• امروز : سه شنبه - ۲ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Tuesday - 23 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

28
عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد

لزوم تشکیل کمیته‌ای با عنوان “امیدآفرینی و انعکاس عملکردهای مثبت” در شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 35344
  • 18 آذر 1403 - 18:22
لزوم تشکیل کمیته‌ای با عنوان “امیدآفرینی و انعکاس عملکردهای مثبت” در شورای اسلامی شهر شیراز
سیده مریم حسینی گفت: ، پیشنهاد می‌دهم در مدت باقی‌مانده از عمر دوره ششم شورای شهر، کمیته‌ای با عنوان "امیدآفرینی و انعکاس عملکردهای مثبت" تشکیل شود و هدف از تشکیل این کمیته، نهادینه‌سازی یک فضای مثبت و امیدبخش در میان مردم مهربان شهر شیراز باشد.

به گزارش طلوع سیاست، سیده مریم حسینی در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اقداماتی که در راستای محرومیت زدایی به انجام می رسد، گفت: انتخاب حوزه محرومیت‌زدایی به‌طور خاص، برای بنده و همکارانم و دیگر مسئولان در شهر و شهرداری، یک مسئولیت سنگین و در عین حال ضروری است؛ مسیری که بهدنبال رفع محرومیت ها و مشکلات و معضلات انباشته از سال ها بی توجهی به نیاز های واقعی مردم است.

 

مریم شمالیان/

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: هرچقدر بیشتر در این مسیر حرکت می‌کنیم، بیشتر به عمق دشواری‌ها و مشکلات پی می‌بریم؛ هر گام که برمی‌داریم، تأکید بیشتری بر این نکته هست که آنچه امروز در برابر ما قرار دارد، به‌واقع اشتباه مدیریتی است که با بی‌توجهی به عدالت اجتماعی، و اختصاص امکانات اولیه برای شهروندان، و به فرصت‌های برابر برای رشد و تعالی محرومیت ها را انباشته کرده اند .

وی اضافه کرد: این واقعیت تلخ، ما را وادار می‌کند که نه تنها سرعت اقدامات خود را افزایش دهیم، بلکه با تحلیل دقیق‌تر و برنامه‌ریزی کارآمدتر، مسیر خدمت‌رسانی به مردم را هموارتر کنیم .

حسینی تصریح کرد: امامین انقلاب همواره تأکید داشته‌اند، “محرومیت‌زدایی و خدمت به مستضعفان”، نه تنها وظیفه‌ای دینی و اخلاقی، بلکه یک تکلیف انقلابی است؛ باید بپذیریم که مسئولیت ما، در قبال مردمی که در گوشه‌وکنار این شهر با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار سنگین است و این مسئولیت مستلزم تلاش بی‌وقفه، صداقت در عمل، و توجه ویژه به محروم‌ترین اقشار جامعه است.

وی گفت: اما باید اعتراف کنم که این مسیر، به ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی، هر روز دشوارتر و پیچیده‌تر می‌شود؛ متاسفانه ، برخی تلاش دارند تا با توسل به ادعاهای غیرواقعی، اقدامات خدمت گذاران در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان در شهرداری شیراز را ناچیز و بی‌اثر نشان دهند؛ این افراد که در فضای مجازی و حقیقی فقط به دنبال انتشار نادرست اخبار و اطلاعات هستند، در حقیقت، جز در پی گمراه کردن افکار عمومی و تضعیف روحیه خدمت در بین مسئولان و مردم نیستند.

حسینی تصریح کرد: در اینجا لازم است خطاب به افرادی که اسم “عدالت‌خواهی” و با هر اسم و جایگاهی می‌خواهند فعالیت‌های مثبت و اثرگذار اکثر اعضای شورا را زیر سوال ببرند، بگویم که بهتر است تقوای الهی را پیشه کرده و در راستای اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی حرکت کنند؛ نظامی که اساس آن بر خدمت به محرومان و تحقق عدالت اجتماعی استوار است.

وی ادامه داد: این گونه افراد باید بدانند که هرگونه تلاش برای تخریب و ناچیز جلوه دادن اقدامات مثبت در حوزه محرومیت‌زدایی، نه تنها به مصلحت کشور و مردم نیست، بلکه به نوعی در جهت تضعیف نهادهای انقلاب و خدمت‌رسانی به مردم به کار می‌رود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد:  ما مسئولین و خادمان مردم باید همچنان که در عمل، برای رفع مشکلات و بهبود شرایط زندگی مردم تلاش می‌کنیم، در برابر تمامی حواشی و افترائاتی که ایجاد می کند با تکیه بر اصول اخلاقی و اسلامی ایستادگی کنیم. باید از زمان و فرصت‌های خدمت خود برای پردازش به مشکلات واقعی مردم استفاده کنیم و هرگز اجازه ندهیم که درگیر حواشی و پرگویی‌های بی‌ثمر شویم. وی ادامه داد: در این مسیر، ما نیازمند همدلی و همکاری بیشتر با یکدیگر، و پیروی از ولی امر مسلمین هستیم؛ ایشان همواره بر اهمیت وحدت و همدلی در خدمت به مردم تأکید داشته‌اند و از همه مسئولان خواسته‌اند که در جهت تحقق عدالت و خدمت به محرومان، یکپارچه و متحد عمل کنند. با بهره گیری از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب صدای هم‌دلی و اتحاد را به گوش همگان برسانیم نه خلاف آن را…

حسینی اضافه کرد: دقت کنیم چه کسانی آب به آسیاب دشمن می ریزند و با کوبیدن به طبل تفرقه و حاشیه سازی فرصت خدمت را از دست میدهند.

در شرایط کنونی هجمه دشمنان به اسلام و وضعیت غزه و لبنان و سوریه و نیاز مبرم به تقویت اعتماد عمومی، پیشنهاد می‌دهم در مدت باقی‌مانده از عمر دوره ششم شورای شهر، کمیته‌ای با عنوان “امیدآفرینی و انعکاس عملکردهای مثبت” تشکیل گردد. این کمیته می‌تواند ذیل کمیسیون فرهنگی با حضور تمامی علاقه‌مندان و فعالان در این حوزه، اقدامات خود را ساماندهی نماید؛ هدف از تشکیل این کمیته، نهادینه‌سازی یک فضای مثبت و امیدبخش در میان مردم مهربان شهر شیراز باشد.

وی همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این کمیته باید دوری از هرگونه ادعای غیرواقعی و بی‌اساس باشد و ضروری است که فعالیت‌های شورا و شهرداری در راستای ارتقاء زندگی مردم، به‌ویژه در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، با شفافیت و صداقت به مردم اطلاع‌رسانی شود؛ چرا که امام علی (ع) نیز فرمودند: “اعتماد مردم به مسئولان در گرو صداقت و راستگویی آنان است” و بنابراین، این کمیته باید به دور از جنجال‌ها و هیاهوهای سیاسی، تنها بر عملکردهای مثبت و دستاوردهای ملموس و قابل مشاهده در سطح شهر شیراز متمرکز باشد.

سیده مریم حسینی عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود استفاده کرده و گام‌های استوار و پایداری برای مقابله با ناامید کنندگان مردم برداریم در راستای جهاد امید آفرینی باید بذر امید و شجاعت را در دل‌های مردم شهر بکاریم و شقایق‌های نویدبخش فردایی بهتر را در این دیار پرورش دهیم. چرا که دستمان پر است از عملکرد گسترده ، در نهایت این کمیته باید محلی باشد برای اتحاد و هم‌افزایی نیروهای مؤمن و دلسوز، که هدفشان بهبود وضعیت مردم و ایجاد فضایی امیدبخش برای نسل‌های آینده است.

به گفته وی شهدا نه تنها رشادت‌هایشان در میدان‌های جنگ برجسته است ، بلکه ویژگی‌هایی چون صداقت، ایستادگی در برابر ظلم و ولایتمداری واقعی الگو هستند و هرگز جامعه را برای جایگاه خود در آینده فدا نکردند ما نیز باید به عنوان مسئولین شهری، در قبال همشهریان ، کاری بزرگ‌تر از سخنرانی و جلب توجه های هیجانی انجام دهیم و باید در عمل نشان دهیم که پیرو خط شهدای عزیز هستیم و تمام تلاش خود را برای آبادانی و پیشرفت شهر، در راستای خدمت به مردم، به‌کار ‌بندیم. مبادا عکس شهدا را بالا ببریم و عکس شهدا عمل کنیم .

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=35344
   

نوشته های مشابه

01تیر
پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم
مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف برق و اجرای پویش «همدلی برای روشنایی ایران»:

پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم

31خرداد
فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است
 در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در در اتاق اصناف مرکز استان فارس عنوان شد:

فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها