• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

4

پایان تفکر اعتماد به غرب در ایران

  • کد خبر : 15903
  • 21 آبان 1400 - 15:36
پایان تفکر اعتماد به غرب در ایران

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست ساعت: ۱۶:۳۶ منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۸/۲۱ شناسه خبر: ۱۷۸۳۶۸۹ نگاه به غرب برای توسعه کشور یکی از چالش هایی بود که پیش از تشکیل دولت کنونی توسط برخی از رئسای جمهور سابق به شدت محسوس بود. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پیشرفت […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

ساعت: ۱۶:۳۶
منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
شناسه خبر: ۱۷۸۳۶۸۹

نگاه به غرب برای توسعه کشور یکی از چالش هایی بود که پیش از تشکیل دولت کنونی توسط برخی از رئسای جمهور سابق به شدت محسوس بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پیشرفت و توسعه کشورها در گرو برنامه ریزی دقیق در حوزه ملی و همچنین ارتباط موثر با کشورهای همسو است.


از یک سو ارتقاء توان داخلی با حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و همچنین گسترش صنعت کشاورزی در راستای حمایت از معیشت مردمی و همچنین حمایت از صنایع تولیدی در کشور و از طرفی دیگر برقراری صحیح روابط سیاسی و تجاری با کشورهای منافع مشترک می‌تواند شاخص توسعه یک کشور را گسترش دهد.


نحوه گزینش هم پیمانان در این روابط بین المللی برای هر کشوری حائز اهمیت می باشد، زیرا دیگر تصمیم برای یک کشور نخواهد بود و منافع کشورهای دیگر نیز در این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است.


در طول سالیان متمادی کشور ایران اسلامی برای ارتقاء جایگاه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی از همه مهم تر اقتصادی، تلاش ها و پیمان هایی را با سایر کشورها داشته است که مهم ترین این پیمان را می‌توان عضویت ایران اسلامی در پیمان سازمان همکاری های شانگهای در دولت کنونی تلقی کرد.


این اقدام زمانی حاصل شد که با تشکیل دولت فعلی سطح نگاه به غرب کاهش یافت، چرا که در زمان دولت های قبل این نگاه‌ توسعه ای با تکیه به غرب علی الخصوص کشورهای آمریکا و انگلیس در کشور مشهود بود.


عدم ورود به مباحث اقتصاد مقاومتی با نگاه به ظرفیت های داخلی و تقویت زیرساخت های اقتصادی باعث گردید که سمت و سوی معادلات کشور به سوی کشورهای غربی سوق داده شود که همانند سم مهلکی بدنه کشور به خصوص اقتصاد خانوارها را تحت شعاع قرار داد.


حرف شنوی ها و گرایش های پیوسته رئیس جمهور اسبق نسبت به کشورهای غربی نه تنها هیچ اقدام اثرگذاری برای ایران اسلامی تلقی نشد بلکه این کشور سراسر از ثروت را نیز دچار اضمحلال نمود.


در نتیجه باید گفت نگاه متفاوت دولتمردان نسبت به اداره امور کشور در حوزه های داخلی و حتی روابط خارجی می تواند تعیین کننده شاخص رشد در تمام زمینه های فعالیتی یک کشور باشد.

یادداشت به قلم محمدامین عالی پور احمدی فعال رسانه ای و اجتماعی


انتهای یادداشت/

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15903
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها