به گزارش طلوع سیاست، فرزاد وثوقی روزنامه نگار شیراز یدر سرمقاله ای نوشت:
آنگونه که پیداست برای انتصابات جدید خصوصا در حوزه وزارت کشور، چندان تعجیلی وجودندارد. از طرفی ستادهای انتخاباتی دوره چهاردهم ریاست جمهوری باید برچیده شوند چرا که این ستادها ، ستادهای تبلیغاتی ومنحصر به دوران انتخابات بوده اندو وجود آنان در دوران پسا انتخابات الزاما ضروری نیست.
مسوولین واعضای موثرستادهای انتخاباتی دوره چهاردهم ریاست جمهوری ، ماموریتی داشته اند که با خاتمه انتخابات و تنفیذ وتحلیف رییس جمهوراین ماموریت خاتمه یافته است. همچنین ذکر این نکته لازم وضروری است که مکاتبات عوامل ستادهای انتخاباتی با مراکز قدرت در بدنه دولت تحت این نام چندان معقول بنظر نمی رسد چرا که اساسا ماموریت این ستادها خاتمه یافته ودر پی این خاتمه ماموریت چیزی بنام ستاد انتخاباتی وجود خارجی نخواهد داشت.
با خاتمه دوران تبلیغات وارزیابی جذب مشارکت سرمایه های اجتماعی، رییس دولت به معرفی کابینه پرداخت که اساسا با چالش های متفاوتی همراه بود. اما ودرهر صورت مجلس با اکثریت آرای خود کابینه را تایید ورای اعتماد خودرا به اعضای دولت ارایه نمود. دولت نیز پس از دریافت رای اعتماد مجلس به سرعت مستقر شد و دربخش های مشخص هر کدام از وزراء تغییراتی در نفرات سازمانی خود داده اند.در وزارت کشور نیز تغییراتی رخ خواهد داد اما سکاندار این وزارتخانه از مدیران توانمند کشور وعلی الخصوص مورد وثوق رهبر معظم انقلاب است. اسکندر مومنی پیوسته در کارنامه خود موفقیت های چشمگیری را به ثبت رسانده است که بخش عمده آن در فراجا گذشته است. حالا اسکندر مومنی جانشین فرمانده کل قوا در فراجا می باشد و باید علاوه برجنبه های سیاسی و اجتماعی ماجرا ،نگاهی فراگیر دراین سمت داشته باشد .
اظهارنظر اخیر وزیر کشور در جمع اعضای مجمع استانداران ادوار ایران حکایت ازنوعی تاکتیک نرم در نظام مدیریتی کشوردارد که با تعجیل برخی گروه های سیاسی دراستانها همخوانی ندارد. درواقع وزیر کشور، معتقد است باید امور با مشورت صاحب نظران بگذرد و از تعجیل در امور پرهیز شود.او همچنین درخواست نموده استانداران ادواردرنشست همفکربا دولت شرکت کنند وبدین منظوررییس مجمع استانداران ادوارایران را به سمت مشاورخود منصوب نموده است . اینکه گروههای سیاسی تحت عنوان ستادهای تبلیغاتی انتخابات به سرعت دست به لیست شده اند تا نفرات مورد نظرخود را دراستانها به پشت میزها برسانند چندان موجه جلوه نمی کند.
از طرفی هدف دولت چهاردهم اجرای برنامه هفتم توسعه است و دولت دراین رابطه برنامه ای با خود نیاورده و بارها تاکید کرده است که مجری برنامه هفتم توسعه وسیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است که اگر دراجرای برنامه هفتم توسعه موفق شود ، بقولی موفقیت نظام را به ظهور رسانده است ، آنچه رهبر معظم انقلاب نیز برآن تاکید داشته اند که موفقیت دولت ، موفقیت نظام است.
گاها فراموش می کنیم که دوران انتخاب های پرسرعت وپشیمان کننده گذشته است. خصوصا آنکه نفرات معرفی شده ازصف همان چهره های قدیمی هستند که سابقا پُست هایی در دولت های گذشته داشته اند والزاما قادر به معجزه دراین شرایط سخت اقتصادی سیاسی نیستند، اما باید نفراتی را به دولت در قالب مشورت پیشنهاد بدهیم که مجری توانمندی برای اجرای برنامه های توسعه هفتم باشند .
در حقیقت ما امروز نیازمند افرادی هستیم که درایت بالایی از اجرای برنامه هفتم داشته باشند وبتوانند خودشان را باشرایط امروز وفق دهند. پذیرش اینکه مردم کارهای زمین مانده بسیاری دارند، برای گروه های سیاسی فرسوده ، دشوار است وآنان همچنان برای کسب کرسی های اجرایی درتلاش وتقلا هستند. غافل از اینکه در انتخابات گذشته سرمایه های اجتماعی بشدت ریزش داشته و کار دولت دراین دوره بسیار سخت است تا با وفاق ملی به یک آشتی ملی برسیم .
اینکه گروهی فکر کنند بردولت منت گذاشته اند و درانتخابات برای رییس جمهوررای جمع کرده اند اشتباهی فاحش است ، چرا که احزاب ضعیف با کارنامه ضعیف ، قادر نبودند مردم را به یک جمع بندی مطلوب برای مشارکت برسانند. حالا اما از همین تاریخ باید به فکر جمع کردن آراء خاموش باشیم واین مهم با تکرار اشتباهات گذشته میسر نیست. پس نیازمند رضایت ملت ومقبولیت دولت برای آینده ای مقتدر هستیم .

































