• امروز : شنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Saturday - 27 June - 2026

اخبار ویژه

پیش‌بینی قهرمانی پرتغال در جام جهانی با تجویز جاوگر معروف؛ رونالدو باید ۳۴ نوشیدنی الکلی را در رودخانه بریزد! توصیه‌های پیشگیرانه برای محافظت از پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن در برابر آفتاب ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: دستگاه قضا گام‌های مؤثری در جهت افزایش تقویت سرمایه اجتماعی برداشته است قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی

27

رایزنی وزیر ارتباطات برای ایجاد مراکز داده مشترک و پلتفرم‌های منطقه‌ای

  • کد خبر : 4537
  • 17 مهر 1400 - 13:27
رایزنی وزیر ارتباطات برای ایجاد مراکز داده مشترک و پلتفرم‌های منطقه‌ای

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دوازدهمین شورای ارتباطات و اطلاعات سازمان کشورهای در حال توسعه با حضور وزیران و نمایندگان بیش از ۵۵ کشور دیروز در استانبول ترکیه به پایان رسید.عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دوازدهمین شورای ارتباطات و اطلاعات سازمان کشورهای در حال توسعه با حضور وزیران و نمایندگان بیش از ۵۵ کشور دیروز در استانبول ترکیه به پایان رسید.
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این اجلاس علاوه بر سخنرانی در روز نخست این اجلاس، رایزنی‌ها و دیدارهای دوجانبه‌ متعددی با همتایان خود داشت.
وزیر ارتباطات، در بدو ورود به فرودگاه استانبول، هدف از سفر خود به ترکیه را علاوه بر حضور در این اجلاس، نشست با همتایان کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: از مهم‌ترین سیاست‌های بین‌المللی دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللی، دیپلماسی اقتصادی است و معرفی ظرفیت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و به‌ویژه پلتفرم‌های ایرانی و شرکت‌های فناور این عرصه به کشورهای منطقه در دستور کار این سفر است.
زارع‌پور به‌عنوان یکی از سخنرانان اصلی صحن علنی این نشست نیز با تشریح پیشرفت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینهٔ ارتباطات و فناوری‌های اطلاعاتی، بر لزوم بهره‌گیری حداکثری از فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت زندگی بشر و نیز لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای تأکید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزرای ارتباطات جمهوری آذربایجان و ترکیه اهمیت برنامه‌ریزی برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای و همچنین راه‌اندازی مراکز داده مشترک را مورد توجه قرار داد.
زارع‌پور پس از دیدار و گفت‌وگو با رشاد نبی‌اف وزیر ارتباطات و حمل‌ونقل جمهوری آذربایجان گفت: در این دیدار ابراز علاقه خودمان را درباره راه‌اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور اعلام کردیم، مراکزی که می‌تواند میزبان محتواها و خدمات بین‌المللی پرکاربرد باشد و برای کاربران هر دو کشور کیفیت کاربری بهتری را ایجاد کند.
تبیین ظرفیت شرکت‌های فناور و پلتفرم‌های ایرانی و همگرایی دو کشور برای تعامل با پلتفرم‌های منطقه‌ای از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار دوجانبه بود. اعلام آمادگی پلتفرم‌های ایرانی برای ارائه خدمات در جمهوری آذربایجان از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود که با استقبال وزیر ارتباطات و حمل‌ونقل جمهوری آذربایجان رو به رو شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با «عادل کارا اسماعیل اغلو» وزیر ارتباطات و زیرساخت‌ ترکیه نیز خواستار برنامه‌ریزی برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای و همچنین راه‌اندازی مراکز داده مشترک شد که این پیشنهادات نیز با استقبال همتای ترک مواجه شد.
زارع‌پور همچنین در دیدار با داتوکو جعفر کوشاری، دبیرکل سازمان کشورهای در حال توسعه پیشنهاد تشکیل کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان را به میزبانی ایران مطرح کرد که با تایید و استقبال دبیرکل مواجه شد.
بر این اساس این گزارش و با رایزنی‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اجلاس دوازدهمین شورای ارتباطات و اطلاعات به‌زودی شاهد برنامه‌ریزی کشورهای منطقه برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای و همچنین راه‌اندازی مراکز داده مشترک خواهیم بود.



Source link

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=4537
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها