• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

2

ویروس شناخته شده‌ای که کودکان را تهدید می‌کند

  • کد خبر : 18215
  • 25 آبان 1400 - 11:10
ویروس شناخته شده‌ای که کودکان را تهدید می‌کند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده هشدار داد که یک ویروس شناخته شده می تواند تهدید جهانی بعدی برای سلامت کودکان باشد. به گزارش ایسنا، در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹، بیماری سرخک می‌تواند به یک تهدید جهانی تبدیل شود و کودکان گروهی هستند که بیشتر در معرض خطر […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده هشدار داد که یک ویروس شناخته شده می تواند تهدید جهانی بعدی برای سلامت کودکان باشد.

به گزارش ایسنا، در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹، بیماری سرخک می‌تواند به یک تهدید جهانی تبدیل شود و کودکان گروهی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند. کارشناسان نگران هستند که در صورت ادامه همه گیری، شیوع بیماری سرخک و عفونتی که در کودکان ایجاد می کند، اجتناب ناپذیر باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرد که همه‌گیری کووید-۱۹ باعث تاخیر قابل توجهی در اجرای برنامه‌های واکسیناسیون علیه بیماری سرخک شده است. به این ترتیب، در حالی که موارد ابتلا به سرخک در دوران همه گیری به میزان چشمگیر پایین بوده اما خطر فزاینده شیوع این بیماری در آینده وجود دارد چرا که روند پیشرفت ها در راستای ریشه کنی سرخک کند شده است.

در سال ۲۰۲۰ که اولین سال آغاز همه‌گیری بود، تزریق اولین دُز واکسن سرخک به بیش از ۲۲ میلیون نوزاد به دلیل اعمال قرنطینه و توقف موقت فعالیت‌های اقتصادی انجام نگرفت. گفته می شود این رقم سه میلیون بیشتر از رقم ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، سرخک یک عفونت دوران کودکی است که پیش از این بسیار رایج بود، اما واکسیناسیون به مهار آن کمک کرد و حتی میزان بروز آن در کودکان بسیاری از نقاط جهان کاهش یافت. این بیماری می تواند با پیامدهای جدی همراه باشد و حتی کشنده است. هرچند از زمان آغاز تزریق واکسن سرخک میزان مرگ و میر به شکل قابل توجهی کاهش یافته است با این وجود همچنان سالانه بیش از ۱۰ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=18215
   

نوشته های مشابه

12آذر
بازی درمانی در کودکان پرخاشگر
گزارش تحلیلی معاصر :

بازی درمانی در کودکان پرخاشگر

15آبان
درد بی درمان سوختگی در ایران
رئیس هیئت مدیره جمعیت حمایت از بیماران سوخته(ققنوس) :

درد بی درمان سوختگی در ایران

08آبان
شناخت انواع هپاتیت
گزارش تحلیلی معاصر:

شناخت انواع هپاتیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها