• امروز : جمعه - ۵ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Friday - 26 June - 2026

اخبار ویژه

ویدیو/فسلفی: مسئولان دشمن شادکن نباشند/پوردهقان: صاحبان تریبون اختلاف را به خیابان نبرند قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست

20
معاون اول قوه قضاییه:

همکاران ما با حقوق دو و سه میلیون زندگی می‌کنند

  • کد خبر : 22031
  • 24 آذر 1400 - 11:32
همکاران ما با حقوق دو و سه میلیون زندگی می‌کنند
طلوع سیاست / معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه میانگین حقوق کارکنان حقوق قوه قضائیه از ۴۰ دستگاه حاکمیتی کمتر است، گفت: شرمنده همکاران اداری و قضایی خود هستیم که با حقوق ۲ میلیون و ۳ میلیون تومانی زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضاییه صبح امروز (۲۴ آذر) از مجتمع قضایی «مفتح» بازدید کرد و وضعیت موجود را مورد ارزیابی قرار داد. وی ضمن حضور در بخش‌های مختلف این مجتمع قضایی، دستوراتی در جهت رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها صادر کرد.

معاون اول قوه قضائیه همچنین ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های آنان صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق طی سخنانی خطاب به کارکنان این مجتمع تاکید کرد تمام تلاش‌ها باید معطوف به رسیدگی به پرونده‌های مردم به‌طور دقیق و سریع باشد.

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دشمن به واسطه شایعه‌پراکنی، برای القاء ناامیدی به مردم تلاش می‌کند و تمام همت خود را بر این نهاده که امیدی را که در دل مردم ایجاد شده‌است، نابود کند.

وی با بیان اینکه در دوره تحول و تعالی خدمات بی‌نظیری به مردم ارائه شده است، گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته سطح رضایت مردم از قوه قضاییه و کارکنان بالا است.

مصدق با انتقاد از انتشار برخی اخبار در ماجرای دروغین حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی یکی از کارکنان قوه قضائیه اظهار کرد: شرمنده همکاران اداری و قضایی خود هستیم که با حقوق ۲ میلیون و ۳ میلیون تومانی زندگی می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه بررسی میانگین حقوق ۴۰ نهاد حاکمیتی حکایت از این دارد که میانگین دریافتی همکاران قوه قضاییه از این ۴۰ نهاد حاکمیتی کمتر است، تأکید کرد: دریافتی همکاران ما بسیار پایین است و خواسته ما این است که حقوق آنان مانند دیگر نهادها یا مقداری کمتر از آن‌ها باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، محسن برزویی، مدیر کل امور اداری کارگزینی قوه قضاییه روز سه شنبه ۲۳ آذر در برنامه «صبح بخیر ایران» درباره موضوع مطرح شده پیرامون دریافتی کارکنان قوه قضاییه از سوی سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: ادعای دریافت حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی در قوه قضاییه در حالی از سوی سازمان اداری استخدامی مطرح می‌شود که آمار ارائه شده ایراد شکلی و ماهوی دارد.

وی با بیان اینکه زمانی که مبنای محاسبات اشتباه باشد قطعا خروجی و نتیجه نیز اشتباه خواهد بود، عنوان کرد: حقوق و مزایا هر چیزی است که در حکم کارگزینی وجود دارد و مطابق فیش پرداخت می‌شود و از طریق خزانه هر ماه استمرار دارد.

برزویی گفت: درآمدهای اتفاقی و معوقات جزء حقوق و مزایا محسوب نمی‌شود. مشکل اینجاست که در سازمان اداری و استخدامی برای طرح این عدد به هیچ چیز استناد نشده‌است. مبلغی که در اینجا اشاره شده، پرداختی مزایای معوق مانده مربوط به یک سال گذشته یکی از پرسنل است؛ به‌عبارت دیگر پرداختی ۱۳ ماه یک پرسنل که به‌لحاظ مشکلات گوناگون به‌صورت یک‌جا پرداخت شده، اما سازمان اداری و استخدامی آن را به‌عنوان میانگین پرداختی عنوان کرده‌است.

مدیر کل امور اداری کارگزینی قوه قضاییه تصریح کرد: در یکی دیگر از فیش‌های حقوقی که مربوط به یک قاضی است، پرداختی آن در یک ماه ۱۱۰ میلیون تومان بود که ۹۵ میلیون تومان آن سایر معوقات بوده‌ است.

وی اظهار کرد: شاید باورپذیر نباشد که حقوق ۵۰ درصد از پرسنل و شاغلین زیر ۷ میلیون تومان است و ۳۶ درصد از همکاران بین ۷ تا ۹ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

برزویی با بیان اینکه ۹۱۲ نفر از قضات عالی رتبه ما، حق قانونی خود را دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: یکی دیگر از کسانی که مسئولان نسبت به حقوق وی اعتراض داشتند، مدیر عالی‌رتبه یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه است و حقوق دریافتی این همکار ما ۱۴ میلیون تومان است که پزشک است و ۸ ماه هم حقوق معوقه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=22031
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها