• امروز : سه شنبه - ۲ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Tuesday - 23 June - 2026

اخبار ویژه

قالیباف: بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است واکنش مهاجرانی به تخریب و تهدید رئیس‌جمهور لهستان بالاترین نشان افتخارش را از زلنسکی پس گرفت! جنگ اسرائیل و حزب الله شدت گرفت / تلاش برای عملیات ترور در ادلب/ بمباران فسفری رژیم صهیونیستی/ هشدار صنعا به تل آویو دست به ماشه آماده حراست از امنیت ملی درصورت بدعهدی دشمن هستیم   آینده روابط ایران با همسایگان به کیفیت تفاهم تهران-واشینگتن گره خورده است مبلغ اجاره بها را چه کسی تعیین می کند؟ ویدیو| ورود کریستیانو رونالدو به استادیوم بسیج ۷ هزار نیروی هلال‌احمر برای پوشش مراسم تشییع رهبر شهید انقلاب اسلامی انتصاب هاشم انصاری جابری به عنوان دبیر حزب خدمت استان فارس اجرای قراردادهایی به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سطح استان/ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی برای شهرداری‌های استان فارس اجرای برنامه های متنوع با هدف جلب مشارکت فعال شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست پاکبانان از ارکان مهم حفظ سلامت، امنیت و آرامش شهروندان در شیراز به شمار می‌روند

12
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس درنشست جمع‌آوری و بهره‌برداری از پسماندهای خشک قابل بازیافت:

نگاه اتاق اصناف مرکز استان فارس در حوزه پسماند، حفظ سلامت شهروندان است

  • کد خبر : 40347
  • 13 آبان 1404 - 11:22
نگاه اتاق اصناف مرکز استان فارس در حوزه پسماند، حفظ سلامت شهروندان است
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس تصریح کرد: نگاه اتاق اصناف مرکز استان فارس در حوزه پسماند، حفظ سلامت شهروندان است و نه درآمدزایی.

به گزارش طلوع سیاست، نشست جمع‌آوری و بهره‌برداری از پسماندهای خشک قابل بازیافت با حضور جمعی از مسئولان شهری، اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در محل اتاق اصناف مرکز استان فارس برگزار شد.

در این نشست، مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، حجت جوانمردی رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، محمدصادق مروجی و پیمان عماد اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف، محمد عزیزی معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، سجاد خلیلی رئیس و شهریاری معاون سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز، علی رهایی مدیر مؤسسه آموزش و پژوهش اصناف و بازرگانان اتاق اصناف مرکز استان فارس و جمعی از پیمانکاران حوزه بازیافت حضور داشتند.

همکاری مشترک برای اجرای طرح بهروب

در ابتدای جلسه، مسعود زارعی ضمن تأکید بر همکاری مشترک اتاق اصناف مرکز استان فارس با شورای اسلامی و شهرداری شیراز در اجرای طرح بهروب گفت: تفکیک زباله از مبدأ، ارتقای آموزش‌های شهروندی و بهبود بهداشت شهری از اهداف اصلی این طرح است و با اجرای صحیح آن می‌توان شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از جمع‌آوری غیراصولی پسماند در شیراز بود.

وی ضمن قدردانی از همکاری اتاق اصناف مرکز استان فارس در پیشبرد طرح‌های شهری، بر تشکیل کارگروه‌های ویژه در مناطق شهرداری و استفاده از ظرفیت مناطق برای اجرای مؤثرتر طرح بهروب تأکید کرد.

اولویت سلامت شهروندان بر منافع اقتصادی

در ادامه، حجت جوانمردی رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، با قدردانی از حضور مدعوین اظهار داشت: اتاق اصناف مرکز استان همواره در تعامل و همدلی با شهرداری شیراز گام برداشته و نمونه بارز آن انتقال کسبه دروازه کازرون به بازار بزرگ پروتئین شیراز است و در اجرای طرح بهروب نیز اولویت ما سلامت شهر و شهروندان است، نه درآمدزایی.

جوانمردی بر ضرورت همکاری فعال سازمان مدیریت پسماند و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با اتاق اصناف و اتحادیه بازیافت شهرستان شیراز تأکید کرد و گفت: نگاه ما همکاری و مساعدت با شهرداری برای ارتقای سلامت شهری است.

اتاق اصناف مرکز استان فارس

 

بهره‌برداری از سایت ساماندهی ضایعات‌فروشان

در بخش دیگری از جلسه، سجاد خلیلی رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با اشاره به سایت ۲۸ هکتاری ساماندهی ضایعات‌فروشان گفت:
این سایت با هدف ارتقای سلامت شهری در حال تکمیل است و ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. در این مسیر خواستار تعامل و همکاری بیشتر با اتاق اصناف مرکز استان هستیم.
وی تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت عمومی شهروندان، فعالیت انبارهای بازیافت در محدوده شهری مجاز نخواهد بود.

تأکید بر آموزش و فرهنگ‌سازی

همچنین محمد عزیزی، معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، ضمن تأکید بر اهمیت آموزش‌های شهروندی اظهار کرد:
این سازمان آماده همکاری در زمینه بررسی و حل مشکلات پیمانکاران حوزه پسماند است و تلاش دارد برآوردهای کارشناسی منصفانه‌ای در این حوزه ارائه دهد.

محمدصادق مروجی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس نیز در سخنانی، فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدأ را امری ضروری دانست و طرح بهروب را طرحی ارزشمند برای فرآوری پسماند و احیای طلای سیاه عنوان کرد.

در ادامه، علی رهایی مدیر مؤسسه آموزش و پژوهش اصناف و بازرگانان اتاق اصناف مرکز استان فارس، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه بازیافت و مشارکت فعال پیمانکاران و فعالان این حوزه، می‌توان در اجرای طرح بهروب به جایگاه برتر کشوری دست یافت.

در پایان، علی‌حسین جوانمردی به نمایندگی از اتحادیه صنف آسیاب‌داران و بازیافت مواد شهرستان شیراز، نکاتی درخصوص نحوه جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت در مناطق مختلف شیراز مطرح کرد. همچنین پیمانکاران حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

در خاتمه این نشست، از شهروندانی که بیشترین درخواست را در اپلیکیشن بهروب ثبت کرده بودند، با اهدای جوایزی تقدیر شد.

 

طرح بهروب در شیراز

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=40347
   

نوشته های مشابه

01تیر
پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم
مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در نشست خبری هفته صرفه جویی در مصرف برق و اجرای پویش «همدلی برای روشنایی ایران»:

پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی»  نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد/ایران را با هم روشن نگه داریم

31خرداد
فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است
 در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در در اتاق اصناف مرکز استان فارس عنوان شد:

فارس رتبه دوم کشور در حوزه نرخ‌نامه‌های صنفی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها