• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اخبار ویژه

بیانیه استقلال باعث تغییر در ترکیب تیم ملی شد؟ ٩٢ درصد پهنه کشور از نظر خدمات بوم‌شناسی ارزش‌گذاری می‌شود مخبر: یکی از راهبردهای اصلی دولت، مردمی کردن اقتصاد است لزوم برخورداری شیراز از پیست دو و میدانی استاندارد پیام تسلیت به رییس شورای هماهنگی امور شهرستان حزب همت در استان فارس مجلس دوازدهم باید اولویت‌های خود را در راستای تحقق شعار سال تنظیم کند منتخبان مردم تسویه حساب‌های سیاسی را به مجلس وارد نکنند روایت وزیر اقتصاد از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ پیگیری مطالبات مردمی در وزرات خانه اقتصاد و دارایی توسط نماینده منتخب فسا وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ سرمربی پرسپولیس با یک تعویض یاد مایلی‌کهن را زنده کرد! کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ + سند نزاع‌های سیاسی، زنگ خطر مجلس دوازدهم نماینده ویژه رییس جمهور اولین حکمش را صادر کرد

3

باج بن سلمان به انگلیس و قطر/ پروژه فوتبالی آل سعود چگونه رقم خورد؟

  • کد خبر : 5197
  • 20 مهر 1400 - 3:31
باج بن سلمان به انگلیس و قطر/ پروژه فوتبالی آل سعود چگونه رقم خورد؟

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست به گزارش خبرگزاری فارس، داستان حضور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در فوتبال انگلیس و خرید نیوکاسل ابعاد سیاسی و اقتصادی برای آل سعود داشت. * پروژه پاکسازی پرونده بن سلمان از  جنایت و قتل عام  ابتدا باید دید چگونه بن سلمان موفق به کسب رضایت سازمان لیگ انگلیس […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع سیاست

به گزارش خبرگزاری فارس، داستان حضور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در فوتبال انگلیس و خرید نیوکاسل ابعاد سیاسی و اقتصادی برای آل سعود داشت.

* پروژه پاکسازی پرونده بن سلمان از  جنایت و قتل عام 

ابتدا باید دید چگونه بن سلمان موفق به کسب رضایت سازمان لیگ انگلیس و دولت این کشور شده تا نیوکاسل را خریداری کند. وی متهم اصلی در پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی بود که به صورت وحشتناکی در سفارت این کشور در استانبول در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.

پرونده قتل این خبرنگار تنها اتهام سنگین ولیعهد سعودی نبود بلکه جنگ علیه یمن در چند سال گذشته و قتل عام آنها، از دیگر پرونده های سنگین بن سلمان در جامعه بین الملل به شمار می رفت.

تمام این پرونده های قتل و نقض حقوق بشر باعث شده تا در ۳ سال گذشته بن سلمان تلاش زیادی کند تا یک باشگاه فوتبال در سطح یک دنیا خریداری کرده و به عنوان پلی برای خود برای انجام کارهای اقتصادی و تطهیر چهره اش استفاده کند.

* باج دادن به امیر قطر برای رفع مشکل «بین اسپورت»

ناکامی های پیاپی بن سلمان در کسب رضایت مسئولان انگلیسی برای خرید نیوکاسل باعث شد تا ولیعهد سعودی دست به لابی گیری بزند. اولین و بزرگ ترین مشکل پیش روی بن سلمان برای خرید باشگاه در اروپا شبکه «بین اسپورت» قطر بود.

سعودی‌ها به دلیل راه اندازی یک شبکه تلویزیونی غیرمجاز و پخش بازی‌های فوتبال از شبکه بین اسپورت، در دو سال گذشته پرونده بزرگ سرقت برایشان تشکیل شده بود. شاکی اصلی سعودی ها شبکه بین اسپورت قطر است که حق پخش انحصاری مسابقات فوتبال در خاورمیانه را در اختیار دارد.

محمد بن سلمان در اولین گامش بعد از عادی سازی روابط با دولت قطر، حل پرونده سنگین شکایت بین اسپورت را در اولویت گذاشت تا اولین مانع برای خرید باشگاه مرتفع شود.

در همین رابطه دو هفته قبل از آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن در آمریکا، عربستان میزبان هم پیمانان عربی خود شد تا بحران قطر به پایان برسد. امیر قطر در این جلسه حضور پیدا کرد و سعودی ها با آغوش باز از او استقبال کردند. در این جلسه مسئله حق پخش بین اسپورت یکی از مسائل کلانی بود که بن سلمان مطرح کرد تا حل شود.

* لابی با نخست وزیر انگلیس برای نادیده گرفتن پرونده قتل و جنایت در یمن

بعد از حل مشکل پرونده شکایت بین اسپورت، این بار نوبت سازمان لیگ برتر انگلیس می شد که ۳ بار پیشنهاد سعودی ها را برای خرید نیوکاسل در ۲ دو سال گذشته به دلیل پرونده های ضد حقوق بشری بن سلمان رد کرد.

ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به سعودی ها قول داده بود تا رضایت مسئولان انگلیس را برای فروش نیوکاسل کسب کند ولی با رفتن وی معادلات بهم ریخت چون بایدن ارتباط تنگاتنگی با آل سعود نداشت.

به همین خاطر بن سلمان برای برطرف کردن دومین مانعش، این بار دست به دامن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس شد و امتیازاتی به بلندترین مقام سیاسی انگلیسی داد تا رضایت سازمان لیگ برتر انگلیس را کسب کند. در نهایت، صندوق سرمایه گذاری عربستان موفق شد ۸۰ درصد سهام این باشگاه را خریداری کند.

* انتخاب زبده ترین مسئول اقتصادی عربستان برای پیش برد اهداف سیاسی در فوتبال

بعد حل مشکلات سیاسی برای خرید نیوکاسل، بن سلمان باید کسی را به عنوان رئیس انتخاب می کرد تا بتواند اهداف سیاسی و اقتصادی او را در فوتبال پیدا کند.

یاسر الرمیان مدیرعامل شرکت صندوق سرمایه گذاری عربستان و رئیس هیات مدیره شرکت آرامکو بهترین گزینه برای ریاست نیوکاسل بود تا بتواند اهداف محمد بن سلمان را در اروپا پیاده کند.

تاجر زبده سعودی با ۲۵ سال تجربه در مسائل اقتصادی کلان در عربستان، به عنوان رئیس جدید نیوکاسل انتخاب شد تا پشت پرده فوتبال کارهای بزرگ اقتصادی را با ابزار ورزش انجام دهد و بتواند چهره بن سلمان را در دنیا مثبت نشان دهد.

الرمیان از سال ۲۰۱۹ ریاست هیئت مدیره شرکت آرامکو (شرکت ملی نفت عربستان) را برعهده دارد. این شرکت از لحاظ مالکیت ذخایر (نفت خام و گاز طبیعی) یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود و ارزش بازار آن میان ۴ تا ۵ تریلیون دلار آمریکا برآورد شده که آن را با ارزش‌ترین شرکت کنونی جهان می‌کند.

انتصاب زبده ترین مسئول اقتصادی عربستان به ریاست نیوکاسل بیش از پیش به اهمیت خرید این باشگاه از سوی بن سلمان تاکید می کند تا بتواند پروژه های بلندمدت اقتصادی و سیاسی خود را در اروپا با تطهیر چهره اش استارت بزند.

انتهای پیام/

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

لینک کوتاه : https://tolosiyasat.ir/?p=5197
   

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.