به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست
شهردار تهران همه معاونان را ملزم کرده که فرایندهای خدمات رسانی به مردم شناسایی و در گام دوم این خدمات بلافاصله هوشمند شود که با برنامه زمانبندی که در اسناد بالادستی پیشبینی شده، تهران به یک شهر هوشمند تبدیل شود.
به گزارش ایسنا، لطفالله فروزنده، معاون برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران بااعلام این خبر ، هوشمندسازی را سبب خدمت گرفتن آسانتر شهروندان، ایجاد شفافیت، افزایش سرعت ارایه خدمات و عمق و کیفیت خدمات ارایه شده شهرداری به شهروندان عنوان کرد و گفت: راهبرد و رویکرد اصلی شهرداری تهران هوشمندسازی است و مهمترین محور برنامههای شهردار جدید هم هوشمندی شهر است. به طوری که شهردار تهران الزام کرده که در خود شهرداری هوشمندسازی را پیاده و براساس آن خدمترسانی به شهروندان شود.
وی ادامه داد: شهروندانی که کم و بیش با فضای مجازی آشنا هستند از «تهران من» استفاده میکنند. از طرف دیگر بسیاری از خدمات شهرداری غیرحضوری و الکترونیک شده است و تا جایی که میتوان باید خدمات را به صورت الکترونیک ارایه و حضور فیزیکی را کم کرد چرا که این اقدام تاثیر زیادی روی ترافیک، صرفهجویی در وقت و خدمات شفاف میشود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد هوشمندسازی به طور جدی در شهرداری دنبال میشود، گفت: خوشبختانه شهردار تهران همه معاونان را ملزم کرده که در نخستین گام فرایندهای خدمات رسانی به مردم شناسایی و در گام دوم هم بلافاصله هوشمند شود که با برنامه زمانبندی که در اسناد بالادستی پیشبینی شده، تهران به یک شهر هوشمند تبدیل شود.
معاون برنامهریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، با اشاره به خدمترسانی هوشمند در شهرداری بیان کرد: تصمیمگیری در شهرداری و مدیریت شهر باید بر مبنای آمار باشد که خود، مبنای برنامهریزی است و حتما بخشهای مختلف منابع انسانی باید سرآمد این کار باشند و تعامل جدی با رصدخانه شهری تهران داشته باشند. سایر معاونتها هم از این امر مستثنا نیستند.
براساس گزارش شهر، فروزنده گفت: باید از این ظرفیت بالایی که ایجاد شده استفاده کنیم و هرجا نقص و اشکالی وجود داشته باشد که به سمت هوشمند کردن نرفتیم، دنبال کنیم. درواقع تحول را باید در شهرداری آغاز و شهرداری متحول را برای خدمترسانی به شهروندان آماده کرد.
انتهای پیام