• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان

8
سخنگوی هیات رییسه مجلس:

رییس جمهوری شنبه در صحن علنی از کابینه خود دفاع می کند

  • کد خبر : 1462
  • 26 مرداد 1400 - 14:53
رییس جمهوری شنبه در صحن علنی از کابینه خود دفاع می کند
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله رییسی بر اساس آیین نامه داخلی مجلس برای بیان برنامه کلی دولت و دفاع از کابینه خود شنبه (۳۰ مرداد) در صحن علنی حضور خواهند یافت.

«سید نظام موسوی » روز سه شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار سیاسی طلوع اقتصاد درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در هفته آینده گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس رییس جمهوری باید در دفاع از کابینه خود در مجلس حاضر شوند. بر همین اساس ایشان برای نشست روز شنبه ۳۰ مرداد ماه به مجلس دعوت شدند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره فرآیند برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت افزود: در روز شنبه ابتدا رییس جمهوری برنامه کلی دولت را تشریح می کند و در ادامه وزیران پیشنهادی را معرفی و از ترکیب وزیران نیز دفاع خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: پس از سخنان رییس جمهوری، پنج نماینده موافق و پنج نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه درباره برنامه کلی دولت صحبت خواهند کرد و در ادامه نیز رییس جمهوری یا نماینده رییس جمهوری در دفاع از برنامه دولت و پاسخ به اظهارنظرهای نمایندگان مخالف پاسخ خواهند داد.

وی ادامه داد: مجموع نطق رییس جمهوری و دفاعیات پایانی ایشان دو ساعت و نیم است که بعد از آن نمایندگان وارد بررسی صلاحیت هر کدام از وزیران  پیشنهادی به صورت جداگانه خواهند شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی عنوان کرد: ابتدا وزیر مربوطه بر ترتیب حروف الفبا وزارتخانه برای توضیح برنامه خود در جایگاه حاضر شده و به مدت ۱۵ دقیقه درباره برنامه ها  و اهدافی که دارد سخن خواهد گفت و پس از آن نیز سخنگوی کمیسیون های مرتبط نیز درباره وزیر پیشنهادی گزارش خود را تشریح ارائه می دهند.

موسوی ادامه داد: در ادامه نیز ۲ نماینده موافق و ۲ نماینده مخالف درباره هر وزیر به مدت ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد. پس از آن نیز رییس جمهوری در صورت صلاحدید به مدت ۳۰ دقیقه از برنامه وزیر مربوطه دفاع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به مدت سه تا چهار روز به طول خواهد انجامید و پیش بینی می شود تا روز سه شنبه این فرآیند ادامه داشته باشد و در در جلسه نوبت عصر آن نیز به صورت یکجا درباره همه وزیران رای گیری انجام شود.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=1462
  • نویسنده : المیرا بابایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع اقتصاد
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها