• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

4

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و بورل درباره مذاکرات وین

  • کد خبر : 21535
  • 09 دسامبر 2021 - 8:47
گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و بورل درباره مذاکرات وین

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده است مذاکرات وین باید سریع‌تر پیش برود. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از گفت وگوی تلفنی اش با […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده است مذاکرات وین باید سریع‌تر پیش برود.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از گفت وگوی تلفنی اش با وزیر امورخارجه کشورمان خبر داد.

وی نوشت: در آستانه برگزاری دور بعدی مذاکرات برجامی در وین در روز پنج شنبه بنا به درخواست حسین امیرعبدللهیان وزیر امور خارجه ایران با یکدیگر گفت وگو کردیم.

بورل ادامه داد: من ضرورت فوریت (در مذاکرات وین) را منتقل کردم؛ برای بازگرداندن توافق باید سریع‌تر در مذاکرات پیش برویم.

هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین دوشنبه گذشته پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد و تا روز جمعه ادامه داشت. ایران تاکید کرده است که با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.

دور تازه مذکرات ایران و گروه ۱+۴ نیز قرار است از روز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه (امروز) در پایتخت اتریش از سر گرفته شود.

هفته گذشته هیات مذاکره کننده ایران دو متن پیشنهادی خود برای حصول توافق را به طرف های مقابل ارائه داد که یکی از آنها در ارتباط با رفع تحریم ها و دیگری با موضوع و تعهدات هسته ای مرتبط بود. طرف های غربی برای بررسی این پیشنهادها خواستار بازگشت به پایتخت های خود شده بودند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران در یک جلسه توجیهی درباره آخرین وضعیت  گفت‌وگوهای ایران و سایر طرف های برجام در وین برای احیای این توافق گفت که متن پیشنهادی ایران بر اساس پیش نویس شش دور قبل مذاکرات بوده و همان متن مبنا قرار گرفته است و اصلاحات و پیشنهادهای مورد نظر تهران نیز بر روی متن مشخص و ارائه شده‌اند. از آنجایی که این پیشنهادات کاملا منطبق با برجام ارائه شده است حداکثری نبوده و نیستند، اما متاسفانه رویکرد طرف مقابل نسبت به تعهدات خود حداقلی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=21535
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها