• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

امسال ۲۵۰ هزار کنتور هوشمند نصب می‌شود

  • کد خبر : 8789
  • 05 آبان 1400 - 17:10
امسال ۲۵۰ هزار کنتور هوشمند نصب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر گفت: در برنامه امسال صنعت برق نصب ۲۵۰ هزار کنتور جدید هوشمند د قرار دارد که پس از تعیین مشخصات فنی از طریق اجرای پروژه‌های پایلوت، تا پایان ۱۴۰۰ نصب می‌شود. به گزارش ایسنا، هادی مدقق، با بیان اینکه تاکنون بیش […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر گفت: در برنامه امسال صنعت برق نصب ۲۵۰ هزار کنتور جدید هوشمند د قرار دارد که پس از تعیین مشخصات فنی از طریق اجرای پروژه‌های پایلوت، تا پایان ۱۴۰۰ نصب می‌شود.

به گزارش ایسنا، هادی مدقق، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار کنتور هوشمند در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، عمومی و اداری نصب شده و در مرحله بعد کل پروژه نصب کنتورهای هوشمند به تعداد ۳۰ میلیون دستگاه با سرعت بالا در کشور آغاز خواهد شد، اظهار کرد:  پیشرفت پروژه نصب کنتورهای هوشمند تاکنون در بخش مشترکان دیماندی ۹۲ درصد، عمومی و اداری ۳۶ درصد، بخش‌های کشاورزی و صنعتی به همراه نصب تابلوهای مکمل ۵۱ درصد و در بخش خانگی و تجاری ۵ درصد بوده است.

با اشاره به تصویب و ابلاغ سرفصل برنامه‌های کلان مدیریت بار با هدف ارتقای شاخص رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری بار شرکت‌های توزیع از سوی مدیرعامل توانیر، گفت: مصوبه در پنج بند تنظیم و ابلاغ شده است.

وی در خصوص پیشرفت محورهای این مصوبه گفت: کار برنامه‌ریزی درخصوص بند یک تقریبا انجام شده و سهمیه شرکت‌ها را به لحاظ تعداد کنتورهای هوشمند برای نصب در بخش‌های مختلف کشاورزی، تجاری، صنعتی، خانگی و اداری مشخص کردیم. همچنین خرید منطقه‌ای تجهیزات به شرکت‌های معین ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تعریف دو شاخص رویت پذیری و کنترل پذیری بار، از رصد هدف‌گذاری تعیین شده برای هر یک شرکت‌های توزیع در این خصوص خبر داد و افزود: مطابق هدف‌گذاری انجام شده، متوسط رویت پذیری شرکت‌های توزیع باید تا تابستان ۱۴۰۱ با نصب کنتورهای هوشمند از ۴۲ درصد فعلی به ۷۵ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به تعیین معاونت هماهنگی توزیع توانیر به عنوان مجری طرح، از پیشبرد فعالیت‌ها در شرکت‌های توزیع نیرو طبق برنامه ابلاغی و ساختار اجرایی مشخص شده خبر داد.

مدقق در خصوص بند سوم مصوبه پیرامون نحوه تامین مالی قراردادهای خرید کنتورهای هوشمند یادآور شد: در این ارتباط روش گشایش اسناد ریالی (LC ریالی) از سوی معاونت مالی پشتیبانی توانیر با بانک عامل هماهنگ شده و مناقصات آن نیز بر همین اساس در بورس کالا برگزار می‌شود.

وی همچنین از تعیین مجری برای بحث رویت پذیری پستهای توزیع خبر داد که طی برنامه ۲ ساله به اتمام می‌رسد و تاکنون نیز یکی از شرکت‌های پیشرو (توزیع برق شهرستان مشهد) رویت پذیری پستهای توزیع حیطه عملکرد خود را تکمیل کرده است.

مدقق موضوع بند پنجم را توسعه رویت پذیری به تمامی مشترکان از طریق کنتورهای ارزان قیمت (کنتورهای هوشمند ریلی) عنوان کرد که مشخصات فنی آن تهیه و ابلاغ شده و ۴ شرکت توزیع به عنوان پایلوت انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، سرفصل برنامه های کلان مدیریت بار با هدف ارتقای شاخص رویت پذیری و کنترل پذیری بار شرکت‌های توزیع از ۴۲ درصد به ۷۵ درصد به کمک کنتورهای هوشمند، ازسوی هیات مدیره شرکت توانیر تصویب و ابلاغ شده است بند نخست مصوبه هیات مدیره توانیر که در ۵ بند تنظیم شده، بخش توزیع توانیر را مکلف می‌سازد شاخص‌های رویت پذیری و کنترل پذیری بار و برنامه کلان صنعت برق در این ارتباط را نهایی و ابلاغ کند و شرکت‌های توزیع نیز باید برنامه اجرایی رویت پذیری و کنترل پذیری بار خود را با توجه به شرایط منطقه، نوع تعرفه و میزان بار قابل پایش، تنظیم و معاونت هماهنگی توزیع پس از بررسی و تایید برنامه‌ها، گزارش عملکرد ماهانه را برپایه نظارت مستمر، به هیات مدیره توانیر ارائه کند.

در بند سوم این مصوبه آمده: به منظور استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تحقق فعالیت‌های فوق، ازجمله در قالب قراردادهای PF (خرید، تجهیز و تامین مالی به وسیله سرمایه‌گذار)، دفتر تامین منابع مالی با هدایت معاونت مالی، پشتیبانی و امورمجامع توانیر، تضامین مورد نیاز سرمایه گذاران را پیش بینی و فرمت قراردادهای مرتبط را به شرکت‌های توزیع ابلاغ کند.

براساس بند چهارم، رویت پذیری و کنترل پذیری پست‌های توزیع به‌منظور دستیابی به هدف توسعه مدیریت از سطح فیدرهای فشار متوسط به سطح پست‌های توزیع، جهت مدیریت موثر بار به ویژه در شرایط کمبود تولید، مورد تاکید قرار گرفت همچنین تشخیص نصب کنتور فهام یا تجهیز هوشمند رویت پذیری و اولویت بندی پست‌ها برعهده معاونت هماهنگی توزیع توانیر است و خرید تجهیزات مورد نیاز به شرکت‌های معین خدمات مشرکان ابلاغ و منابع مالی لازم در قالب حواله ارزی یا دیگر روش‌های مطمئن تامین مالی به وسیله معاونت هماهنگی مالی و پشتیبانی و امورمجامع توانیر پیش بینی و به شرکت‌های معین ابلاغ می‌شود.

در بند پنجم این مصوبه مقرر شد: به‌منظور دستیابی به هدف پایش و مدیریت مشترکان آمپری، معاونت هماهنگی توزیع نیازهای کسب و کاری و مشخصات فنی لوازم اندازه گیری هوشمند را تهیه و معاونت مالی و پشتیبانی و امور مجامع نحوه تامین سریع این تجهیزات از تامین کنندگان و تولید کنندگان و سامانه‌های مورد نیاز برای پایش مصرف را با توجه به ظرفیت‌های قانونی و مقررات جاری تعیین و ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8789
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها