• امروز : یکشنبه - ۱۱ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 2 November - 2025

اخبار ویژه

اجرای مانور ایمنی و امدادی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به مناسبت هفته پدافند غیرعامل تحقق بودجه ۳۳۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز؛ نقطه عطف و ثبات راهبردی در مدیریت مالی شهری دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور چین پس از ۶ سال در کره جنوبی؛ موضوعات تجاری، محور اصلی گفتگو/ تشکر شی از رئیس‌جمهور آمریکا بابت آتش‌بس در غزه/ ویدئو پزشکیان اگر جلوی آتش به اختیارها را نگیرد از مرام داش‌مشتی گری فقط راه رفتنش را دارد!/ میدان دادن به نیرویی تحت عنوان “آتش به اختیار” مانند پرورش مار در آستین حکومت است/ بحث دین نیست و دعوا بر سر لحاف مرحوم ملاست قدردانی از فرشتگان سلامت به همت مرکز آموزشی درمانی حافظ شیراز نقش مؤثر شرکت بازرگانی نفت ایران(nico) در کاستن از رنج بیماران تحریمی دشمنان اگر ذره‌ای عقل داشته باشند دوباره به ایران حمله نمی‌کنند برای برنج ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تخصیص می‌دهیم که محصول با قیمت نهایی ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان به دست مردم برسد، اما با نرخ ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی هوش مصنوعی آموزش، تحقیقات و تولید در سلامت تقدیر از پنج تن از اساتید حامی و عضو صندوق حمایت از دانشجویان رشته پزشکی به همت مجمع خیرین تامین سلامت فارس پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰ تن سنجد در آذربایجان‌غربی تورق تاریخ| قهرمانی تاج، ۶۴ سال پیش با شلیک به قلب کیان +عکس‌های دیده‌نشده کارگروه ویژه رسیدگی به مطالبات پرستاران تشکیل شد آغاز ثبت‌نام صادرکنندگان برگزیده از دهم آبان‌ماه هم‌زمان با بیست‌ونهمین سالروز ملی صادرات لزوم بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی در انتقال یافته‌های تحقیقاتی

16

اتصال راه آهن اینچه‌برون به شاهرود یک ضرورت برای توسعه گلستان است

  • کد خبر : 28253
  • 15 مرداد 1401 - 20:39
اتصال راه آهن اینچه‌برون به شاهرود یک ضرورت برای توسعه گلستان است

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اعتماد روز شنبه در حاشیه بازدید مهدی صفر معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه از ایستگاه راه آهن و گمرک اینچه‌برون گفت: در صورت اجرایی شدن خط ریلی اینچه‌برون – گنبد – آزادشهر – شاهرود می‌توان ظرف چند سال هزینه اجرای این پروژه را از […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اعتماد روز شنبه در حاشیه بازدید مهدی صفر معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه از ایستگاه راه آهن و گمرک اینچه‌برون گفت: در صورت اجرایی شدن خط ریلی اینچه‌برون – گنبد – آزادشهر – شاهرود می‌توان ظرف چند سال هزینه اجرای این پروژه را از محل درآمد تعرفه ترانزیت کالا برگشت داد.

وی افزود: احداث خط ریلی اینچه‌برون – شاهرود که نقش پدافند غیرعاملی نیز دارد، کلید توسعه و برون‌رفت استان گلستان از بن بست اقتصادی هم خواهد بود. 

اعتماد اضافه کرد: خط ریلی فعلی اینچه‌برون به ترکمنستان نیز برخی اشکالات فنی دارد که با وجود پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت امور خانه و سفیر ایران در این کشور همسایه و همچنین امضای تفاهمنامه بین روسای جمهور دو کشور هنوز رفع نشده است.

وی با اشاره به افتتاح خط ریلی اینچه‌برون – ترکمنستان – قزاقزستان در سال ۹۳ با حضور روسای جمهور سه کشور یادآور شد: با اینکه اینچه برون بهترین نقطه مرزی کشور در ترانزیت و حمل نقل بین‌المللی با کشورهای آسیای میانه و شرق دور است، اما هنوز اهداف این خط ریلی و حمل سالانه ۶ میلیون تن بار از آن، محقق نشده است.

اتصال راه آهن اینچه‌برون به شاهرود یک ضرورت برای توسعه گلستان است

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ ادامه داد: کم‌کاری‌ها در حوزه ایجاد زیرساخت‌های این خط ریلی سبب شد تا برخی کشورهای هدف اقدام به احداث کریدورهای جایگزین که هم ناامن و هم سخت گذر هستند، از جمله کریدور ریلی باکو – تفلیس – ترکیه کردند.

اعتماد همچنین با اشاره به کلنگ‌زنی مرکز لجستیکی مرز اینچه‌برون باحضور رییس جمهور در ۱۳ اسفند سال قبل، گفت: شرایط و زیرساخت برای سرمایه‌گذاری در بحث لجستیک و احداث جایگاه‌های سوخت و سیلوهای ذخیره غلات، مواد معدنی، نفتی، کانتینری و کالاهای سردخانه‌ای که بسیار راهبردی هستند، فراهم است.

وی افزود: اراضی در اختیار راه آهن در محدوده اینچه برون ۶۵۰ هکتار می‌باشد که ۵۳۸ هکتار آن در کمیسیون لوایح راه آهن و برای احداث مرکز لجستیکی اینچه‌برون واگذار و بقیه آن را نیز توسط راه‌آهن خریداری شده است.

به اعتماد، در مرحله نخست احداث مرکز لجستیک اینچه‌برون ۲۸۵ هکتار برای سرمایه‌گذاری آماده شده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این بازدید با اشاره به جایگاه و نقش مرز اینچه‌برون در صادرات و ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه و اورآسیا، چین و شانگ‌های گفت: اتصال اینچه‌برون به کریدور شمال و جنوب از مسیر کم نظیر گنبدکاووس – شاهرود یک نیاز اساسی برای توسعه اقتصادی استان گلستان است.

امانقلیچ شادمهر افزود: متاسفانه تاکنون برای اجرایی شدن این خط ریلی کار خاصی نشده که باید به آن شتاب بدهیم ضمن اینکه باید بحث تجارت چمدانی و مسافری از طریق مرز اینچه‌برون با کشور ترکمنستان که در ایجاد درآمد برای مرزنشینان گلستان موثر است را دوباره احیا کنیم.

به گفته وی، برای اجرایی کردن خط ریلی اینچه‌برون – گنبدکاووس – آزادشهر – شاهرود (از مسیر البرز) می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری روسیه و چین استفاده کرد.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=28253
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها