• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

5

تامین بیش از ۱۶۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور/ احتمال تزریق دز بوستر فقط با واکسن‌های ایرانی

  • کد خبر : 15867
  • 21 آبان 1400 - 11:52
تامین بیش از ۱۶۰ میلیون دز واکسن کرونا در کشور/ احتمال تزریق دز بوستر فقط با واکسن‌های ایرانی

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون خوشبختانه بیش از ۱۶۰ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ به کشورمان تحویل داده شده است، گفت: ان‌شاءالله در ماه‌های آینده واکسن‌هایی که احتمالا برای دز بوستر در کشورمان استفاده می‌شود، ‌ فقط واکسن‌های ایرانی خواهد بود. […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>


رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون خوشبختانه بیش از ۱۶۰ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ به کشورمان تحویل داده شده است، گفت: ان‌شاءالله در ماه‌های آینده واکسن‌هایی که احتمالا برای دز بوستر در کشورمان استفاده می‌شود، ‌ فقط واکسن‌های ایرانی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ‌دکتر محسن زهرایی با بیان اینکه تاکنون خوشبختانه بیش از ۱۶۰ میلیون دز واکسن کووید ۱۹ به کشورمان و به سردخانه مرکزی واکسن تحویل داده شده که عمده این واکسن وارداتی بوده و بعد از آن هم واکسن‌های داخلی به کمک آمدند، گفت: اولین واکسن داخلی‌مان واکسن «برکت» بود که خوشبختانه چندین میلیون دز آن در کشورمان استفاده شده و استقبال خوبی هم از آن شد. بعد از آن واکسن «پاستوکووک» است که از سوی انستیتو پاستور تولید می‌شود و توزیع شده که بیش از چند میلیون دز این واکسن هم توزیع شده و در حال استفاده است. نهایتا واکسن «اسپایکوژن» که یک واکسن داخلی دیگر است که امیدواریم این واکسن هم در سراسر کشور مورد استقبال قرار گیرد. در هفته آینده نیز احتمال دارد واکسن موسسه «رازی» و «فخرا» را هم به تدریج بتوانیم تحویل بگیریم و در هفته‌های بعدی شاهد باشیم که در مراکز واکسیناسیون پنج نوع واکسن ایرانی دراختیار مردم خواهد بود.

وی افزود: همه واکسن‌ها در مراکز واکسیناسیون وجود دارد و مراکز خلوت‌تر شده و مشکلی برای دریافت واکسن در مراکز وجود ندارد.

زهرایی درباره تزریق دز بوستر با واکسن های ایرانی، گفت: برای دز یادآور از همه نوع واکسن‌ها بر حسب مدل‌شان می‌توان استفاده کرد. طبق دستورالعمل وزارت بهداشت کسانیکه واکسن‌های غیرفعال شده تزریق کردند مانند سینوفارم یا برکت یا بهارات می‌توانند برای دز یادآور هم از واکسن غیرفعالی که زده‌اند، استفاده کنند و هم می‌توانند پاستوکووک پلاس و… استفاده کنند. بنابراین تزریق دز یادآور براساس واکسنی است که ابتدا تزریق کرده‌اند.

وی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد،‌ گفت: برای استفاده از واکسن‌های تولید داخلی به عنوان دز بوستر هم ابتدا باید این واکسن‌ها مجوز مصرف‌شان را برای دز بوستر دریافت کنند. فکر می‌کنم واکسن‌های داخلی به تدریج بتوانند مطالعات‌شان را تکمیل و تاییدیه مصرف دز بوستر را هم دریافت کنند. ان‌شاءالله در ماه‌های آینده واکسن‌هایی که احتمالا برای دز بوستر در کشورمان استفاده می‌شود، ‌ فقط واکسن‌های ایرانی خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=15867
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها