به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طول کلی محور ارتباطی زاهدان – خاش ۱۷۵ کیلومتر است که ساخت بزرگراه در این محور در قالب پنج قطعه مورد توجه قرار گرفته بطوری که قطعه یک آن بطول ۲۰ کیلومتر به این ادارهکل و بقیه قطعات برای ساخت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار شده است.
عطاء اله اکبری افزود: بر این اساس این اداره کل احداث باند دوم در قطعه یک بزرگراه زاهدان- خاش را از سال ۹۸ آغاز و با پیگیریهای لازم در تخصیص به موقع اعتبارات تاکنون ۱۳ کیلومتر باند دوم در این محور در محدوده ورودی شهر زاهدان که بیشتر آمار تصادفات را داشت به بهره برداری رساند.
وی افزود: همچنین هفت کیلومتر باقی این مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد توسط این ادارهکل در حال انجام است که با تزریق ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بزودی به طور کامل شاهد بهرهبرداری آن خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژههای راهسازی شمال استان تصریح کرد: جادههای این استان هماینک به کارگاههای راهسازی تبدیل شده بطوری که ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال بیشاز ۲ هزار نفر در مسیرهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل – زهک در حال ساخت است.
وی گفت: با هدف توسعه زیرساختهای ارتباطی و حمل و نقل جادهای بویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده زیرپوشش این ادارهکل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت و در تلاش هستیم بنا بر ضرورت نیاز استان در سالجاری ۹۰ کیلومتر باند دوم را در تمامی مسیرهای تحت پوشش این اداره کل به بهره برداری برسانیم.
اکبری خاطرنشان کرد: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این ادارهکل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.