• امروز : پنج شنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

32

افتضاحی به نام باز شدن در ورزشگاه‌ها

  • کد خبر : 19783
  • 29 آبان 1400 - 11:47
افتضاحی به نام باز شدن در ورزشگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به نظر می‌رسد که تجربه حضور هواداران در استادیوم پس از گذشت ۲۲ ماه، منفی بوده و مسئولین برگزار کننده دیدار استقلال و نساجی نمره قبولی را کسب نمی‌کنند. به گزارش ایسنا، ورزش سه در ادامه نوشت: روز گذشته و پس از سپری شدن ۲۲ ماه، بالاخره هواداران فوتبال […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به نظر می‌رسد که تجربه حضور هواداران در استادیوم پس از گذشت ۲۲ ماه، منفی بوده و مسئولین برگزار کننده دیدار استقلال و نساجی نمره قبولی را کسب نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، ورزش سه در ادامه نوشت: روز گذشته و پس از سپری شدن ۲۲ ماه، بالاخره هواداران فوتبال در ایران توانستند پای به استادیوم بگذارند و یک مسابقه لیگ برتر را از نزدیک تماشا کنند. دیدار استقلال و نساجی با حضور محدود و ۵ هزار نفری هواداران و به شکل آزمایشی برگزار شد تا بسترهای لازم برای حضور تماشاگران در بازی های بعدی نیز فراهم شود اما به نظر می رسد تجربه دیدار روز گذشته، آنقدرها هم خوب و مثبت نبوده و ممکن است باز شدن تمامی استادیوم ها باز هم به تعویق بیفتد چرا که  مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر از نارضایتی بابت تجربه دیدار دیروز سخن به زبان آورده است.

نحوه برگزاری دیدار استقلال و نساجی را می توان به عنوان یک آیینه تمام قد از انواع و اقسام بی نظمی ها بابت مدیریت یک مسابقه فوتبال مثال زد. برای بررسی این موضوع باید کمی به عقب برگردیم. جایی که دکتر نوروزی رییس فدراسیون پزشکی و ورزشی اعلام کرد در حال تلاش برای دریافت مجوزهای لازم جهت حضور تماشاگران در استادیوم ها هستند. این مسئله باعث شد تا باشگاه استقلال از تعطیلات فیفا دی استفاده کرده و رایزنی هایش را آغاز کند تا در دیدار برابر نساجی از حضور هوادارانش بهره ببرد که البته این اتفاق با فراز و نشیب های زیادی همراه شد که در زیر به آن می پردازیم.

پس از اینکه وزارت کشور به وزارت ورزش در زمینه حضور هواداران در استادیوم ها چراغ سبز نشان داد، نامه نگاری‌های استقلالی‌ها برای حضور هوادارانشان آغاز شد. یک روز پیش از دیدار با نساجی، اعلام شد که قرار است به صورت محدود و آزمایشی، برای این دیدار بلیط فروشی انجام شود. خبری که بارها تأیید و تکذیب شد و آنگونه که در خبرها آمده بود، سازمان لیگ در انتظار صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا و شورای تأمین بوده است تا خبر حضور هواداران در ورزشگاه را اعلام کند. پس از مخالفت‌هایی که با حضور هواداران شد، در نهایت مجوزهای لازم صادر شد تا این دیدار با حضور ۵ هزار تماشاگر برگزار شود.

این خبر تا ساعاتی پیش از آغاز جدال استقلال و نساجی به صورت رسمی از سوی مقامات مربوطه تأیید نشده بود و همین مسئله سبب شد تا بسیاری از هواداران دو تیم در وضعیت بلاتکلیفی قرار بگیرند. جدا از اینکه هواداران قائمشهری باید مسافتی چند ساعته را تا تهران طی می‌کردند، هواداران شهرستانی استقلال نیز امیدوار به حضور در استادیوم بودند اما هیچ مرجع رسمی تأیید نکرد که آنها حق حضور در استادیوم را دارند. این بی نظمی‌ها سبب شد تا بالاخره در روز بازی، اعلام شود که ۵ هزار تماشاگر قادر به حضور در استادیوم هستند که از طریق وب سایت سازمان لیگ قادر به تهیه بلیط خواهند بود. خبری که رسانه رسمی استقلال در فاصله کمتر از ۴ ساعت تا آغاز بازی آن را اعلام کرد.

خرید بلیط از سامانه بلیط فروشی نیز خود یک معضل بزرگی را ایجاد کرد. بسیاری از هواداران ساعت‌ها منتظر باز شدن وب سایت مربوطه بودند تا موفق به تهیه بلیط شوند. وب سایتی که در فصول گذشته نیز اقدام به بلیط فروشی می کرد، با کندی عجیبی همراه بود و در صفحه مربوط به بلیط فروشی، هیچ بازی ای برای خرید بلیط وجود ندارد. امکان تهیه بلیط تا ۳ ساعت پیش از آغاز بازی وجود نداشت و تقریبا از ساعت ۱۵ روز گذشته بود که زمینه خرید بلیط از وب سایت مربوطه فراهم شد. هجوم گسترده تماشاگران به این سامانه باعث شد تا سایت بلیط فروشی یا از دسترس خارج شده یا قادر به ارائه سرویس دهی به هواداران نباشد. کندی این سامانه نیز یکی از مشکلاتی بود که نشان می‌داد سازمان لیگ هنوز برای حضور هواداران به خوبی آماده نشده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از تماشاگران ساعت‌ها پشت درهای استادیوم آزادی منتظر خرید بلیط و راه‌اندازی سامانه مربوطه بودند. از آنجایی که امکان خرید بلیط تا ساعاتی پیش از بازی فراهم نبود، هواداران به گمان امکان خرید حضوری به سمت استادیوم آزادی هجوم بردند و این مسئله نیز مشکلاتی را ایجاد کرد. در نهایت و در فاصله ۹۰ دقیقه تا آغاز بازی، حضور پرتعداد هواداران پشت درهای استادیوم سبب تجمع شدیدی شد که اکثر آن‌های پروتکل‌های بهداشتی و پیش شرط‌های لازم را رعایت نکرده بودند.

افتضاحی به نام باز شدن در ورزشگاه‌ها

در نهایت و پس از تجمع بالای تماشاگران، نیروهای انتظامی درهای استادیوم را باز کردند که با هجوم هواداران به سمت گیت‌های ورودی ورزشگاه آزادی همراه بود. این اتفاق در حالی رخ داد که گفته می‌شد در هر بخش از استادیوم، به صورت کاملا محدود بلیط فروشی خواهد شد و تماشاگران قادر نخواهند بود که در یک نقطه تجمع کرده و اصطلاحا نزدیک به هم بنشینند. اما در عمل این اتفاق رخ نداد و بخش‌هایی از استادیوم که قرار بود بلیط‌فروشی شود خالی بود و هواداران نیز روبروی جایگاه و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حضور پیدا کردند.

نکته تأسف‌بار دیگر که تا آستانه تبدیل به یک بحران بزرگ نیز پیش رفت، نحوه باز کردن درهای استادیوم آزادی بود. تجمع شدید هواداران و باز شدن یکباره درهای ورودی باعث شد تا هواداران استقلال روی زمین افتاده و صحنه‌های ناراحت کننده‌ای رخ دهد که خود می‌توانست به یک فاجعه بزرگ تبدیل شود. تصاویری که از تماشاگران منتشر شده که روی همدیگر افتاده و صحنه‌های عجیبی را رقم زده است که می‌توانست یک فاجعه را رقم بزند. نکته دیگر اینکه بسیاری از تماشاگران حاضر در استادیوم در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بودند بدون خرید بلیط وارد استادیوم شده‌اند.

به هر شکل چیزی که مشخص است، سازمان لیگ به همراه نیروهای انتظامی و مسئولان برگزارکننده دیدار استقلال و نساجی، به هیچ وجه نمره قبولی دریافت نکردند. از نحوه اطلاع رسانی بابت حضور هواداران گرفته، تا سایت بلیط فروشی، باز شدن درهای استادیوم، عدم ایجاد نظم و انضباط در ورزشگاه و تلاش برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم هدایت هواداران به تمامی بخش‌های استادیوم و جلوگیری از تراکم آنها در یک نقطه، عدم سخت‌گیری‌های لازم برای ورود هوادارانی که دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، همه و همه از نکات منفی نخستین تجربه حضور هواداران در استادیوم پس از ۲۲ ماه بود که نشان می‌دهد هنوز سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال آن زیر ساخت‌های لازم را برای حضور تماشاگران در اختیار ندارند و شاید همین تجربه منفی روز گذشته باعث شد تا سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کند که هیچ تضمینی برای ورود هواداران در بازی های بعدی وجود ندارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=19783
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها