• امروز : سه شنبه - ۱۸ آذر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 9 December - 2025

اخبار ویژه

آمادگی کامل شهرداری شیراز برای نخستین بارش‌های پاییزی؛ تأکید بر مدیریت منسجم و اقدامات پیشگیرانه در جلسه مدیریت بحران انتشار نتایج مطالعه میدانی سلامت پرسنل سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در کنگره بین المللی سلامت اربعین از رتبه نخست کشوری تا هوشمندسازی فرآیندها؛ گزارشی کامل از دستاوردهای معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز پزشکیان: مسائل کشور را آرام آرام حل می‌کنیم | این مسیر نیازمند صبوری است صنف تخصص محور نانوا به حمایت جدی نیاز دارد نقشه ترسناک ترامپ برای پوتین/ رئیس جمهور آمریکا چه در سر دارد؟/ آیا ولادیمیر مچ ترامپ را می خواباند؟ محله قلب تحول و نقطه آغاز عدالت اجتماعی لزوم برخورد با تخلفات فروش محصولات سلامت محور فاقد مجوز در بله و ایتا پیش بینی معاون اسبق بانک مرکزی از قیمت دلار؛ امکان ریزش قیمت وجود دارد؟ اجرای طرح‌های بهسازی، ساماندهی و کانیواگذاری در گذرهای صعب‌العبور شهرک سعدی بزرگترین نمایشگاه صنعتی جنوب کشور در شیراز فرصت توسعه صنایع استان فارس و افزایش ارتباطات بین‌المللی است/ ویترینی برای صنعت استان فارس ویدیو| جام قهرمانی امیدهای جهان در دست پسران ایران ادعای بازداشت یک محکوم به ‌اتهام تصویربرداری از خانه‌اش دروغ است فیلم «ناجی» در استان خوزستان مقابل دوربین رفت.  نواب قائدی» مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای فارس شد

14

تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک/ منع واردات خودروهایی که ثبت سفارش نشده‌اند

  • کد خبر : 13747
  • 17 آبان 1400 - 15:14
تعیین تکلیف کامیون‌های موجود در گمرک/ منع واردات خودروهایی که ثبت سفارش نشده‌اند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  در خصوص جلسه امروز (دوشنبه، ۱۷ آبان‌ماه) کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور مسؤولین ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری، مسؤولین و مدیران شرکت‌های ایران خودرو دیزل و سایپا […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  در خصوص جلسه امروز (دوشنبه، ۱۷ آبان‌ماه) کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور مسؤولین ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری، مسؤولین و مدیران شرکت‌های ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان و مدیران ارزی بانک مرکزی و نمایندگان دادستانی و کارشناسان مرتبط با بحث واردات کامیون و کشنده برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن استماع گزارش دستگاه‌های مختلف پیرامون از یک سو موضوع فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری و باری، شهری و بین شهری مطرح شده است که معتقدند با استناد به مصوبه برنامه پنجم توسعه برای نوسازی این ناوگان، مجوز واردات خودروهای سنگین یکی از نیازهای امروز کشور است. ضمن اینکه براساس گزارش این دستگاه‌ها ضمن اینکه ۵۰ درصد گازوئیل کشور به دلیل فرسودگی ناوگان از بین می‌رود، موضوع امنیت جاده‌ها و هزینه بالای نگهداری وسایل نقلیه سنگین نیز معیشت رانندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است. 

خضریان تصریح کرد: اما از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی حاکی از این است که در شرایط کمبود منابع ارزی، کشور باید به شدت در مورد هزینه‌کرد ارز چه با منشا دولتی و چه با منشا غیردولتی حساس باشد و اساسا در مورد اینکه آیا این کامیون‌ها نیاز اصلی کشور هستند یا خیر باید پیش از ثبت سفارش کار کارشناسی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوعات بحث تعیین تکلیف حدود ۶۲۰۰ دستگاه کشنده و کامیون سنگین در گمرکات کشور که توسط ۸۳ شرکت وارد شده و البته از این میان حدود ۱۵۰۰ دستگاه بدون ثبت سفارش به گمرکات رسیده است و این شرکت‌ها نیز بعضا آشنایی‌های اولیه به بحث تجارت ندارند نیز می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت براساس جمع‌بندی کمیسیون اصل ۹۰ مقرر شد براساس ضوابط و مقررات قانونی همه کشنده‌ها و کامیون‌های ثبت سفارش شده موجود در گمرکات با توجه به نیاز کشور برای نوسازی ناوگان وارد شوند و مابقی خودروهایی که ثبت سفارش آنها صورت نگرفته براساس قانون به آنها عمل شده و از واردات آنها جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: همچنین سازمان راهداری نیز موظف شد ضوابط مبتنی بر حمایت از تولید داخل تدوین کرده و برای حل معضل ناوگان حمل و نقل ارائه کند.

وی افزود: خودروسازان هم موظف هستند تامین ناوگان داخلی را براساس کیفیت و نیاز کشور برعهده بگیرند و همچنین مقرر شد انتظارات سازمان راهداری از خودروسازان و بازتعریف ضوابط نیز طی جلسات آینده کارگروه مشخص شده در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=13747
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.