• امروز : شنبه - ۶ دی - ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 27 December - 2025

اخبار ویژه

برپایی ۷۷ یادواره شهدا با محوریت اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز با تاکید بر مسجد و محله محوری دیدار رئیس جمهور با خانواده شهید مسیحی آمریکایی‌ها پیام دادند لطفا از ساعت ۴ صبح حمله را متوقف کنید «بمب اتمی کوچک»؛ توصیف صهیونیست‌ها از موشک‌های ایران دمشق از هلاکت سرکرده ارشد داعش خبر داد ماجرای جوان ایرانی که محبور شد برای روس‌ها بجنگد! عراقچی وعده داد؛ حل موانع مالی قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران در جلسه با بانک مرکزی انسجام ملی مهم‌ترین رکن در شرایط فعلی کشور است مجلس برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده تلاش می‌کند نفت، بلای توسعه ایران است وتوی خاموش روسیه و چین علیه بازگشت تحریم‌های ایران نامه هشدار آمیز ۱۶۵ نماینده مجلس به سران قوا/ ریشه تورم ارز است آرزوی فروپاشی ایران از درون را به گور خواهند برد/ مردم ایران تسلیم زورگویی ها نمی شوند در جلسه سه شنبه با هر فریاد نمایندگان، دلار بالاتر رفت سوال از پزشکیان در مجلس کلید خورد

13
معاون پارلمانی رییس جمهوری

لایحه تصویب آیین‌نامه بین المللی شناورهای تندرو تقدیم مجلس شد

  • کد خبر : 3949
  • 14 مهر 1400 - 14:57
لایحه تصویب آیین‌نامه بین المللی شناورهای تندرو تقدیم مجلس شد
معاون پارلمانی رییس جمهوری از قدیم لایحه تصویب آیین‌نامه بین المللی شناورهای تندرو (۱۳۷۹) به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش طلوع سیاست، سید محمد حسینی در توضیح ضرورت تقدیم لایحه تصویب آیین‌نامه بین المللی شناورهای تندرو ۲۰۰۰، گفت: با عنایت به ضرورت افزایش ایمنی شناورهای خاص با سرعت بالا (تندرو) و کاهش خطرهای عملیاتی برای حفظ تعادل و جلوگیری از آسیب‌های سازه‌ای آنها و به منظور تعیین ضوابط طراحی و ساخت، تجهیزات مورد نیاز و شرایط عملیات و تعمیر و نگهداری شناورهایی که در سطح بین المللی فعالیت می‌کنند، این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی ادامه داد: آیین‌نامه مذکور ابتدا با هدف ایجاد قوانین و مقررات بین‌المللی برای کشتی‌های خاص با سرعت بالا در سال ۱۹۹۴ توسط سازمان بین المللی دریانوردی تصویب شده و از ۱۹۹۷ اجرایی شد و اجرای این آیین‌نامه برای شناورهای ساخته شده بعد از تاریخ اول جولای ۲۰۰۲، سطح ایمنی شناورهای خاص دارای سرعت بالا را افزایش داده و ریسک عملیاتی برای حفظ تعادل و آسیب‌های سازه‌ای آنها را تا حد قابل قبولی کاهش داد.

حسینی تاکید کرد: هدف اصلی این آیین‌نامه، تامین ایمنی در سطحی برابر با کشتی‌های معمولی است که به موجب کنوانسیون بین المللی نجات جان اشخاص در دریا ۱۹۷۴ (۱۳۵۳) (سولاس ۱۹۷۴) و کنوانسیون بین المللی خط شاهین ۱۹۶۶ (۱۳۴۵) از طریق اعمال استانداردهای ساختاری و تجهیزاتی با کنترل‌های عملیاتی دقیق مقرر شده است.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=3949
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها