• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5

شکایت «نیلی» و عذرخواهی «طائب‌»

  • کد خبر : 26228
  • 18 اردیبهشت 1401 - 2:35
شکایت «نیلی» و عذرخواهی «طائب‌»

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، انتشار فایل صوتی اظهارات «مهدی طائب» در دفاع از «محمدباقر قالیباف» در روز جمعه ۱۶ اردیبهشت، واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت‌. در این فایل صوتی که از سوی یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران انتشار یافت، فرمانده قرارگاه عمار در سخنانی […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، انتشار فایل صوتی اظهارات «مهدی طائب» در دفاع از «محمدباقر قالیباف» در روز جمعه ۱۶ اردیبهشت، واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت‌.

در این فایل صوتی که از سوی یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران انتشار یافت، فرمانده قرارگاه عمار در سخنانی با دفاع از رئیس مجلس که سفر اخیر خانواده‌اش به ترکیه جنجال‌ برانگیز شد، ادعایی را در خصوص «میثم نیلی» از فعالان عرصه رسانه و از چهره‌های نزدیک به آیت‌الله رئیسی مطرح کرد.

همزمان با انتشار اظهارات نامبرده‌، شبکه‌های تلویزیونی ضد انقلاب و کانال‌های خبری معاند، مانور گسترده‌ای را درباره ابعاد و پشت صحنه موضوع آغاز کردند.

تداوم این هجمه‌ها موجب شد تا وکیل میثم نیلی امروز با رد هرگونه ارتباط موکلش با حواشی سفر خانواده رئیس مجلس اعلام کند از مهدی طائب به دلیل طرح اتهامات بی اساس و تشویش اذهان عمومی شکایت کرده است.

وکیل نیلی تصریح کرد: «روز گذشته سخنانی از حجت‌الاسلام طائب منتشر شد که وی ادعا می‌کند میثم نیلی یک سر خط ماجرای افشای سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه بوده است».

وی ادامه داد: «علیرغم توهین‌ها و افتراهای متعدد علیه موکل بنده در رسانه‌ها، از آن جهت که این مورد به‌طور جدی تکمیل کننده نقشه القای اختلاف میان سران قوا بوده و پس از گذشت دو روز هیچ اقدام اصلاحی از سوی حجت‌الاسلام طائب مشاهده نکردیم، در نهایت مجبور به ثبت شکایت شدیم».

وی با بیان اینکه «ادعای آقای طائب کذب محض است و آقای نیلی در ماجرای حواشی اخیر مربوط به رئیس مجلس به‌رغم انتقادات جدی، دوستان رسانه‌ای را از تکمیل نقشه دشمن بر حذر می‌داشت»، گفت که شکایت از طائب، ظهر امروز در دادسرای ویژه روحانیت تهران ثبت شد.

در پی این شکایت، حجت‌الاسلام‌ مهدی طائب در گفت‌وگویی ضمن عذرخواهی از اظهارات خود تأکید کرد: «فایلی در فضای مجازی سر از بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و گاوهای شیرده آنان یعنی عربستان و تلویزیون وابسته به آنان درآورده که موجب آزردگی خاطر متدینین و حزب‌اللهی‌ها و دغدغه‌مندان انقلاب و دلسوزان و فدائیان راه اسلام شده است».

وی افزود: «اینکه این حرف‌ها کجا زده شده، خصوصی‌ بوده و اینکه چه کسی آن را منتشر کرده، هیچ‌کدام مهم نیست؛ به دلیل اینکه اگر مطلبی چه در خصوصی و عمومی بگویم، قبل از اینکه در این دنیا پاسخگو باشم باید در آخرت پاسخگو باشم و سن و سال من هم در حدی است که منافع دنیوی باعث نمی‌شود حرفی بزنم که نخواهم در آخرت پاسخگو باشم».

رئیس قرارگاه عمار در ادامه با بیان اینکه در این فایل سه مطلب وجود دارد، توضیح داد: «اولاً باید عرض کنم که این جلسه حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت بود. جلسه تحلیل سیاسی برای یک تعدادی انجام شد و مهمترین مسأله‌ای که در این جلسه مطرح است، پاسخ به شبهاتی است که پیرامون قوای مجریه،‌ مقننه و قضاییه است. شبهاتی وجود دارد و بنده در این جلسه پاسخ به این شبهات را می‌دهم. من صحبت‌هایی درباره قوه مجریه و قضاییه انجام دادم و در پایان درباره قوه مقننه یک سؤالی درباره شخص رئیس قوه مقننه پرسیده شد، گفت‌وگوهایی انجام می‌شود. بنده صحبتم این بود که حمله به رئیس مجلس جدید نیست و یک جریانی دارد. خیلی هم به دنبال آن نبودم و این صحبت‌ها مربوط به آخر جلسه بود و این جواب درباره آن سؤال بود».

وی افزود: «درباره آن سؤال یکی از افراد حاضر در آن جلسه ادعایی را مطرح کرد. آن فرد گفت من زمانی در یک روزنامه‌ای کار می‌کردم برادر ما آقای میثم نیلی هم در آنجا بود و آن زمان می‌گفتند مطالبی که درباره آن بنده خدا وجود دارد جمع‌آوری کنید. حرف، حرف او بود و توجه اعضای جلسه به صحبت‌های این فرد جلب شد و من برای آنکه مشخص باشد حرف‌های او چیست، حرف‌های او را تکرار می‌کردم که در بین صحبت‌ها او آمد گفت که این جریان مربوط به زمانی است که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود و آن موقع این صحبت‌ها مطرح شده است. منتهی چون این صحبت‌ها در بیان محاوره است،‌ این کلمات حذف شده و وقتی شما آن را تقطیع کنید، انگار آن جملات را من دارم می‌گویم. در حالی که مطلب او بوده و درباره گذشته هم صحبت شده است».

طائب همچنین تأکید کرد: «اصلاً نسبت به قضیه‌ای که الآن هست مطرح نبود. چیزی که الآن مطرح است این است که مسأله اخیر را الآن چه کسی راه انداخته است؟ لذا اگر در آن جلسه هم کسی بود حرف این بود که من نمی‌دانم این مسأله را چه کسی راه انداخته؟ از کجا شروع شده؟ در حالی که اگر من فرض بفرمایید آقای میثم نیلی را الآن متهم کرده بودم صراحتاً می‌گفتم این است. این حرف، حرف او بود و چون پایان جلسه هم بود دیگر فرصت نبود و جلسه تعطیل شد و باید می‌رفتیم. بنابراین بنده عرض می‌کنم که ساحت حضرت آقای نیلی از این حرف‌ها پاک‌ و مُبرّاست و اعتقاد دارم‌ ایشان اصلاً در این فضا نیست».

طائب در پایان با تأکید بر اینکه «اگر اتهامی به دیگران زده‌ایم نباید در پستو توبه کنیم بلکه باید برای همه بیان کنیم و منتشرکنندگان فایل وظیفه شرعی دارند این حرف‌ها را هم بگذارند»، خاطر نشان کرد: «حضرت آقای رئیسی الآن بار مشکلاتی روی دوشش است که بخش عمده‌ای از ابتکارات دولت قبل و از مشکلاتی است که آن‌ها خروار خروار روی دوش دولت موجود گذاشتند و این با وضعیت بسیار سخت در ساحت بین المللی جمع شده است. ما هرگز در طول این ۴۳ سال هیچ‌گاه، هیچ زمانی مثل الآن‌ نبود که به یک‌باره آذوقه در سطح بین الملل گران شود. الآن آنها و این مسائل داخلی همه بارش روی دوش این دولت است و این دولت فرصت اینکه صغیر و کبیرش به دنبال این مسائل برود ندارد. کسی که باید الآن‌ با تمام وجود به آقای رئیسی کمک کند، برادر عزیز و حزب‌اللهی میثم نیلی است».

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=26228
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها