• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

5
نماینده سروستان در مجلس

آبان ۹۸ | بی‌اعتقادی دولت مدعی مردم‌سالاری به مردم عامل حوادث بنزینی شد

  • کد خبر : 17232
  • 24 آبان 1400 - 13:30
آبان ۹۸ | بی‌اعتقادی دولت مدعی مردم‌سالاری به مردم عامل حوادث بنزینی شد
طلوع سیاست / عبدالعلی رحیمی مظفری گفت: دولت قبل در ماجرای اصلاح قیمت سوخت، به خاطر ترس از شلوغی جایگاه‌های سوخت و صف کشیدن مردم، بدون اطلاع‌رسانی قبلی و حتی با مصاحبه‌های خلاف واقع، اقدام به اصلاح قیمت سوخت و اجرای ناگهانی آن کرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به غائله بنزینی آبان ۹۸ و ریشه‌ها و عوامل آن، اظهار داشت: دولت قبل در ماجرای اصلاح قیمت سوخت، به خاطر ترس از شلوغی جایگاه‌های سوخت و صف کشیدن مردم، بدون اطلاع‌رسانی قبلی و حتی با مصاحبه‌های خلاف واقع و ابراز بی‌اطلاعی و بدون هماهنگی با مجلس، اقدام به اصلاح قیمت سوخت و اجرای ناگهانی آن کرد.

وی افزود: این در حالی بود که نمایندگان مجلس می‌توانستند از طریق ارتباط با موکلان خود، افکار عمومی را نسبت به ضرورت این طرح قانع کنند و حتی صدا و سیما هم می‌توانست در صورت اطلاع از طرح، به میدان بیاید و همزمان به اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی بپردازد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در شرایطی که پس از شلوغی‌های اجرای این طرح، کمک‌های معیشتی برای جبران آثار تورمی آن در نظر گرفته شد، هم مجلس و هم رسانه‌ها در صورت اطلاع از این ماجرا می‌توانستند از قبل در خصوص طرح‌های کمک معیشتی جبرانی این ماجرا با مردم صحبت کنند و آنها را آرام کنند.

رحیمی مظفری تصریح کرد: بی‌تدبیری دولت تدبیر و امید باعث این ماجرا شد و لذا ما معتقدیم مسئولان وقت و مسببان این بحران که باعث ضربه به کشور شدند، باید محاکمه شوند.

وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی قبلی می‌توانست هزینه اجرای این طرح را به صفر برساند، چون مردم ما بی‌منطق نیستند و هرجا اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی انجام شود، همراهی می‌کنند.

* مدعی بودند از پشت شیشه ماشین نظرسنجی می‌کنند،‌ اما زبان مردم را نمی‌فهمیدند

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی در مورد علت این نوع رفتار مدیریتی دولت قبل در ماجرای بنزین اظهار داشت: عدم اعتقاد به مردم با وجود استفاده از شعارهایی همچون مردم‌سالاری، باعث بروز این حادثه شد؛ در واقع عدم ارتباط با بافت جامعه و نبودن در میان مردم، زمینه را برای چنین تصمیمات خطرناکی فراهم می‌کند، چراکه وقتی مسئولان بین مردم نیستند، نمی‌دانند دقیقا دغدغه ذهنی مردم چیست.

رحیمی مظفری ادامه داد: آنها زبان مردم را نمی‌فهمیدند، در حالی که مدعی بودند از پشت شیشه ماشین و با نگاه به چهره‌های مردم نظرسنجی می‌کنند.

وی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های نوع مواجهه دولت قبل با مردم در موضوع بنزین گفت: مهم‌ترین درس این ماجرای تلخ این است که با مردم صادق باشیم و شفاف عمل کنیم، مشکلات را صادقانه به مردم بگوییم و توجیه‌شان کنیم تا همراهی کنند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس افزود: نکته اصلی در ماجرای اصلاح قیمت بنزین در سال ۹۸ این بود که باید به مردم گفته می‌شد که اتفاقا افراد غنی و دارا بیشترین بهره را از قیمت پایین سوخت می‌برند و اصلاح قیمت به نفع قشر ضعیف جامعه است، اما عدم اقناع افکار عمومی و بی‌مسئولیتی دولت قبل در اجرای طرح، باعث شد تا اقشار ضعیف بیشتر به کف خیابان بیایند و آسیب ببینند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=17232
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری طلوع سیاست
   

نوشته های مشابه

04فروردین
لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد
دبیر حزب همت در استان فارس تاکید کرد

لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد

29اسفند
پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا
دیدار نماینده منتخب فسا در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر کشور

پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها