• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

3

سرعت پیری جمعیت در کشور بسیار بالاست

  • کد خبر : 8864
  • 06 آبان 1400 - 11:38
سرعت پیری جمعیت در کشور بسیار بالاست

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، زهرا موحدی نیا پژوهشگر حوزه‌ جمعیت، در میزگرد اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در رابطه با تفاوت بحران جمعیت در ایران با سایرکشور ها، گفت: سرعت پیری جمعیت در ایران بسیار بالاست. اگر فکری برای این موضوع نشود؛ اثرات پیری جمعیت تا چند […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، زهرا موحدی نیا پژوهشگر حوزه‌ جمعیت، در میزگرد اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در رابطه با تفاوت بحران جمعیت در ایران با سایرکشور ها، گفت: سرعت پیری جمعیت در ایران بسیار بالاست. اگر فکری برای این موضوع نشود؛ اثرات پیری جمعیت تا چند سال آینده در جامعه نمایان خواهد‌شد.

وی افزود: از آنجایی که کشور ما قبل از رسیدن به شکوفایی اقتصادی، درحال پیر شدن‌است؛ ما زیرساخت‌های لازم برای پیری، مانند صندوق‌های بازنشستگی و خدمات بهداشتی درمانی را نداریم. از این رو اگر چاره‌ای برای این بحران نیاندیشیم دچار فاجعه‌های انسانی خواهیم شد.

موحدی‌نیا با اشاره به آرمان‌های انقلاب، گفت: آرمان‌های کشور ما بسیار والاتر از سایر کشورها است. کشورهایی که اکنون دچار بحران جمعیت هستند آرمانهای ما را ندارند؛ اما ما باید دارای جمعیت جوان و پویا باشیم.

موحدی نیا گفت: کشور ما به دلایل قومی، فرهنگی و نبود زیرساخت‌های لازم، برای ورود جمعیت، قادر به وارد کردن جمعیت نیست. درحالی‌که سایرکشورهای توسعه یافته قادر به ورود جمعیت هستند.

وی با اشاره به اهمیت جمعیت از نظر اجتماعی گفت: امروز بحران جمعیت یک بحران کاملا جدی است و متأسفانه ازسوی مسئولین ذی‌ربط توجهی به این مسئله نمی‌شود.  هم‌چنین باید در نظر داشت که جمعیت کشور برای قدرت اقتصادی، نظامی و امنیتی کشور بسیارمهم است.

انتهای پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8864
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.