• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان

8
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:

دین و مردم دست به‌ دست هم دهند، مردم‌سالاری دینی تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 82
  • 04 دی 1398 - 10:58
دین و مردم دست به‌ دست هم دهند، مردم‌سالاری دینی تشکیل می‌شود
ما مشکلات زیادی در حوزه پژوهش و علم داریم. همچنین با چارچوب‌های از پیش تعیین‌شده‌ای در این حوزه‌ها روبرو هستیم. ما نمی‌توانیم بدون منطق و روش‌های هدفمند، یک مبارزه علمی و جهاد علمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با علوم و دانشگاه بشری آغاز کنیم. این روحیه بلندپروازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید منطقی کنیم و مبارزه‌مان همراه با علم باشد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: دانشگاه امام حسین(ع) از دل دانشگاه جنگ برخاست و دانشگاه جنگ از دل سپاه پاسداران بیرون آمد و اصولا انقلاب اسلامی ما که آغاز کردیم، با قلم آغاز شد و همیشه نگاه‌مان به علم و دانشگاه بود.

وی افزود: همچنین دانشگاه برای سپاه اهمیت بسیاری داشت. سال‌های ۶۲ و ۶۳ در این منطقه حضور داریم، یک پادگان آموزشی به نام پادگان آموزشی امام حسین(ع) زیر نظر سپاه فعالیت می‌کرد. آن زمان که به‌شدت نیاز به نیرو، پاسدار و بسیجی بودیم تا جبهه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پر کنیم، نیازمند آموزش رزمندگان بودیم و دقیقاً در وسط جنگ تصمیم گرفتیم پادگان آموزشی امام حسین(ع) را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تبدیل به دانشگاه کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: انقلاب ما تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) ادامه خواهد یافت و تا آن زمان این جنگ هم ادامه دارد و خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید برای مبارزه تاریخی آماده کنیم.

وی بیان کرد: زمانی که جنگ به اتمام رسید، طی ۳ یا ۴ سال بیش از ۷۰ جلسه به صورت هفتگی تحت عنوان جهاد علمی و تحول علمی آغاز و تشکیل شد تا دانشگاه به نوعی مسیر تحول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی کند.

رضایی اظهار داشت: بسیج دانشجویی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان هسته‌های علمی تعریف کردیم و معتقد بودم اساس پیشرفت کشور در شکوفایی، تحولات علمی و فناورانه است، بدون علم و فناوری ما نمی‌توانیم به همه اهداف انقلاب دست یابیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که علم، سلطان است و با علم می‌توان حکومت‌های پایدار و اقتدارهای ابدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درست کرد. همچنین امام راحل فرموده‌اند که بعثت پیامبر اسلام(ص) تحول علمی بود و با این نگاه انقلاب به علم می‌رسد و قرآن سند این علم است. این مبانی عمق و ریشه رهبران انقلاب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دانش تشکیل می‌دهد. منشا تمام علوم از قرآن است و آن چنان این ذخیره مملو از ایده و مفاهیم و کلمات بنیادین است که همه دانش بشر هم در آینده جمع شود، گوشه‌ای از مفاهیم قرآن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل خواهد داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دانشگاه برای جهاد کبیر، مستمر و غلبه بر مشکلات کشور و موانع آن شکل گرفت، هرچند تاکنون فراز و نشیبی داشت و با نوساناتی روبرو بود، اما اگر امروز به این نقطه رسیده است همراه با تحول بود و شاهد جهش‌های بزرگی در آینده خواهیم بود.

رضایی افزود: همه باید تلاش کنیم و همان‌طور که سپاه در محور دفاع بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است، دانشگاه جامع امام حسین(ع) هم باید پیشتازترین دانشگاه کشور در تولید علم و تعالی معنویت قرار بگیرد و به کشور خدمات شایسته ارائه کند.

وی اظهار داشت: ما مشکلات زیادی در حوزه پژوهش و علم داریم. همچنین با چارچوب‌های از پیش تعیین‌شده‌ای در این حوزه‌ها روبرو هستیم. ما نمی‌توانیم بدون منطق و روش‌های هدفمند، یک مبارزه علمی و جهاد علمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با علوم و دانشگاه بشری آغاز کنیم. این روحیه بلندپروازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید منطقی کنیم و مبارزه‌مان همراه با علم باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت یادآور شد: امام راحل با یک سوال پاسخ‌دار انقلابی به‌پا کرد و پرسش این بود که حکومت‌داری در عصر مدرن چگونه باید باشد؟ ایشان پاسخ دادند که دین و مردم می‌توانند دو رکن سیاست جدیدی باشد. اگر دین و مردم دست به دست هم دهند، حکمرانی جدیدی به نام ولایت فقیه به وجود می‌آید و در نهایت مردم‌سالاری دینی تشکیل می‌شود.

رضایی بیان کرد: مشکلات عظیمی و کارهای عظیمی روبروی ماست که باید با تولید علم و نوآوری از پس آنها بر بیاییم که البته دنیا هم با این شیوه عمل می‌کند.

وی افزود: انقلاب ما نمی‌تواند پیوندهای غیرمنطقی با فلسفه و علم داشته باشد، بلکه باید پیوندش طبیعی، ذاتی و واقعی باشد. این ماموریت عظیم به عهده چه کسانی است؟ دانشگاه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید برای چنین فضایی آماده کند و مقالات و کتاب‌های ما باید در رقابت‌های بین‌المللی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به اثبات برسانند؛ یعنی مقالات ما باید به جهان برسد و با دیگر مقالات جهان رقابت جدی داشته باشد. ما باید برتری علمی و فلسفه‌ای داشته باشیم.

رضایی افزود:‌ هویت‌یابی و بازگشت به هویت امروز در سیاست وارد شده است. اگر اینجا صحبت از تحول می‌کنیم، این‌طور نباشد که به تحولات دنیا توجه نکنیم.

وی افزود: انقلاب سرآغاز عصر جدیدی است و تنها نباید در جنگ و جبهه ظهور و بروز داشته باشد، بلکه باید در صحنه علم و دانش هم ظهور و بروز داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در پایان اظهار داشت: اگر مروری بر بیانیه گام دوم و ابلاغیه مقام معظم رهبری داشته باشیم، متوجه می‌شویم که در این بیانیه پس از تحلیل‌های مفصل، ایشان ۷ محور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد توجه قرار دادند که اولین محور آن تولید علم و پژوهش است. امیدواریم دانشگاه جامع امام حسین(ع) با این انگیزه بتواند در تحولات علمی پیشگام باشد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=82
  • نویسنده : علی بخشایشی
  • ارسال توسط :
  • منبع : تسنیم
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها