• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان

9
سخنگوی هیات رییسه مجلس:

جلسات رأی اعتماد به صورت دوشیفت برگزار می‌شود

  • کد خبر : 1459
  • 26 مرداد 1400 - 14:51
جلسات رأی اعتماد به صورت دوشیفت برگزار می‌شود
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، از دو شیفت بودن جلسات رای اعتماد وزیران پیشنهادی در مجلس خبر داد و گفت: جلسات رأی اعتماد وزیران از روز شنبه (۳۰ مرداد) آغاز خواهد شد و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش عصر سه شنبه طلوع اقتصاد از خانه ملت، سیدنظام الدین موسوی گفت: همه ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت به تمامی کمیسیون های مجلس دعوت شدند و مجموعا ۲۷۰ جلسه در کمیسیون های مجلس داشتیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه فشرده کاری منظمی تدوین شد که با استقبال نمایندگان مجلس و وزرای پیشنهادی روبرو شد، عنوان کرد: همزمان با برگزاری جلسات در کمیسیون ها، بسیاری از فراکسیون های مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با موضوعات خاص فراکسیون های خود با وزرای پیشنهادی مربوطه جلسه داشتند.

وی در ادامه درباره روند برگزاری جلسات علنی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، اظهار داشت: از ساعت ۸ صبح روز شنبه (۳۰ مردادماه) جلسه علنی مجلس برگزار و نمایندگان وارد بررسی خط مشی دولت و صلاحیت و برنامه وزرای پیشنهادی خواهند بود.

موسوی در ادامه تصریح کرد: جلسات رأی اعتماد به صورت دو شیفت خواهد بود و نطق میان دستور نیز نخواهیم داشت ضمن اینکه پیش بینی ما این است که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا روز سه شنبه ادامه یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس درباره روند بررسی صلاحیت وزرا، یادآور شد: شروع جلسه با تشریح برنامه و خط مشی دولت و دفاع رئیس جمهور از ترکیب کلی هیأت وزیران پیشنهادی خواهد بود که از وی برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمده است همچنین وی به همراه نمایندگانی که تعیین کرده است می تواند به مدت دو ساعت و نیم از دولت خود دفاع کند.

وی ادامه داد: بعد از نطق اولیه رئیس مجلس، رئیس جمهور برنامه کلی دولت و خط مشی آن را تشریح کرده و از کابینه پیشنهادی خود دفاع می کند.

موسوی اضافه کرد: سپس ۵ نفر نماینده موافق و ۵ نفر نماینده مخالف، هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه راجع به این ترکیب صحبت خواهند کرد و در ادامه رئیس جمهور و یا نماینده تعیین شده از سوی وی می تواند به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی افزود: بعد از آن نیز، مجلس وارد دستور بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا خواهد شد که البته در وهله اول سخنگوی کمیسیون های گزارشی از برنامه های مطرح شده از سوی وزرای پیشنهادی مربوط به کمیسیون خود ارائه می کنند و بعد از آن نیز دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق برای هر وزیر صحبت خواهند کرد که هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت دارند و در نهایت نیز وزیر پیشنهادی مربوطه یا رئیس جمهور فرصت دارد تا از برنامه ها و صلاحیت وزیر دفاع کنند.

این نماینده مجلس درباره نحوه دریافت رأی اعتماد نمایندگان خاطرنشان کرد: در پایان روز سه شنبه رأی گیری وزرا به صورت کلی انجام خواهد شد و تا هم اکنون تصمیم بر برگزاری این رأی گیری به صورت الکترونیکی بوده است مگر اینکه نظر هیأت رئیسه تغییر کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان درباره برخی گمانه زنی ها درباره انصراف وزرای پیشنهادی، تصریح کرد: انصراف هر وزیر پیشنهادی پیش از برگزاری جلسات رأی اعتماد صرفا از سوی دولت مطرح خواهد شد و مجلس در این باره صحبتی نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=1459
  • نویسنده : المیرا بابایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : طلوع اقتصاد
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها