• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان

7
علی اکبر محرابیان

وزیر پیشنهادی نیرو: موضوع خاموشی‌ها باید کنار برود

  • کد خبر : 1300
  • 24 مرداد 1400 - 19:40
وزیر پیشنهادی نیرو: موضوع خاموشی‌ها باید کنار برود
وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه موضوع خاموشی‌ها باید کنار برود، اظهار کرد: کار باید در بخش برق به‌گونه‌ای پیش برود که دیگر در سال‌های آتی مشکلی به نام تامین برق نداشته باشیم که لازمه این مهم برنامه‌ریزی و هدایت صحیح پروژه‌ها خواهد بود.

به‌گزارش طلوع اقتصاد، علی اکبر محرابیان  در نشست با معاونان و مدیران ستادی و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با مدیران‌عامل شرکت‌های آب و برق سراسر کشور با قدردانی از زحمات چهار ساله “رضا اردکانیان” وزیر نیروی دولت دوازدهم، اظهار کرد: در حال حاضر کشور در دوره فترت دو دولت قرار داشته و از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه میثاق ما خدمت به مردم است، گفت: امروز و در مواجه با مسائل و مشکلات، خدمت به مردم و رفع تک تک چالش‌های موجود در صنعت آب و برق میثاق ما بوده و خواهد بود.

وزیر پیشنهادی نیرو با اشاره به خشکسالی و وضعیت آب و هوایی کشور گفت: در قسمت‌هایی که قانون به وزارت نیرو اجازه خدمت‌رسانی داده، در بخش‌های وسیعی از کشور امروز با چالش‌ها و مشکلات فراوانی در دو حوزه آب و برق رو به رو هستیم.

محرابیان دوران تغییر دولت‌ها را، دورانی حساس عنوان کرد و افزود: در این دوره باید مراقب باشیم که در اثر بی‌توجهی به ماموریت‌ها، آسیبی به مردم وارد نشده و خدمت‌رسانی به مردم دچار اختلال نشود.

شرایط سخت امروز می‌تواند با تلاش مجدانه، دقت و تدبیر درست تغییر کند

وی ادامه داد: شرایط سخت امروز می‌تواند با تلاش مجدانه، دقت و تدبیر درست تغییر کند و بتوانیم کارها و امور را به بهترین شکل دنبال کنیم تا لحظه‌ای در اجرای خدمات با وقفه‌ مواجه نشویم.

محرابیان خاطرنشان کرد: برنامه‌ای را که تقدیم مجلس کردیم تقریباً تمام صاحب‌نظران حوزه صنعت آب و برق در آن مشارکت کردند و پس از آن در شورای معاونینی که چند روز گذشته برگزار شد نیز بررسی شد؛ در واقع این برنامه، نه برنامه پیشنهادی شخص وزیر نیرو بلکه برنامه جامع وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای را تدوین کردیم که بتوانیم در طول چهار سال، خدمات عظیمی را در حوزه‌های تحت ماموریت انجام دهیم، افزود: ویژگی این برنامه تطبیق داشتن با تمامی اسناد بالادستی، قوانین، مقررات و برنامه توسعه کشور بوده و دقیقاً در راستای اجرایی کردن اهداف و استراتژی‌های موجود در کشور است.

وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: اجرای این برنامه می‌طلبد تمامی متخصصان و کارشناسان کمر همت بسته و کشور را در حوزه‌های خدمت‌رسانی وزارت نیرو به یک کارگاه عظیم عمرانی تبدیل کنند. برای اجرای این برنامه، ناگزیریم با روش‌های قانونی برای اجرا یا تکمیل بسیاری از پروژه‌ها در حوزه آب، برق و فاضلاب اقدام کنیم.

به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی به‌ویژه در بخش‌های غیردولتی و خصوصی

وی ادامه داد: امروز با شرایط اعتباری موجود در کشور، با شیوه‌های دولتی و استفاده از اعتبارات و بودجه‌های عمومی کشور، اجرای چنین برنامه‌ای غیرممکن است، لیکن به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی به‌ویژه در بخش‌های غیردولتی و خصوصی این امکان را فراهم می‌کند تا برنامه پیشنهادی را در مدت معین اجرا کنیم.

محرابیان با اشاره به برنامه‌های خود در بخش برق یادآور شد: در این برنامه پیش‌بینی شده در بخش نیروگاهی طی چهار سال قریب به ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی یا تجدیدپذیر تقدیم مردم شود. برخی از طرح‌ها، طرح‌های نیمه تمام و برخی طرح‌های ایجادی است که مدل تامین مالی این پروژه‌ها، نکته اساسی و مهم آن است.

امیدواریم بخش قابل توجهی از مشکلات نیروگاه‌سازی را با کمک صنایع رفع کنیم

وی با بیان اینکه امیدواریم بخش قابل توجهی از مشکلات نیروگاه‌سازی را با کمک صنایع رفع کنیم، افزود: پیش‌بینی شده ۱۰ هزار مگاوات با مشارکت صنایع عمده و انرژی‌بر کشور احداث شود. امروز صنایع دچار چالش و محدودیت بوده و تمایل بسیاری به سرمایه‌گذاری در صنعت برق دارند تا از برق مطمئن و پایداری برخوردار باشند.

وزیر پیشنهادی نیرو ادامه داد: بخش سوم‌ هم در چارچوب اجرای پروژه‌های نیروگاه‌های تجدیدپذیر است که باید به عنوان محوری‌ترین برنامه، در وزارتخانه پیگیری و اجرا شود.

وی با بیان اینکه اکنون درخواست مردم خاتمه‌دادن به خاموشی‌هاست، تصریح کرد: قطعا بلافاصله بعد از پیک برق در تابستان، به مشکل بزرگی به‌عنوان تامین سوخت نیروگاه‌ها می‌رسیم که باید این مهم نیز مدنظر قرار بگیرد.

به گفته وزیر پیشنهادی نیرو، نیروگاه‌های برق‌آبی، نباید به‌عنوان ریسک تولید انرژی و شبکه برق منجر شود و بهتر است در شرایطی که نیازمند برق مطمئن و پایدار هستیم، توجه خود را به نیروگاه‌های دارای اطمینان بیشتر اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: موضوع افزایش اختیارات استان‌ها یکی از موضوعات حساس دیگری است که باید به آن توجه شود؛ چرا که بسیاری از اختیاراتی که در تهران متمرکز شده، باید در اختیار استان‌ها قرار گیرد تا از پتانسیل مجموعه کشور استفاده شود. قطعا واگذاری این اختیارات، مسئولیت‌های مدیران را بالا می‌برد.

مدیران باید خود را برای یک دوره سخت آماده کنند

طبق اعلام وزارت نیرو، محرابیان با اشاره به بخش آب نیز خاطرنشان کرد: در موضوع آب، مسائلی که در کشور داریم، چالش‌های پیچیده‌ای است، بنابراین مدیران باید خود را برای یک دوره سخت آماده کنند و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: نمی‌بایست پروژه‌ای بخاطر موضوع تامین مالی از مرحله اجرا کنار برود. ارزیابی استان، ارزیابی کارشناسان و مدیران در چارچوب تامین مالی و اجرای پروژه است و ما وظیفه اتمام این پروژه‌ها را داریم.

این گزارش می‌افزاید، در ادامه این جلسه، معاونان بخش‌های مختلف وزارتخانه به ارائه گزارش آخرین وضع موجود پروژه‌ها در زمینه آب، برق و فاضلاب پرداختند.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=1300
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها