• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

7
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

بنیاد شهید را از سازمانی خدماتی به راهبردی تبدیل می‌کنیم

  • کد خبر : 5037
  • 20 مهر 1400 - 18:56
بنیاد شهید را از سازمانی خدماتی به راهبردی تبدیل می‌کنیم
بنیاد شهید و امور ایثارگران باید خانه اول و اصلی جامعه ایثارگری و جایی باشد که حرف‌های آنان شنیده و حل و فصل می‌شود.

[ad_۱]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز(سه شنبه) در یکصد و هشتاد و هشتمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران در سالن اجتماعات شهید رسول‌زاده، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید خانه اول و اصلی جامعه ایثارگری و جایی باشد که حرف‌های آنان شنیده و حل و فصل می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مشاوران امور ایثارگران وزرا در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف را نمایندگان بنیاد خواند و افزود: شما عزیزان پرچم‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار در سازمان‌های مختلف و الگو و نماد جامعه معزز ایثارگری هستید و باید از منظر رفتار و زندگی شبیه به عموم ایثارگران باشید.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سازمان مقدس است، اضافه کرد: شاید خیلی از رفتارهای عادی که در جامعه و سایر سازمان‌ها انجام می‌شود، در بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به نقش فداکارانه، ایثارگرانه، دلسوزانه و سرآمد ایثارگران مناسب نباشد؛ بنابراین یکی از وظایف بنیاد این است که برای تمام ایثارگران دستگاه‌های مختلف برنامه‌های آموزشی، اعتقادی و اخلاقی داشته باشد و این کار را پیگیری کند.

قاضی‌زاده هاشمی به چند وظیفه مهم نهاد سازمان ایثارگران در دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف شما معاضدت از ایثارگران دستگاه‌ خود، یعنی رعایت حقوق ایثارگران در آن دستگاه و در وهله دوم رعایت حقوق سایر ایثارگران ارباب رجوع در دستگاه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود حوزه فرهنگ را از موضوعات مهم بین بنیاد و سایر دستگاه‌ها خواند و گفت: هر سازمانی باید یک برنامه ترویجی و تربیتی برای کارکنان خود در نظر بگیرد که اگر همه سازمان‌ها در این امر موفق باشند، به معنای وسعت و توسعه فرهنگی در همه کشور است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ عزت نفس جامعه ایثارگران و نگاه الگویی به ایشان، عنوان کرد: در حوزه فرهنگ، مشاوران حوزه ایثار و شهادت بسیار مؤثر هستند. ما در هر سازمانی یک شخصیت برجسته ایثار و شهادت داریم که باید به‌عنوان الگوی آن سازمان به جامعه معرفی شوند. یعنی نماد هر سازمان باید یک یا چند شخصیت برجسته شهید و ایثارگر آن سازمان باشد، به‌طوری که دیگران، سازمان را به نام او بشناسند. مشارکت در ساخت فیلم و سریال یا برگزاری برنامه‌ها و مسابقات بر محور این شخصیت‌ها می‌تواند در این مسیر کمک کند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال حاضر یک سازمان خدماتی است، ما در دوران جدید مدیریتی قصد داریم آن را از سازمان خدماتی به یک سازمان معاضدتی و در مرحله بعد به یک سازمان راهبردی تبدیل کنیم. بنابراین باید حوزه خدمات را مردمی کنیم که لازمه آن ایجاد تشکل‌های مردمی تخصصی از بدنه جامعه ایثارگری و واگذاری خدمات به خود ایثارگران است.

معاون رئیس‌جمهوری ضمن تأکید بر تعیین اهداف و محدودیت‌های دبیرخانه شورای مشاوران وزرا برای دوره پیش رو، عنوان کرد: پیشنهاد من این است که علاوه بر ادارات و سازمان‌ها، نمایندگانی از مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که جزو جامعه ایثارگری هستند هم به این شورا اضافه شوند، تا در جریان بحث‌های حقوقی و سیاست‌گذاری این شورا باشند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: دبیرخانه شورای مشاوران وزرا باید یک جدول اعتبار سنجی داشته باشد و سالانه دستگاه‌ها را از منظر حفظ کرامت و منزلت ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارزیابی کند تا سازمان‌های دوست‌دار ایثار و شهادت مشخص و معرفی شوند و دیگر سازمان‌ها تقویت شوند.

وی درباره نحوه ملاقات مسئولان دستگاه‌ها با جامعه ایثارگری عنوان کرد: هر ماه دو یا سه دیدار با جامعه ایثارگری صورت می‌گیرد که باید توجه شود این دیدارها تکراری نباشد و بهتر است دیدارهایی که توسط رؤسای سازمان‌ها و ادارات با خانواده ایثارگران انجام می‌شود با هماهنگی روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت بگیرد تا هم موازی کاری نشود و هم عدالت رعایت شود.

آئین‌نامه تشکیل شورای مشاوران وزرا و مسئولان فرهنگی در امور ایثارگران در سال ۱۳۸۲ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ارائه نظرات مشورتی جهت هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات به ایثارگران و اعلام نظر در مورد سیاست‌های مرتبط با ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5037
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها