• امروز : پنج شنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

22
نماینده سابق ایران در اوپک

فرصت طلایی ایران برای جبران خلأ نفت اروپا

  • کد خبر : 27323
  • 08 تیر 1401 - 22:04
فرصت طلایی ایران برای جبران خلأ نفت اروپا
محمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک درخصوص مذاکره جدید ایران و آمریکا در دوحه به آرمان ملی گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود مشتریان سنتی نفت ایران به خصوص هند و چین می‌توانند بدون دغدغه با ایران قرارداد ببندند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، محمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک درخصوص مذاکره جدید ایران و آمریکا در دوحه گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود مشتریان سنتی نفت ایران به خصوص هند و چین می‌توانند بدون دغدغه با ایران قرارداد ببندند باید دید فقط تحریم‌های فروش برداشته می‌شود یا به صورت کلی تحریم‌ها برداشته می‌شود در این صورت ایران می‌تواند صادرات نفت خود را از سر بگیرد و مشتریان سنتی ما در آسیا و اروپا می‌توانند به روال قبل از تحریم‌ها بازگردند که این امر تاثیر خوبی در افزایش درآمد ارزی ایران خواهد داشت.

خطیبی بیان کرد: طبیعی است که درحال حاضر به دلیل وجود تحریم‌ها مشتریان سنتی نفت ایران نمی‌توانند از ایران نفت بخرند چرا که ترس جریمه شدن از سوی آمریکا را دارند اما با برداشته شدن تحریم‌ها بسیاری از مشتریان سنتی و شرکت‌های اروپایی به ایران مراجعه می‌کنند و از آنجا که اتحادیه اروپا اخیرا تصویب کرده که تا پایان سال ۹۰ درصد نفت روسیه در اروپا را جایگزین خواهد کرد لذا روسیه تلاش دارد که به جای اروپا به بازارهای آسیایی روی آورد که اینجا فرصت طلایی برای ایران فراهم می‌شود و ما قادر خواهیم بود که حتی به همان نسبتی که قبل از تحریم‌ها به اروپا نفت صادر می‌کردیم چه بسا بیشتر صادرات داشته باشیم.

او درادامه گفت: بازارهای رو به رشد جهانی چین و هند هستند که روسیه تلاش دارد به این دوکشور صادرات داشته باشد و این بازار برای ایران رقابتی است اما با خروج روسیه از بازارهای اروپایی این فرصت برای ایران فراهم است که خلاء بازارهای اروپایی را جبران کند به‌طوریکه‌ روسیه ۴ تا ۶ میلیون بشکه در روز به اروپا صادر می‌کرد که از این میزان ایران می‌تواند یک میلیون بشکه در روز را تامین کند و نزدیک به ۵۰۰ هزار بشکه نیز ونزوئلا تامین کند که اتفاقا تحریم‌های ونزوئلا هم درحال فروریختن است و با تامین نفت از این دو کشور باز هم جوابگوی مابقی نیاز نفت اروپا نخواهد بود. خطیبی بیان کرد: درحال حاضر نفت ایران صادر می‌شود اما مقدار آن درحد پتانسیل ما نیست و می‌توانیم این پتانسیل را افزایش داده و صادرات به اروپا را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=27323
  • نویسنده : المیرا بابایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : آرمان ملی
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها