به گزارش طلوع سیاست، اولین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژههای عمرانی بزرگ مقیاس در سال ۱۴۰۴
شامگاه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمد بن موسی شاهچراغ «ع» و فاز ۲ خط دو مترو، ایستگاه قائم «عج» اختصاص یافت.
مریم شمالیان/
شهردار شیراز در این مراسم از افتتاح بزرگترین تقاطع غیرهمسطح کشور به زودی زود خبر داد و گفت: بازدیدهای شبانه با هدف بهره وری از زمان در خارج از وقت اداری به انجام می رسد.
دکتر محمدحسن اسدی ادامه داد: در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح نواب صفوی – کمربندی – بلوار احمد بن موسی (ع) که بزرگترین پروژه در کشور به شمار می رود به اندازه کافی اطلاع رسانی نشده است.
وی تاکید کرد: این پروژه بزرگترین تقاطع چند سطحی در کل کشور به شمار می رود که با برخورداری از ۱۲ عملکرد دارای عملکرد کاملی است.
اسدی اشاره ای هم به افتتاح زیرگذر گویم در ۱۷ روز قبل داشت که یک پروژه شریانی به شمار می رود و اقدامی در جهت توسعه شمال غرب شیراز است.
وی در مورد خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح نواب صفوی – کمربندی – بلوار احمد بن موسی (ع) هم گفت: با هدف اجرای عدالت اجتماعی در جنوبی ترین نقطه شهر این پروژه اجرا می شود که موجب اتصال شهرک های جنوب به شمال کمربندی می گردد؛ تلاش شده تا فاز نهایی این پروژه در فروردین به بهره برداری برسد.
توسعه قطار شهری شیراز در سال «سرمایه گذاری برای تولید»
شهردار شیراز در ادامه در بازدید شبانه از فاز ۲ خط دو مترو، ایستگاه قائم «عج» نیز با اعلام اینکه فاز ۲ خط مترو به زودی به کلبه سعدی می رسد هم گفت: بسیاری از پروژه های شهری به صورت شبانه روزی کلید می خورند و در هشت ماه اول سال باید در سه شیفت اجرا شوند.
وی ادامه داد: همزمان با فعالیت پروژههای عمرانی در روی زمین، شاهد فعالیت در شهر زیر زمینی هستیم و در واقع چلچراغ شیراز در زیر زمین هم روشن است.
شهردار شیراز اضافه کرد: همکاران ما در سازمان حمل و نقل ریلی در دو شیفت کاری در خط ۲ فعالیت میکنند و طی چند روز آینده دستگاه حفار مکانیزه از میدان آزادی به سمت کلبه سعدی خارج میشود و اواسط سال جاری مسافرگیری تا کلبه سعدی انجام خواهد شد.
وی همچنین یادآور شد که امروز مردم شیراز استقبال خوبی از مترو دارند و همین امر موجب تسریع در عملیات اجرایی دیگر خطوط شده است.
به گفته اسدی خط ۴ مترو هم بزودی کار عملیاتی خود را آغاز خواهد کرد.

شهردار شیراز تصریح کرد: در سال سرمایه گذاری برای تولید مصمم هستیم که قطار شهری شیراز را با سرعتی بیشتر از گذشته ادامه دهیم.
نمادی از توان مدیریت شهری در اجرای پروژه های بزرگ
رضا محمدیان، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز هم در این بازدید گفت: این پروژه رینگ ترافیکی مرتبط با خودش را تکمیل تر خواهد کرد و راه های دسترسی مردم موثری ایفا می کند.
وی این تقاطع غیرهمسطح را نمادی از توان مدیریت شهری در اجرای پروژههای بزرگ دانست و افزود: این پروژه می تواند آغازگر فصل جدیدی در توسعه زیرساختهای شهری شیراز باشد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: طول این پروژه بالغ بر ۵۴۰۰ متر است و سطح عرشه آن بیش از ۲۰ هکتار را در بر میگیرد.
به گفته وی این پروژه بدون تردید از نظر مقیاس و ابعاد، بزرگترین تقاطع غیرهمسطح در جنوب کشور محسوب میشود و در سطح ملی نیز یکی از طرحهای کمنظیر است.
محمدیان همچنین بر نقش این پروژه در ارتقای ایمنی تردد و بهبود دسترسیها تاکید کرد و گفت: این پروژه یک طرح فرامحلی و منطقهای و فراشهری است که نقش اساسی در تکمیل رینگ ترافیکی جنوب شیراز دارد.
به گفته وی با بهرهبرداری از این تقاطع، ارتباط شهرکهای جنوبی کمربندی با نقاط مختلف شهر بهمراتب بهتر و ایمنتر شده از میزان خطرات تردد در محور کمربندی کاسته می شود.
بابک همتی، مدیر کل عمرانی شهرداری شیراز نیز در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح احمد بن موسی (ع) گفت: این پروژه در ۲ فاز قبلی در پل های یک و سه به افتتاح رسید و آخرین فاز ۲ آن اکون اجرا می شود.
وی ادامه داد: علی رغم وجود معارضین ملکی زیاد و تردد زیاد این پروژه آماده کمتر از ۲۴ ماه آماده افتتاح شد و قریب به ۱۵ هکتار تملک در این انجام شده است که اقدامی بی نظیر به شمار می رود.
































