• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

نظام یارانه‌ای نقدی کشور نیاز به بازسازی دارد

  • کد خبر : 4329
  • 16 مهر 1400 - 15:06
نظام یارانه‌ای نقدی کشور نیاز به بازسازی دارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روز جمعه ایرنا، طرح هدفمندسازی یارانه از آذر ۱۳۸۷ با مبلغ ماهانه ۴۵ هزار تومان در کشورمان کلید خورد و تاکنون یکصد و بیست و هفت مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. با این حال، طرح افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی این روزها همزمان با فعالیت دولت سیزدهم […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش روز جمعه ایرنا، طرح هدفمندسازی یارانه از آذر ۱۳۸۷ با مبلغ ماهانه ۴۵ هزار تومان در کشورمان کلید خورد و تاکنون یکصد و بیست و هفت مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

با این حال، طرح افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی این روزها همزمان با فعالیت دولت سیزدهم مطرح شده و دارای موافق و مخالفانی است.  

در این رابطه، «علی سرزعیم» استادیار دانشگاه علامه طباطبایی و معاون امور اقتصادی سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: برای طرح افزایش یارانه نقدی باید بررسی شود که آیا دولت منابع جدیدی را برای افزایش یارانه اختصاص داده است؟ و آیا تحریم‌ها لغو شده است؟ ضمن اینکه به نظر نمی‌آید این موارد اتفاق افتاده باشد.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با کنترل راه‌های فرار مالیاتی، حذف یارانه دهک‌های بالا جامعه و واقعی‌سازی قیمت حامل‌های انرژی از جمله آب، برق، گاز و بنزین، منابع افزایش یارانه نقدی را فراهم سازد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نابرابری ثروت در ایران شدید است، تاکید کرد: باز توزیع، هزینه‌های سنگینی دارد که اگر مدیریت نشود منجر به کاهش قدرت خرید می‌شود.

وی گفت: طرح افزایش یارانه نقدی مسیر دشواری است که باید برنامه جامع آن توسط کارشناسان اقتصادی و فعالان در این عرصه ارائه و سپس مورد بررسی قرار گیرد.  

سرزعیم با تاکید بر اینکه افزایش یارانه نقدی باعث تورم نمی‌شود، ادامه داد: یارانه یا سوبسید شکلی از کمک مالی برای یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می‌شود، است به عنوان مثال دولت بنزین ارزان قیمت را در اختیار مردم قرار داده بود که اکنون می‌خواهد این یارانه را ندهد و به جای آن مبلغ یارانه نقدی را افزایش دهد.

وی بیان کرد: خدمات یارانه‌ای دولت بر روی حامل‌های انرژی زیاد بوده است و با اصلاح این روند می‌تواند به افزایش یارانه نقدی بپردازد.

این استاد اقتصادی اضافه کرد: با افزایش مبلغ یارانه نقدی، قدرت خرید مردم بالا می‌رود و به نفع دهک پایین جامعه است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۱۰ سال است که از پرداخت یارانه نقدی در کشور می‌گذرد، گفت: اصلاح یارانه‌ها، افزایش یارانه محرومان و نیازمندان و قطع یارانه ثروتمندان یکی از راهکارها در این عرصه است.



Source link

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4329
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها