواهد شد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما آزادی ۴۰۰۰ زندانی است. ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد و ۴۰۳ صندوق قرض الحسنه و ۱۵۰ تعاونی در این ایام آغاز بکار می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه «نذر خون» هم از دیگر برنامه‌های ماست، اظهار کرد: ۲۵۳۵ پروژه عمرانی را در ۳۰ آبان افتتاح می‌کنیم و در این روز جشنواره عکس بسیج و جشنواره جهادگران علم و فناوری را خواهیم داشت. علاوه بر این افتتاح ۳۱۰ پروژه عمرانی مربوط به یگان‌های بسیج هم در این ایام خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج تأکید کرد: شیوه‌نامه‌ای برای مشارکت مردم در اداره محلات تهیه شده است که توسط پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد. در ایام هفته بسیج هم‌چنین ۱۵۰ تیم پزشکی جهادی به مناطق محروم کشور اعزام خواهد شد.

وی یادآور شد: برگزاری اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین را در ایام هفته بسیج خواهیم داشت. این مجمع امسال با موضوع یمن و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رزمایش سراسری ثامن با حضور ۴ میلیون نفر از بسیجیان در فضای مجازی برگزار خواهد شد؛ این رزمایش یک رویداد خلاقانه در فضای مجازی است که با حضور گسترده بسیجیان در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: سوم آذر ماه رزمایش اقتدار بسیج با حضور گردان‌های دفاعی و امنیتی بسیج برگزار خواهد شد؛ این رزمایش با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و در مکان‌های معین برگزار می‌شود.

 سلیمانی اظهار کرد: چهارم آذر ماه همایش شهدای استان ایلام برگزار می‌شود و آیین عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از مقام شامخ خانواده شهدا انجام خواهد شد. همچنین در این روز رقابت نهایی تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی مسابقات رویداد دیجیتال بسیج انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج درباره زلزله استان هرمزگان گفت: هرگاه حوادث غیرمترقبه اتفاق می‌افتد بسیج جزو اولین نیروهایی است که در صحنه حضور پیدا می‌کند. بعد از وقوع حادثه دیروز با فرمانده سپاه استان تماس گرفتیم و مقرر شد تا تمامی امکانات در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد و هم‌اکنون گروه‌های جهادی هم در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. همچنین برای ساخت منازل مسکونی مردم نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم.

 سلیمانی تصریح کرد: ما هم‌اکنون در یک جنگ نرم بسیار پیچیده به سر می‌بریم و ما در کانون توجه نظام سلطه هستیم. دشمن تلاش دارد تا از طریق این جنگ نرم سبک زندگی در کشورهای اسلامی را تغییر دهد. بسیج از اساس یک نیروی متخصص جنگ نرم است و بسیج یک تشکیلات مردمی است که در همه‌جا حضور دارد. بسیج سند راهبردی ده‌ساله‌ای مبتنی بر بیانیه گام دوم تهیه کرده است و ما بر مبنای این سند تلاش برای تحقق ایران قوی را ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: آمریکا دیگر قدرت پیاده‌سازی راهبردهای خود را ندارد و این‌ها ناشی از این است که ایران توانسته در سطح جهانی تاثیرگذار باشد و در این مسیر بسیج به عنوان یک قدرت نرم تاثیرگذار بوده است. همچنین تشکیل یک شبکه تاثیرگذار مردمی در فضای مجازی توانسته تا حد زیادی در حوزه جنگ نرم تاثیرگذار باشد.

سلیمانی با اشاره به کمک بسیج به دولت اظهار کرد: بسیج تشکیلاتی از مردم برای مردم است. دولت سیزدهم که تشکیل شد ما برای کمک به دولت اعلام آمادگی کردیم که مورد استقبال رئیس‌جمهوری قرار گرفت. در حال حاضر در حال انعقاد تفاهم‌نامه با برخی وزارتخانه‌ها هستیم. در مسیر افزایش تولید برخی محصولات کشاورزی و خودکفایی در تهیه روغن خوراکی کشور طرح‌هایی را داده‌ایم.

رییس سازمان بسیج تأکید کرد: در ساخت مسکن هم اعلام آمادگی کرده‌ایم و می‌توانیم تا سالیانه یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور بسازیم. کار ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای کمیته امداد را آغاز کرده‌ایم و ساخت هزار واحد مسکونی در شهر چابهار نیز آغاز شده است. در حوزه اشتغال هم آمادگی ایجاد سالیانه ۱۵۰ هزار شغل را داریم. در تنظیم بازار از بسیج کمک خواسته شد نشست‌هایی را با دستگاه‌های مسئول برگزار شد و تفاهنامه‌هایی امضا شد که توسط بسیج اصناف اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=17073
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها