• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

اخبار ویژه

دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند حکم کمیته انضباطی برای نکونام چه خواهد بود؟ بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جمع آوری شد  سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین مشخص شد پیام تسلیت همت فارس به رییس شورای هماهنگی شهرستان های این حزب در استان مدیرعامل منطقه آزاد قصرشیرین منصوب شد کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شد تحولات کانون وکلا از گذشته تاکنون از زبان دکتر پارسا حقوق امسال کارمندان و بازنشستگان ابلاغ شد + جزئیات دیگر برای تماشای بازی‌های بزرگ به استادیوم نروید! رییس‌جمهور: سازش با صهیونیست‌ها قمار روی اسب بازنده است/ ایران همچنان حامی مقاومت می‌ماند تصویب ۱۳ دستور کار حفاظتی محیط زیست در دولت سیزدهم سودآورترین بازار ایران را بشناسید + عکس دیدار نماینده منتخب شهرستان سپیدان و بیضا با رییس دیوان محاسبات کشور

4

مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در خراسان جنوبی کنترل می‌شوند

  • کد خبر : 9055
  • 06 آبان 1400 - 14:52
مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در خراسان جنوبی کنترل می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه اجرای مصوبات ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و بررسی اقدامات صورت گرفته، با اشاره به دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار افزود: مجرمان به سه بخش تقسیم می‌شوند که […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست</p>


به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه اجرای مصوبات ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و بررسی اقدامات صورت گرفته، با اشاره به دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار افزود: مجرمان به سه بخش تقسیم می‌شوند که برای کنترل هرکدام راهکارهای قانونی خودش باید انجام شود و آن سه بخش شامل مجرمان سابقه‌دار، حرفه‌ای و خطرناک است.

وی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم با راهکار مناسب و قانونی مؤثر با مجرمان برخورد کنیم، لازم است مجرمان پس از شناسایی از حیث ارتکاب جرم در سامانه‌ای ثبت شوند و بانک اطلاعاتی دقیق و کاملی از آنان در دسترس باشد تا مقدور باشد کنترل‌های لازم صورت گیرد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: زمانی که مجرم از زندان آزاد شود نیز باید تحت کنترل و نظارت در جامعه باشد چرا که کنترل این افراد در جامعه بعد از آزادی آنان باعث امنیت بیشتر در جامعه می‌شود.

وی افزود: مجرمان سابقه‌دار دارای جرائم مختلف از قبیل قتل عمد، سرقت مسلحانه، نزاع‌های بزرگ و دسته‌جمعی هستند و جرائم و تخلفات متعددی در سوابق‌شان دارند که باید تحت کنترل و نظارت باشند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: مجرم سابقه‌دار یک فقره جرم به بالا، مجرم حرفه‌ای سه فقره جرم و مجرم خطرناک دارای سوابق روحی و اخلاقی هستند که برای کنترل هر کدام از این افراد باید برنامه‌ریزی درست و دقیقی صورت گیرد تا هم امنیت جامعه فراهم و هم شخص مجرم متنبه شود و بداند که تحت نظارت و کنترل است.

وی از مسوولان حاضر در جلسه خواست با تعامل و همکاری مستمر به ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق از مشخصات مجرمان اعم از مشخصات سجلی دقیق، اسامی مستعار و سوابق جرائمی که مرتکب شده‌اند و نیز اقدامات قانونی و قضایی که صورت گرفته است، اقدام کنند تا به سوابق مجرمان در آن بانک یا سامانه توسط مراجع ذیربط دسترسی راحت و سریع باشد.

رییس دستگاه قضا خراسان جنوبی گفت: لازم است برای کسب اطلاع از وضعیت مجرمان خطرناک و حرفه‌ای از گزارش‌های موثق مردمی نیز استفاده شود و پس از ارزیابی آنها در سامانه‌های الکترونیکی به ثبت برسد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جلسات کارگروه این است افرادی که در جامعه مرتکب جرائم سازمان‌یافته یا جرائم خطرناک می‌شوند، شناسایی شوند و مورد نظارت و پایش قرار گیرند بنابراین این افراد حتی بعد از اینکه از زندان آزاد شوند و در جامعه قرار می‌گیرند نیاز به نظارت و کنترل دارند که در این جلسات و کارگروه‌ها این افراد را مورد شناسایی قرار می‌دهیم و در سامانه‌ای که در قوه قضاییه وجود دارد اسامی آنها ثبت می‌شود و در اختیار دستگاه‌های قضایی و ضابطین قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: برای اینکه مجرمان کنترل شوند و در آینده مرتکب جرم جدید نشوند، نیازمند یکسری اقدامات محدودکننده است که در این کارگروه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد و امیدواریم با کنترل کردن این افراد طبق دستورالعمل شرح وظایف بتوانیم زمینه ایجاد امنیت بیشتر را برای شهروندان در سطح استان فراهم کنیم.

وی افزود: ممکن است افرادی مرتکب جرم نشده باشند اما استعداد ارتکاب جرم را دارند و مستعد این هستند که در آینده مرتکب جرم شوند لذا قرار شد این افراد هم شناسایی و در سامانه ثبت شوند که در صورت نیاز احضار و توجیهات لازم به آنها ارائه شود و پیشگیری صورت گیرد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون در استان خراسان جنوبی حدود ۲۰۰ نفر از این افراد در سامانه ثبت شده‌اند و با اطلاعاتی که از زندان گرفتیم و اطلاعاتی که از قوه قضاییه بوده یا ضابطین داشتند افرادی بودند که احساس شده نیاز به کنترل و نظارت دارند.

وی گفت: این کار ادامه دارد و امیدواریم به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که کنترل و نظارت بر آن افراد و مجرمان حرفه‌ای یا سابقه‌دار در استان انجام شود و نگرانی مردم در زمینه سرقت‌ها و هم موارد امنیتی که در استان ممکن است رخ دهد را برطرف کنیم.

اولین نشست کارگروه کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به ریاست رییس کل دادگستری خراسان جنوبی و با حضور دادستان مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان و نمایندگان دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برگزار و در پایان مقرر شد این کارگروه به‌صورت مستمر و با جدیت در مرکز استان همچنین در تمامی شهرستان‌ها تشکیل و جلسات آن برگزار شود.

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=9055
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها