• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات مهمانان نوروزی در سطح استان برگزار شد جلسه شورای اسلامی استان فارس با هدف رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد اهدای کمک‌های بانک ملی ایران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ماموریت‌های ویژه رئیسی به وزرا در آستانه ماه رمضان و فرارسیدن سال نو پیام تبریک مدیرعامل کانون پیشکسوتان فوتبال استان فارس به هادی چوپان ۷ جام برای پرسپولیس گرفتم ولی پولم را ندادند/ گفتند ۵۰ درصد طلبت را تخفیف بده/ حتی یک یورو هم تخفیف نمی‌دهم! پیام منوچهر متکی درباره انتخابات سفرای کشورهای آفریقایی از بیمارستان «برکت» بازدید کردند پیام تبریک رییس شورای اسلامی استان فارس به هادی چوپان

7
معاون اول رئیس جمهور

دستور مخبر برای واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور

  • کد خبر : 1122
  • 21 مرداد 1400 - 17:46
دستور مخبر برای واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور
معاون اول رئیس جمهور واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور را اولویتی برای استمرار واکسیناسیون در کشور دانست و به مسئولین ذیربط ماموریت داد با جدیت موضوع واردات واکسن کرونا را دنبال کنند.

محمد مخبر در جلسه مربوط به تامین واکسن کرونا، تاکید کرد: اولویت اول و اصلی امروز کشور کرونا و تسریع در روند واکسیناسیون مردم است که تحقق این هدف با تامین واکسن مورد نیاز از طرق تقویت تولید داخل و افزایش واردات با جدیت پیگیری می شود.

معاون اول رئیس جمهور واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور را اولویت بعدی برای استمرار واکسیناسیون در کشور دانست و به مسئولین ذیربط از وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه ماموریت داد با جدیت موضوع واردات واکسن کرونا را دنبال کنند تا همزمان با سرعت گرفتن تولید واکسن داخلی، شاهد واکسیناسیون هرچه سریعتر گروههای هدف و قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.

مخبر همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص لزوم مقابله با بیماری کرونا و ضرورت تامین واکسن و داروهای مورد نیاز مردم از هر طریق ممکن، خواستار اتخاذ راهکارها و تدابیر لازم برای برون رفت از وضعیت موجود و فروکش کردن شدت بیماری کرونا در کشور شد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه بر لزوم حمایت از کادر درمان و دست اندرکاران بیمارستانها برای کنترل موج فعلی کرونا تاکید کرد و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تدابیر و تصمیمات لازم را برای پرداخت مطالبات معوق کادر درمان و پرسنل بیمارستانها اتخاذ کنند تا با ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف در این عزیزان، شاهد بهبود روند رسیدگی به بیماران باشیم.

وی با اشاره به گزارش معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه درخصوص اقدامات و پیگیری های این وزارتخانه برای واردات واکسن از هر کشوری که ممکن بوده، از تلاش های صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه قدردانی کرد و گفت: انصافا سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تامین کننده واکسن به صورت مجدانه و دلسوزانه پیگیری کرده اند که جا دارد از آنها قدردانی شود.

دستور مخبر برای واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور

مخبر گزارش ارائه شده درخصوص روند اجری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اثرات مفید این طرح، بر لزوم پیگیری و اجرای آن با جدیت هرچه بیشتر تاکید کرد.

در این جلسه که معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو، رییس جمعیت هلال احمر و معاونین بانک مرکزی و دیگر دستگاههای ذیربط نیز حضور داشتند، رییسی معاون درمان وزارت بهداشت، گزارشی از وضعیت کلی کشور در رابطه با شیوع کرونا ارائه کرد و گفت: مهار شدت بیماری کرونا نیازمند مداخله جدی و موثر است تا بتوانیم هرچه سریعتر روند ابتلا و مرگ و میر را کاهش دهیم.

رییسی همچنین گزارشی از میزان موجودی واکسن کرونا، برنامه واردات و روند واکسیناسیون در کشور ارائه کرد و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد با پیگیری های وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر، تا پایان مرداد ۱۰ میلیون دوز و تا پایان شهریور ۲۰ میلیون دوز واکسن خریداری و به کشور وارد شود.

در این جلسه همچنین در خصوص ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های بیشتر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بحث و بررسی شد و مقرر شد پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصمیم گیری شود.

تامین منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات کادر درمان و تجهیزات پزشکی نظیر انواع کیت تشخیص کرونا از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

۲۷۲۱۵

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=1122
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع اقتصاد
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها