• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3
کاخ باکینگهام این خبر را اعلام کرد

مرگ ملکه انگلیس در ٩۶ سالگی اعلام شد

  • کد خبر : 28964
  • 18 شهریور 1401 - 0:12
مرگ ملکه انگلیس در ٩۶ سالگی اعلام شد
ملکه انگلیس در سن ٩٦ سالگی درگذشت. بلافاصله پس از درگذشت ملکه پسرش چارلز پادشاه بریتانیا اعلام شد.

پادشاه چارلز در مورد مرگ مادرش ملکه الیزابت بیانیه ای صادر کرده است. وی گفت: “درگذشت مادر عزیزم، اعلیحضرت ملکه، برای من و همه اعضای خانواده ام بزرگترین اندوه است. ما عمیقاً در سوگ درگذشت یک فرمانروای گرامی و یک مادر بسیار عزیز سوگواری می کنیم.

پیش از این اعلام شده بود ملکه تحت مراقبتهای پزشکی است.

با مرگ ملکه الیزابت دوم، پسرش چارلز ٧٣ ساله به عنوان پادشاه جدید بریتانیا بر تخت خواهد نشست. بنا بر اعلام منابع خبری چارلز عنوان «پادشاه چارلز سوم» را برای خود به عنوان پادشاه بریتانیا برگزیده است.

مرگ ملکه انگلیس در ٩۶ سالگی اعلام شد

ملکه الیزابت و پسرش چارلز

واکنش ها

در اولین واکنش بین المللی امانوئل ماکرون در توییتی نوشت:اعلیحضرت ملکه الیزابت دوم تجسم اتحاد بریتانیا برای ۷۰ سال بود او را دوست فرانسه به یاد دارم.

یکی از مقامات دفتر امانوئل ماکرون گفت: پرچم های کاخ الیزه در پاریس فردا و در روز تشییع ملکه الیزابت نیمه افراشته خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، و جیل بایدن، بانوی اول، گفتند که ملکه «بیش از یک پادشاه بود. او یک دوره را تعریف کرد.» او گفت: «در دنیایی که دائماً تغییر می‌کند، او حضوری پایدار و مایه آرامش و افتخار برای نسل‌های بریتانیایی بود، از جمله بسیاری از کسانی که هرگز کشورشان را بدون او نشناخته‌اند. ملکه الیزابت دوم مردم را در سراسر کشورهای مشترک المنافع متحد کرد. هفت دهه سلطنت تاریخ ساز او شاهد دوران پیشرفت بی سابقه بشری و حرکت رو به جلو کرامت انسانی بود. او اولین پادشاه بریتانیا بود که مردم در سراسر جهان می‌توانستند ارتباط شخصی و فوری با او احساس کنند – چه او را به عنوان یک شاهزاده خانم جوان از رادیو شنیدند که با بچه‌های بریتانیا صحبت می‌کرد، یا برای تاج‌گذاری او دور تلویزیون‌هایشان جمع شدند. ، یا آخرین سخنرانی کریسمس یا جشن پلاتینی او را در تلفن هایشان تماشا کردند. و او نیز به نوبه خود تمام زندگی خود را وقف خدمت آنها کرد.»

ترودو، نخست وزیر کانادا از او به عنوان دیربازترین فرمانروای کانادا یاد کرد.

لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس گفت که مرگ ملکه شوک بزرگی برای ملت و جهان است. تراس گفت که ملکه «صخره‌ای بود که بریتانیای مدرن بر روی آن ساخته شد و کشور ما تحت سلطنت او شکوفا شد». تاج امروز به پادشاه کارل سوم می رسد.

تراس گفت: “امروز تاج به… پادشاه جدید ما… اعلیحضرت پادشاه کارل سوم می رسد.”

تراس سخنان خود را با این جمله به پایان رساند: “خدایا پادشاه را حفظ کن.”

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، گفت: «میشل و من به اندازه کافی خوش شانس بودیم که با اعلیحضرت آشنا شدیم و او برای ما ارزش زیادی داشت. زمانی که ما به عنوان رئیس جمهور و بانوی اول شروع به گذراندن زندگی خود کرده بودیم، او با آغوش باز و سخاوت فوق العاده از ما در صحنه جهانی استقبال کرد. بارها و بارها از گرمای او، روشی که او با راحتی با مردم برخورد می کرد و اینکه چگونه طنز و جذابیت قابل توجه خود را به لحظاتی با شکوه و عظمت گره می زد، شگفت زده می شدیم. مانند بسیاری دیگر، من و میشل از اینکه شاهد رهبری فداکارانه اعلیحضرت بودیم، سپاسگزاریم و از میراث خدمات عمومی باوقار و خستگی ناپذیر او متحیریم. افکار ما با خانواده او و مردم بریتانیا در این زمان سخت است.

نیکولا استورجن، اولین وزیر اسکاتلند نیز به ملکه ادای احترام کرده و در توییتی نوشت: مرگ اعلیحضرت، ملکه الیزابت لحظه ای عمیقا غم انگیز برای بریتانیا، کشورهای مشترک المنافع و جهان است. زندگی او با فداکاری و خدمات فوق العاده همراه بود. من از طرف مردم اسکاتلند عمیق ترین تسلیت خود را به پادشاه و خانواده سلطنتی اعلام می کنم.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: ما برای درگذشت ملکه الیزابت دوم عزادار هستیم. او یک الگو و الهام بخش برای میلیون ها نفر بود، همچنین در آلمان. تعهد او به آشتی آلمان و بریتانیا پس از وحشت جنگ جهانی دوم فراموش نشده باقی خواهد ماند. دلتنگ او خواهیم شد، حداقل برای طنز فوق العاده اش.

ملکه الیزابت ٧٠ سال بر بریتانیا حکمرانی کرد و به این ترتیب دارای بیشترین سابقه در این زمینه است حتی بیشتر از ملکه ویکتوریا.

ملکه الیزابت از ٢۵ سالگی عهده داره فرمانروایی بریتانیا شد. پدرش شاه جورج ششم پادشاه بریتانیا بود.

با اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت دوم تا روز خاکسپاری وی به مدت ۱۰ روز در بریتانیا عزای ملی اعلام شد.

ملکه الیزابت دوم رکورددار بیشترین طول عمر و دوره سلطنت در میان فرمانروایان انگلستان طی هزار سال گذشته بوده است.

او به طور غیر منتظره‌ای زمانی که ۲۵ سال داشت پس از مرگ پدرش جورج ششم، در سال ۱۹۵۲ به سلطنت رسید.

در دوران سلطنت او بریتانیا و قلمروی مشترک‌المنافع شاهد تغییرات اجتماعی زیادی بودند.

او پنج سال پیش از عهده‌دار شدن مقام سلطنت، با دوک ادینبورگ ازدواج کرد. حاصل این ازدواج، چهار فرزند، هشت نوه و هفت نتیجه است.

با درگذشت ملکه الیزابت دوم، چارلز، پسر بزرگ او پادشاه جدید بریتانیا خواهد بود.

«الیزابت آلکساندرا مری وینزور» روز ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ در محله می‌فر لندن متولد شد.

او اولین فرزند شاهزاده آلبرت، دومین پسر جرج پنجم و لیدی الیزابت بوئز-لیون بود.

انتظار نمی‌رفت او به سلطنت برسد چون سومین فرد وارث تخت و تاج بود.

پس از مرگ جورج پنجم، ادوارد هشتم شاه جدید شد اما برای ازدواج با والیس سیمپسون زن مطلقه آمریکایی از سلطنت کناره‌گیری کرد.

با استعفای ادوارد هشتم، پدر الیزابت با عنوان جورج ششم پادشاه بریتانیا شد و تا سال ۱۹۵۲ سلطنت کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28964
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها