• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

2

انسداد ۹۱ حلقه چاه غیر مجاز در استان تهران

  • کد خبر : 8811
  • 05 آبان 1400 - 17:16
انسداد ۹۱ حلقه چاه غیر مجاز در استان تهران

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از انسداد ۹۱ حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۴۶۴ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیر زمینی امورهای منابع آب استان تهران طی مهر ماه سال جاری خبر داد. به‌گزارش ایسنا، احمد علی قربانیان با […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از انسداد ۹۱ حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۴۶۴ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیر زمینی امورهای منابع آب استان تهران طی مهر ماه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، احمد علی قربانیان با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی و صیانت از منابع آبی و با پیگیری و تلاش گروه‌های گشت و بازرسی امورهای منابع آب استان، از تعرض به منابع آبی جلوگیری و ۹۱ حلقه چاه غیرمجاز با مجموع عمق سه هزار و ۶۲۰ متر و میزان دبی حدود ۳۹ لیتر برثانیه مسدود شد.

وی با بیان اینکه با انجام این عملیات از تخلیه سالانه ۴۶۴ هزار و ۹۹۴ متر مکعب آب از منابع زیر زمینی جلوگیری شد، گفت: بیشترین تعداد چاه‌های مسدود شده به ترتیب مربوط به امورهای منابع آب تهران، شهریار و شهرری بوده است.

قربانیان با اشاره به اینکه طی مدت مذکور۱۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شد که اقدامات لازم جهت انسداد این چاه ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد : با توجه به همکاری موثر میان شرکت آب منطقه‌ای تهران و قوه قضاییه، تاکنون برای انسداد چاه‌های غیرمجاز استان، ۴۰۴ اخطاریه صادر و ۷۸ حکم قضایی نیز اخذ شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت در ادامه با تاکید بر اینکه به‌منظور کنترل و مدیریت میزان مصرف آب از چاه‌های مجاز، ۴۲ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری نصب شدند، اظهار کرد: در همین راستا، ۴۷۳ حلقه چاه مجاز نیز مورد کنترل و بهره برداری دوره‌ای قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: همچنین با توقیف ۸ دستگاه حفاری غیرمجاز، از حفر غیرقانونی چندین چاه دیگر در محدوده عملکرد تهران بزرگ، شهریار، دماوند و ورامین، جلوگیری شد که خود گام موثری در حوزه صیانت و حفاظت از منابع آبی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفاظت از حرایم رودخانه‌ها و منابع آب‌های سطحی یکی دیگر از وظایف مهم امور حفاظت و بهره‌برداری است که با جدیت تمام توسط کلیه امورهای منابع آب استان، اجرا می‌شود، تصریح کرد: طی یک ماه گذشته، در بخش آب‌های سطحی با تلاش کارشناسان مربوطه، مساحتی بالغ بر ۸۱ هزار و ۱۲۱ متر مربع از بستر رودخانه‌ها در سطح استان تهران رفع تصرف و از دست متجاوزان به حریم این بسترها خارج شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت در پایان با تاکید بر لزوم ‌فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در کشور و آگاه سازی مردم از وضعیت بحرانی منابع آبی و خطرات ‌و پیامدهای ناشی از این بحران، گفت: صیانت از منابع آب‌های سطحی و جلوگیری از برداشت غیرمجاز از منابع آب‌های زیر زمینی در حال حاضر یکی از بزرگترین دغدغه شرکت است و حوزه حفاظت و بهره برداری به عنوان بازوی اجرایی شرکت، در خط مقدم حفاظت از این منابع ارزشمند ملی، تمام تلاش و همت خود را به کار می بندد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=8811
   

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها