• امروز : سه شنبه - ۲ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Tuesday - 23 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

18
شهردار صدرا خبر داد

رشد بیش از ۴۰ درصدی عرصه فضای سبز شهر صدرا در ۱/۵ سال گذشته

  • کد خبر : 37083
  • 30 فروردین 1404 - 10:41
رشد بیش از ۴۰ درصدی عرصه فضای سبز شهر صدرا در ۱/۵ سال گذشته
شهردار صدرا با تأکید بر توسعه فضای سبز شهری به عنوان یک شاخص مهم در رفاه عمومی از رشد بیش از ۴۰ درصدی عرصه فضای سبز شهر صدرا در یکسال و نیم گذشته خبر داد.

به گزارش طلوع سیاست، مجتبی پارسایی، شهردار صدرا با تأکید بر توسعه فضای سبز شهری به عنوان یک شاخص مهم در رفاه عمومی از رشد بیش از ۴۰ درصدی عرصه فضای سبز شهر صدرا در یکسال و نیم گذشته خبر داد.

مریم شمالیان/

وی افزود: در ۱۷ ماه گذشته برنامه ریزی مناسبی با هدف افزایش میزان دسترسی شهروندان به طبیعت و فضای سبز صورت گرفت و بر اساس آن حدود ۱۵ هکتار بوستان به مرحله بهره برداری رسیده و به شهروندان فهیم و گرامی تقدیم گردید و حدود ۲۱ هکتار دیگر در مراحل پایانی تکمیل و بهره برداری می باشد و با افتتاح بوستان های جدید ۳۶۰هزار مترمربع به فضای سبز اضافه خواهد شد.

پارسایی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در صدرا که پیش از این به ازای هر نفر ۴.۳ مترمربع بوده که در طی یکسال و نیم گذشته و با بهره برداری از پارکهای در دست ساخت در مجموع سرانه فضای سبز شهر صدرا به ازای هر نفر به ۶.۱ مترمربع خواهد رسید .

وی به افزایش میزان کاشت درخت و گل و گیاه در صدرا اشاره کرد و افزود در طی این مدت بیش از ۴هزار و ۳۰۰ اصله درخت توسط شهرداری غرس و بیش از ۱۰ هزار نهال نیز به رایگان میان شهروندان توزیع شد. همچنین تقریبا ۳۲ هزار گلدان گیاه پوششی و دائمی در بوستان ها، میادین و باغچه های صدرا کاشته شده است.

پارسایی کاشت گل های فصلی را از دیگر اقدامات در جهت بالا بردن کیفیت فضای سبز و دسترسی و استفاده شهروندان از فضای باطراوت و افزایش نشاط شهروندی عنوان کرد و گفت: در ۱۷ ماهه اخیر ۱۰ هزار و ۳۵۰ گلدان گلهای فصلی بهاره در سطح شهر صدرا بویژه در بلوارها، بوستان خانواده، اکو پارک و محوطه مقبره شهدای گمنام کاشته شده است و این موضوع همچنان در دستور کار بوده و به ویژه در امتداد فصل بهار و تابستان ادامه خواهد یافت.

شهردار صدرا خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ ایم در این مدت بیش از ۸ هزار مترمربع پوشش گیاهی چمن جدید در صدرا ایجاد کنیم و هزار متر مربع چمن در اکو پارک نیز ترمیم و احیا شد.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت آب و بهره وری بهتر، افزود: با هدف کاهش چالش آبیاری فضای سبز تا کنون ۴ منبع آب ۶ و ۱۲ هزار لیتری در پارک‌های شهیدان ده بزرگی و شهید صیاد شیرازی ، پارک ارتش و پارک خیابان عاشورا نصب شده است و تعداد ۱۶ مخزن دیگر نیز در مرحله جانمایی جهت نصب می باشد.

پارسایی تاکید کرد: آب و هوای طبیعی صدرا مستعد رشد فضای سبز است و کاشت درختان و سایر پوشش های گیاهی متناسب با اقلیم این شهر صورت می گیرد، همچنین بررسی و تحقیق جهت استفاده از گونه گیاهانی که با اقلیم فعلی مطابقت داشته باشد نیز ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=37083
   

نوشته های مشابه

01تیر
پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم
مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف برق و اجرای پویش «همدلی برای روشنایی ایران»:

پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم

31خرداد
فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است
 در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در در اتاق اصناف مرکز استان فارس عنوان شد:

فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها