پایگاه خبری طلوع سیاست

  • امروز : جمعه - ۱۷ آذر - ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 8 December - 2023

اخبار ویژه

بزرگراه سردار شهید استوار در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد دانشجو موذن جامعه است تأسیس پایگاه امداد جاده‌ای در آزاد راه شیراز ـ اصفهان/ کسب رتبه نخست فارس در عرصه امداد و نجات ایجاد نظام عادلانه پرداخت در کشور از انتظارات بحق مردم است خبر جدید محسن رضایی درباره طرح رزاق و درخواست رئیس جمهوری؛ طرح جدیدی در دست بررسی است رییس اسبق شورای اسلامی فارس تقدیر شد واکاوی شفافیت در فرآیند انتخابات – ایمنا بیت‌کوین رکورد صعود ۱۸ ماهه را شکست صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد. سیدافقهی: مردم را برای شناسایی نخبگان پای کار می‌آوریم+ فیلم تبریک حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی به فتح الله امینی به عنوان رییس شورای اسلامی استان فارس تبریک حزب همت به انتصاب مهندس فتح الله امینی به عنوان رییس شورای اسلامی استان فارس پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مِنا» در شهر لاهه در کشور هلند برگزار می‌شود ایران اسلامی باید قدرتمند و دارای قدرتی در تراز انقلاب اسلامی باشد طرح های شهرستان های یزد، اشکذر و میبد با حضور وزیر کشور افتتاح شد + فیلم

2

مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش | ۲۰ ابهام در برنامه فیاضی/وزیر پیشنهادی از خانواده معلمان نیست

  • کد خبر : 17607
  • 25 آبان 1400 - 8:50
مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش | ۲۰ ابهام در برنامه فیاضی/وزیر پیشنهادی از خانواده معلمان نیست

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۲۵ آبان) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش و در مخالفت با آن اظهار داشت: اظهارات من […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۲۵ آبان) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش و در مخالفت با آن اظهار داشت: اظهارات من در مخالفت با برنامه‌های آقای فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش است نه مخالفت با آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم؛ من با افتخار پشت سر این دولت انقلابی ایستاده‌ام، ضمن اینکه استان ما بیشترین رأی را به آیت‌الله رئیسی در انتخابات داد.

وی افزود: چون بحث انتخاب اصلح به عنوان مهم‌ترین وزارتخانه کشور در شرایط فعلی اظهاراتی را در این باره مطرح می‌کنم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش، وزیر ۴۰ درصد کشور است که مهم‌ترین دستگاه و زیربنایی‌ترین دستگاه در تربیت آینده انقلابی که ریشه تربیتی دارد، است و این وزارتخانه مهم‌ترین وزارتخانه زیربنایی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: انتخاب وزیر آموزش و پرورش باید با همراهی و مشورت مجلس باشد نه اینکه در لابی‌ها و پارک‌ها انتخاب شود.

وحیدی اضافه کرد: اگر به موضوع مدارک تحصیلی آقای فیاضی در گزارش کمیسیون آموزش اشاره شد باید بگویم که بعد از دریافت استعلامات مختلف این گزارش تهیه شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد وزیر آموزش و پرورش باشد باید در زمره خانواده بزرگ این وزارتخانه و همراه با یک میلیون معلم باشد.

وی تأکید کرد: ۲۰ ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در فضای مجازی مطرح شده است و باید آقای فیاضی به آنها پاسخ دهد.

با اشاره به حضور وزرا در جلسات مختلف برای رأی اعتماد مجلس گفت: وزرا همیشه در مجلس حضور داشته باشند نه اینکه فقط روز رأی اعتمادها به مجلس بیایند، روزی که بودجه نویسی و حمایت از شرایط سخت کرونا و روز رفع مشکلات فرهنگیان و رتبه بندی معلمان است باید همه وزرا در مجلس باشند.

وی افزود: بسیاری از مدیران آموزش و پرورش با نظر جریان فشار انتخاب می‌شوند.

وی افزود: سند تحول بنیادین مهم‌ترین سند آموزش و پرورش است و هر وزیری که برنامه می‌نویسد باید طبق این سند برنامه بدهد و قدرت ایجاد برنامه عملیاتی داشته و بر اساس مفاهیم آن برنامه اقدام کند.

وحیدی با اشاره به سه چالش وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه به نیروی انسانی به عنوان کمبود در این وزارتخانه هم اکنون مطرح است، این در حالی است که این کمبود به ۲۰۰ هزار نفر رسیده است؛ نظام رتبه بندی هم بین مجلس و دولت به یک چالش تبدیل شده و باید وزیر آموزش و پرورش در این باره پیگیری‌های لازم را برای نهایی شدن آن انجام دهد؛ صندوق ذخیره فرهنگیان هم اکنون در حالت بلاتکلیفی است و هیچ گزارشی بعد از گذشت ۸ ماه از سال جاری به مجلس اعلام نشده است که باید وزیری در رأس این وزارتخانه انتخاب شود که بتواند تمامی این موضوعات را دنبال کند.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش نیازمند شخصیتی بزرگ برای اداره دارد.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=17607
 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.