• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

1

کاهش همزمان نرخ تورم و افزایش شاخص بورس امکان پذیر نیست/ گزارش مرکز پژوهش‌ها خلاف مبانی اقتصاد اسلامی است

  • کد خبر : 14147
  • 18 آبان 1400 - 10:54
کاهش همزمان نرخ تورم و افزایش شاخص بورس امکان پذیر نیست/ گزارش مرکز پژوهش‌ها خلاف مبانی اقتصاد اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ آبان) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وضعیت بورس توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی در تذکر آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: متأسفانه مرکز پژوهش‌های مجلس به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۸ آبان) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وضعیت بورس توسط وزیر امور اقتصاد و دارایی در تذکر آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: متأسفانه مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان زبان و مغز متفکر مجلس گزارشی را در صحن قرائت کرد که به طور کامل با جهت‌گیری و با اصول و مبانی اقتصاد اسلامی کاملا در تضاد است.

وی افزود: در گزارش وقتی می‌خواهند به شاخص کل بورس اشاره کنند می‌گویند از ابتدای سال ۹۹ تاکنون داشته ۱۸۰ درصد رشد داشته در حالی که باید از ابتدای دولت تاکنون را گزارش دهند و همه مردم می‌دانند در ابتدای سال ۹۹ رشد بالاتر بوده است. همچنین در بیان راهکارها و پیشنهادها در ۹۰ درصد موارد توپ را به زمین مجلس انداخته‌اند. 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: عدم قیمت‌گذاری، اصلاح بودجه ۱۴۰۰، وضعی مالیات بر عایدی سرمایه، ارتقاء سامانه‌های نظارتی، اصلاح حکمرانی بازار سرمایه و ارتقاء مدیریت تعارض منافع را وظیفه مجلس دانستند، در این رابطه تقاضا داریم به عنوان مرکز پژوهش‌ها، رفاقت‌ها و ارتباطات را در این مسئله دخالت ندهند و نکته تأسف‌بار این است که در گزارش آمده که نمی‌توان انتظار داشت هم نرخ تورم کاهش و هم شاخص بورس افزایش یابد که این موارد در کتاب اقتصاد کلان ۱ که ۱۵۰ سال پیش نوشته شده آمده است و امروز هم دنیای غرب از آنها گذشته است.

زنگنه افزود: اما ما داریم از پشت تریبون مجلس انقلابی توسط مرکز پژوهش‌ها به مردم می‌گوییم اگر می‌خواهید اقتصاد کامل شود باید کمرتان زیر بار تورم خم شود و اگر می‌خواهید بورس بهبود یابد باید اجازه دهید قیمت ارز ۶۰ هزار تومان شود. این چه مبانی فکری است؟ مرکز پژوهش‌های مجلس انقلابی نباید محل نشر تفکرات نئولیبرالیستی باشد؛ ما عملا در پشت تریبون به دولت اجازه می‌دهیم تا ارز را ۶۰ هزار تومان افزایش دهد و اگر این کار را نکند بورس هم به تبع آن افزایش می‌یابد. تقاضا داریم هیأت رئیسه به عنوان هیأت امنای مرکز پژوهش‌ها به این موضوع ورود کند و طرح چنین مسائلی توسط این مرکز باعث خجالت است.

انتهای پیام/ 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=14147
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.