• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

3

وزیر بهداشت: با آسیب‌شناسی موانع اجرای پزشکی خانواده برطرف شود

  • کد خبر : 15919
  • 12 نوامبر 2021 - 17:18
وزیر بهداشت: با آسیب‌شناسی موانع اجرای پزشکی خانواده برطرف شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روز جمعه ایرنا از وبدا، «بهرام عین‌اللهی» در نخستین نشست کارگروه مدیران ارشد نظام سلامت برای ارزیابی و بازنگری نسخه ۰۲ پزشکی خانواده در دولت سیزدهم، اظهار داشت: حتما باید برنامه‌ای واقعی و نه خیالی برای اجرای پزشکی خانواده تهیه شود. در دنیا ثابت شده که هر […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش روز جمعه ایرنا از وبدا، «بهرام عین‌اللهی» در نخستین نشست کارگروه مدیران ارشد نظام سلامت برای ارزیابی و بازنگری نسخه ۰۲ پزشکی خانواده در دولت سیزدهم، اظهار داشت: حتما باید برنامه‌ای واقعی و نه خیالی برای اجرای پزشکی خانواده تهیه شود. در دنیا ثابت شده که هر کشور با توجه به شرایط خودش می‌تواند برنامه‌ها را اجرا کند و هیچ کشوری نمی‌تواند برای کشوری دیگر، نسخه‌ای تجویز کند و باید با توجه به شرایط بومی ایران، برای اجرای پزشکی خانواده اقدام کنیم.

وی افزود: مهمترین کار در تدوین و اجرای پزشکی خانواده در سطح کشور باید این باشد که مورد قبول و پذیرش مردم باشد. هر برنامه‌ای که مردم آن را نپذیرند، قابلیت اجرایی ندارد.

عین‌اللهی یادآور شد: در واکسیناسیون، حجم زیادی واکسن تامین شد و اگر می‌خواستیم با نیروها و امکانات وزارت بهداشت، این کار را انجام دهیم، بیش از یکسال زمان می‌برد اما در طول چندماه در آستانه یکصد میلیون دُز واکسن تزریقی هستیم و مردم نیز مشارکت بسیار خوبی داشتند.  

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در تدوین برنامه پزشکی خانواده باید به فراهم کردن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، قابلیت اجرایی و البته پذیرش مردم توجه کرد. برای اجرای پزشکی خانواده ابتدا باید آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی گسترده انجام شود چون برخی تصور می‌کنند با اجرای آن، محدود می‌شوند اما همراه کردن مردم، ضروری است.  

عین‌اللهی گفت: در آموزش‌های علوم پزشکی، موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و به خودکفایی رسیده‌ایم که البته این خودکفایی، زمان‌بَر بود. هیچ مشکلی در آموزش پزشکی خانواده نداریم و به راحتی می‌توان برنامه‌های آموزشی پزشکی خانواده را به ویژه در دوره‌های کوتاه مدت برای پزشکان عمومی تدوین و اجرایی کرد.

حوزه بهداشت را باید احیا کنیم

وی تاکید کرد: اکنون حوزه بهداشت نیازمند توجه ویژه  است. به ۱۸ استان کشور سفر کرده و از نزدیک بسیاری از مراکز بهداشتی را بازدید کرده‌ام. حوزه بهداشت را باید احیا کنیم. همه باید کمک کنند که زیرساخت‌های بهداشتی، تقویت شود و اگر نیاز به قانون دارد با کمیسیون بهداشت مجلس، تعامل و همکاری می‌کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: می‌توانیم اولین جلسه شورای عالی سلامت را با موضوع پزشکی خانواده با حضور رئیس جمهوری یا معاون اول رئیس جمهوری برگزار کنیم اما باید تا آن زمان، برنامه مدون و قابل اجرا در بُعد زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تهیه شود.

عین‌اللهی افزود: خانه‌های بهداشت، هسته‌های اولیه نظام سلامت و البته نیازمند تقویت هستند. منابع وزارت بهداشت را بیشتر از گذشته به سمت حوزه بهداشت، احیای خانه‌های بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان سوق خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15919
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها