• امروز : جمعه - ۲۲ خرداد - ۱۴۰۵
  • برابر با : Friday - 12 June - 2026

اخبار ویژه

فراخوان پویش‌های «اگر کودک بودم…» و «صدای میدان» ویژه روز جهانی «مبارزه با کار کودک» پرداخت ۸۰درصدی زکات دام توسط عشایر فارس/ رشد چشمگیر مشارکت در سرچهان تولید مجموعه داستانک‌های ورزش همگانی برای نخستین بار در کشور/ گامی نوآورانه در مسیر ارتقای فرهنگ سلامت جامعه موفقیت اتاق اصناف مرکز استان فارس در آموزش های صنفی/لزوم کیفی سازی آموزش های صنفی به ویژه در خصوص فقه بازار نصب ۳۱۱ کنتور جدید برای مشترکین برق در نوبت آذربایجان غربی زیرساخت لازم برای حضور گردشگران در باغات قصردشت فراهم شود/ در موضوع آتش‌سوزی باغات هیچ‌گونه مماشاتی وجود ندارد افزایش تعداد ایستگاه‌های فعال آتش‌نشانی به ۲۹ واحد تا پایان سال ستاد تشییع رهبر شهید تشکیل جلسه داد یک نظامی عالی‌رتبه ارتش روسیه در مسکو ترور شد/ ویدئو توزیع سالانه ۷۴٠٠ میلیون کیلووات ساعت انرژی در آذربایجان غربی تاکید مدیر مخابرات آذربایجان غربی بر تسریع در واگذاری سرویس‌های پرسرعت فیبر نوری به مشتریان متن پیشنهادی ایران برای توافق با آمریکا بدتر از خسارت محض است/ واگذاری انحصار مدیریت و حاکمیت تنگه هرمز جزو موارد پیشنهادی در توافق تهران و واشنگتن شرارت‌های دشمن تکرار شود، اقدامات ما شدیدتر خواهد شد بکارگیری موشک‌های خیبرشکن در عملیات سپاه علیه اسرائیل ۳۵۸ کشته و ۵۱۳ مصدوم در حوادث خودروهای شوتی/۶۲درصد تلفات این خودروها مربوط به قاچاق سوخت

19

انتقاد دبیر ستاد حقوق بشر از سکوت عامدانه جاوید رحمان نسبت به بیانیه کارشناسان سازمان ملل

  • کد خبر : 10241
  • 09 آبان 1400 - 18:12
انتقاد دبیر ستاد حقوق بشر از سکوت عامدانه جاوید رحمان نسبت به بیانیه کارشناسان سازمان ملل

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست دبیر ستاد حقوق بشر از سکوت عامدانه جاوید رحمان نسبت به بیانیه گروهی از کارشناسان مستقل سازمان ملل در مورد تبعیت بیش از اندازه از تحریم های آمریکا و نقض حقوق ملت ایران، انتقاد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

دبیر ستاد حقوق بشر از سکوت عامدانه جاوید رحمان نسبت به بیانیه گروهی از کارشناسان مستقل سازمان ملل در مورد تبعیت بیش از اندازه از تحریم های آمریکا و نقض حقوق ملت ایران، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر از جاوید رحمان، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران بخاطر عدم حمایت وی از بیانیه اخیر چندین گزارشگر ویژه و کارشناس سازمان ملل و هشدار آنان درخصوص آثار تبعیت بیش از حد برخی کشورها مانند سوئد از تحریم های آمریکا علیه ملت ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: این بی توجهی عامدانه به اصطلاح گزارشگر نسبت به وضعیت حقوق بنیادین بیماران ایرانی که متاثر از تحریم های آمریکا و تبعیت برخی کشورهای دیگر، دائماً در حال نقض شدن است، تردیدی در جانبداری و عدم استقلال وی باقی نگذاشته و به نوعی، او را در جرگه مدافعان نقض حقوق مردم ایران و نه مدافع حقوق بشر در ایران قرار می دهد.

غریب آبادی افزود: این که گزارشگر به هر بیانیه سیاسی علیه ایران می پیوندد و در تجمعات گروه های تروریستی حضور می یابد و مبنای گزارشات خود را بر اساس اطلاعات جانبدارانه و انحرافی قرار می دهد، اما حاضر نیست نقض واقعی حقوق ایرانیان را شناسایی کند، جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که ماموریت گزاشگری ویژه برای ایران براساس معیارهای سیاسی طراحی شده و باید خاتمه یابد.

لازم به توضیح است که گروهی از کارشناسان و گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل چند روز قبل با صدور یک بیانیه مشترک نسبت به تبعیت بیش از حد برخی کشورها از تحریم های یکجانبه علیه ایران هشدار داده و آن را آشکارا مصداق آسیب به حق بر سلامتی و سایر حقهای بشری مردم ایران دانستند.

در این بیانیه، به موضوع تحریم پانسمان های مخصوص بیماران ای بی (پروانه ای)، توسط شرکت های سوئدی اشاره شده و آن را مصداق ایراد درد و رنج شدید و آسیب جدی و رفتار غیرانسانی معرفی کرده است. این بیانیه، در ادامه به اعمال محدودیت های شدید در مسیر تبادلات مالی و بانکی و همچنین حمل و نقل اشاره کرده و تاکید نموده که شرکت های دارویی از ترس مجازات های احتمالی آمریکا، به تبعیت بیش از حد از تحریم های ضدانسانی این کشور علیه ملت ایران تن می دهند.

این بیانیه همچنین به این نکته مهم اشاره کرده است که بیماران ای بی، تنها گروه کوچکی از هزاران بیماری هستند که در اثر تحریم های یکجانبه آمریکا و تبعیت شرکت های خارجی از این تحریم ها، دچار درد و رنج و آسیب شدید شده اند. در انتهای این بیانیه نیز آمده است که دولت سوئد به دلیل این قبیل رفتارهای شرکت های تحت صلاحیتش، مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده و در نتیجه، مسئولیت بین المللی آن محرز است.

انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=10241
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها