• امروز : چهارشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

25

بیش  از ۷۰۰ مدرسه تهران همچنان دو نوبته هستند

  • کد خبر : 11108
  • 11 آبان 1400 - 15:03
بیش  از ۷۰۰ مدرسه تهران همچنان دو نوبته هستند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد؛ بلکه همه نهادها و سازمانها مخصوصاً مجامع خیرین، در این زمینه تلاش کنند. به گزارش ایسنا،‌ علیرضا کاظمی در نشستی که با جمعی از معاونان و مدیران حوزه ستادی و مدیران کل […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد؛ بلکه همه نهادها و سازمانها مخصوصاً مجامع خیرین، در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش ایسنا،‌ علیرضا کاظمی در نشستی که با جمعی از معاونان و مدیران حوزه ستادی و مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان های تهران برگزار شد، اظهار کرد: جهت گیری های نوسازی باید با اولویت مناطق محروم، استان های تهران و سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.

وی افزود: ضروری است جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار برگزار و شرایط فضاهای آموزشی  دو استان مذکور برای خیّرین تشریح شود تا با تشویق آنها روند بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در این دو استان با سرعت پیگیری شود.

کاظمی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه فنی در سطح وزارتخانه اظهار کرد: مکلّف هستیم با نگاه علمی و دقیق به گونه‌ای ریل گذاری کنیم که مشکل نیروی انسانی را تا چند سال آینده حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد بلکه همه  نهادها و سازمان ها مخصوصاً مجامع خیرین باید در این زمینه تلاش کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به متغیرهای موجود هنوز هم درک عمیقی از شرایط  فضای آموزشی در شهر تهران وجود ندارد؛ لذا باید آمار دقیقی از فضاهای آموزشی  تهیه شود.

وی افزود:  در راستای «ساماندهی فضاهای آموزشی» ضروری است در بحث مدارس تخریبی، سهمیه ای بیشتر به مناطق محروم، شهر تهران و سیستان و بلوچستان تخصیص یابد.

در ادمه جلسه، رضوان حکیم زاده اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر کیفیت یادگیری،  میزان تراکم دانش آموزان در یک محیط آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی  تصریح کرد:  بزرگی و یا کوچکی فضای کلاس های درس تأثیر مستقیمی بر فرآیند یادگیری دارد.

در ادامه سعید عسکری، سرپرست معاونت  برنامه ریزی و توسعه منابع  از تمهید مقدماتی برای حل مشکل نیروی انسانی در استان تهران، در سال آینده خبر داد.

شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، نیز از کمبود فضاهای پرورشی نسبت به تراکم دانش آموزی در سطح شهر تهران خبر داد.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نیز در این نشست گفت: برای  رساندن تراکم دانش آموزی شهر و شهرستان های تهران برای رسیدن  به میانگین کشوری که ۲۴ دانش آموز در یک کلاس است، نیازمند ساخت بیش از ۶۶۰ مدرسه جدید هستیم

وی افزود:  ضروری است میزان محرومیت شهر و شهرستان های تهران برای خیرین تشریح و برای افزایش اعتبارات تهران بیش از پیش تلاش شود.

سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تهران در این نشست  اظهار کرد: از سال ۹۱ تا کنون ۳۱۸ هزار نفر به آمار  دانش آموزی ما افزوده شده است.

وی افزود: سیل مهاجرت معکوس از تهران به شهرستانهای استان تهران و بهره برداری از مسکن مهر، ما را با کمبود مدرسه مواجه کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی خاطرنشان کرد: در سطح استان تهران، بیش  از ۷۰۰ مدرسه همچنان دو نوبته هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=11108
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها