• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

5
سیدعلیرضا ادیانی

کارکنان نیروی انتظامی برخورد حکیمانه با مردم را در خود نهادینه کنند

  • کد خبر : 6376
  • 29 مهر 1400 - 12:57
کارکنان نیروی انتظامی برخورد حکیمانه با مردم را در خود نهادینه کنند
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا ادیانی گفت: آیت الله مصباح یزدی(ره) می‌فرمایند که از احوالات علامه طباطبایی(ره) بوده است که ایشان در اتاقی که کتب احادیث معصومین(ع) بود پایشان را دراز نمی کردند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا ادیانی در جلسه معرفتی بصیرتی مسئولین  ستاد سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه در اعیاد ولادت پیامبر(ص) و  امام صادق(ع)، خوب است انسان روایات گهربار ایشان را بخواند و مرور کند؛ اظهار کرد:  آیت الله مصباح یزدی(ره) می‌فرمایند که از احوالات علامه طباطبایی(ره) بوده است که ایشان در اتاقی که کتب احادیث معصومین(ع) بود پایشان را دراز نمی کردند.

وی افزود :‌ ” آیت الله مظاهری می‌فرمایند که علامه طباطبایی خودکاری که با آن احادیث معصومین(ع) را می نوشتند آن خودکار را زمین نمی‌گذاشتند.” چه خوب است جلساتی تشکیل شود و در آن جلسات روایات معصومین(ع) خوانده شود که اینها قلب و روح انسان را زنده می کند. علم خوب است، فقه خوب است اما بهتر از همه آنها، اخلاق است حضرت امام خمینی(ره) می فرماید: “علم توحید هم بدون اخلاق آن اثر  لازم را ندارد.” پیامبر(ص) در یک روایتی می فرمایند: “الا اخبرکم بأشبهکم بی! آیا شما را آگاه نکنم که کدام یک از شما به من شبیه تر هستید؟”

حجت الاسلام ادیانی خاطر نشان کرد:‌ اصحاب گفتند:” بله بفرمایید یا رسول الله(ص)! “حضرت فرمودند: اولین شما از لحاظ شباهت به من ۱- اَحسَنُکم خُلقاً ، خوش اخلاق‌ترین شماست. اگر می‌خواهید شبیه به من پیامبر(ص) باشید، خوش اخلاق باشید. اسلام دین حسن خلق است. محبت زبانی را فراموش نکنید. با زبان نسبت به هم اظهار محبت کنید. گاهی اوقات از طریق تلفن به هم زنگ بزنید و از هم دلجویی کنید و از حال و احوال هم با خبر شوید.

۲- اعظَمَکم حِلماً : دومی حلم و بردباری و قدرت تحمل است. یعنی زود از کوره در نرویم و ظرفیت خودمان را بالا ببریم. ممکن است دیگران حرفی بزنند و مطابق میل ما نباشد؛ اما باید قدرت تحمل خودمان را بالا ببریم و تحمّل کنیم.
۳- و اَبَرُّکُم بِقرابَتِهِ؛ و نیکوکاترین شما نسبت به خویشاوندان، نه اینکه نسبت به خویشاوندان نیکوکار باشد؛ بلکه نیکوکارتر باشد.خصوصا شما مسئولین و روسا که با سلسه مراتب منصوب آقا هستید. از شما مسئوولین و فرماندهان انتظار بیشتر است. چون شما در نظام ولائی مشغول خدمت هستید و سرباز نظام اسلامی هستید.

۴- اشَدَّ کَم بِنفسِهِ انصافاً با انصاف‌تر از دیگران باشید؛ انصاف یعنی خودمان را جای دیگری قرار دهیم باید کلام معصوم(ع) را خواند و مأنوس بود و تلاش کرد که در همه ابعاد، زندگی خودمان را به سیره و اخلاق معصومین(ع) شبیه و نزدیک کنیم.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=6376
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها